ΕΥΖην

Αντιμετωπίστε το στρες με απλές ασκήσεις


Στρες: το μεγάλο πρόβλημα της εποχής. Πολύ δύσκολος αντίπαλος, γιατί είναι εσωτερικός, «τρέφεται» από τον ίδιο μας τον εαυτό και μας καταδυναστεύει. Κατά καιρούς χρησιμοποιούμε διάφορα μέσα αντιμετώπισής του. Μπορεί ο έλεγχος και ο περιορισμός του στρες να έρθει μέσα από την άσκηση;  

Ναι μπορεί, άλλωστε το moto του fitness είναι: «Εξάσκησε το σώμα σου για να αναπτερώσεις το ηθικό σου».

Τον τρόπο να αντιμετωπίσουμε το στρες με απλές ασκήσεις μας δείχνει ο *Άκης από τη CTfivepercent Nutrition Team

Συμπτώματα στρες και ασκήσεις:

  1. Ενοχλητικό βουητό στα αυτιά: Για να ελευθερωθείτε, κάνετε μασάζ στα δυο σημεία που βρίσκονται στη βάση του κρανίου, ακριβώς πίσω από τα αφτιά.Πρόκειται για μια κίνηση που σταματάει το βουητό και καθαρίζει το μυαλό.
  2. Άγρυπνα βράδια: Καταπολεμήστε τη βασανιστική αϋπνία ως εξής: Αρχίστε σηκώνοντας τα πόδια. Με τον τρόπο αυτό βελτιώνεται η φλεβική κυκλοφορία.Μετά αδειάστε το κεφάλι σας από κάθε σκέψη, γλιστρώντας τον αχίλλειο τένοντα του δεξιού ποδιού ανάμεσα στο μεγάλο και το δεύτερο δάχτυλο του αριστερού. Αλλάξτε πόδι.
  3. Πονοκέφαλος: Πιάστε το δέρμα του αυχένα και τραβήξτε το προς τα πάνω κουνώντας το κεφάλι πάνω κάτω.Αν παρ’ όλα αυτά δεν ανακουφιστείτε από τον πόνο, δοκιμάστε μια παραλλαγή της παραπάνω άσκησης: Βάλτε τα χέρια στο κεφάλι και σπρώξτε το δέρμα του τριχωτού της κεφαλής προς τα μπρος.
  4. Αίσθημα κόπωσης: Είστε κουρασμένοι, αλλά η ώρα για να πάτε για ύπνο αργεί ακόμη πολύ. Πώς θα αντέξετε μέχρι τότε;Γλιστρήστε το δεξί σας χέρι κάτω από την αριστερή ωμοπλάτη. Σε αυτό το σημείο και για λίγα λεπτά κάντε με τα δάχτυλά σας ένα ελαφρύ μασάζ.Επαναλάβετε την ίδια άσκηση με το αριστερό χέρι στη δεξιά ωμοπλάτη.

Να και άλλες τρείς ασκήσεις που βοηθούν στην αντιμετώπιση του άγχους

  • Καθίστε σε μια καρέκλα με την πλάτη σε ευθεία και σηκώστε τα χέρια σας πάνω από το κεφάλι, μετά πίσω, κάτω και μπροστά με κυκλική κίνηση σαν να κάνετε ύπτιο. Επαναλάβετε δέκα φορές.
  • Καθισμένοι σε μια καρέκλα, πιάστε την μια πλευρά της με το δεξί χέρι τραβώντας απαλά και στρέφοντας το κεφάλι προς την αντίθετη κατεύθυνση μέχρι να νιώσετε μια ελαφριά διάταση στην δεξιά πλευρά του αυχένα και στον ώμο. Μείνετε εκεί για 20 με 30 δευτερόλεπτα και επαναλάβετε στην άλλη πλευρά.
  • «Λύσιμο» της πλάτης. Καθίστε στην άκρη της καρέκλας, με τα πόδια τεντωμένα και γείρετε αργά μπροστά μέχρι το στήθος να ακουμπήσει στα γόνατα. Αφήστε το κεφάλι και τα χέρια σας να κρέμονται ελεύθερα και πάρτε βαθιές αναπνοές.«Ξετυλίξτε» αργά την πλάτη σας, σπόνδυλο – σπόνδυλο και επιστρέψτε στην καθιστή θέση. Επαναλάβετε όσες φορές νιώθετε άνετα.
stress

Εξίσου ευεργετική και χαλαρωτική με τις παραπάνω ασκήσεις/διατάσεις είναι και η αερόβια προπόνηση, ιδιαίτερα όταν αυτή γίνεται στην ύπαιθρο. Και δεν είναι ανάγκη να πάρετε τα βουνά για να βρείτε χώρο να τρέξετε.Αναζητήστε το κοντινότερο σας πάρκο, φορέστε άνετα ρούχα, πάρτε ένα μπουκάλι νερό και προσπαθήστε αν όχι να τρέξετε τουλάχιστον να περπατήσετε για 30 με 40 λεπτά καθημερινά.

Συμπτώματα του υπερβολικού άγχους όπως οι ταχυκαρδίες, ο πονοκέφαλος, η δύσπνοια, οι λιποθυμικές τάσεις και η ζαλάδα αποτελούν επίπονη καθημερινότητα για μια μεγάλη μερίδα του πληθυσμού που ζει και εργάζεται σε έντονους ρυθμούς.

Επειδή όμως, η ριζική αλλαγή στον τρόπο ζωής και εργασίας δεν είναι εύκολη υπόθεση, υπάρχουν εναλλακτικές που μπορούν ανακουφίσουν από το άγχος της καθημερινότητας. Οι παραπάνω ασκήσεις μπορούν να γίνουν σε οποιονδήποτε χώρο, οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας. Δοκιμάστε τις και… χαλαρώστε!

* Ο Άκης (CT fiveprcent - Nutritionteam) είναι Personal Trainer, Προπονητής Σωματικής Διάπλασης και Διαιτολόγος – Διατροφολόγος.
facebook: CTfivepercent-Nutritionteam Akis
Instagram: ct_fiveper_nutritionteam_akis

Διαβάστε επίσης