Πολιτική

Η ΝΔ αλλάζει την ατζέντα και κερδίζει (στις δημοσκοπήσεις)


Ενώ η ακρίβεια παραμένει μέγα πρόβλημα για εκατομμύρια νοικοκυριά και θα μπορούσε να αποτελέσει βασικό άξονα στην εκλογική καμπάνια του ΣΥΡΙΖΑ ώσπου να ανοίξουν οι κάλπες, η κομματική αντιπαράθεση μετατοπίζεται σε θέματα ήσσονος σημασίας, που δεν άπτονται καν της πολιτικής -όρα “σήριαλ Γεωργούλη”

Παράλληλα, ο επικοινωνιακός μηχανισμός κυβέρνησης-ΝΔ κατορθώνει να (ξανα)φέρει στο επίκεντρο της δημοσιότητας εξελίξεις και γεγονότα που ενισχύουν το κυβερνητικό αφήγημα περί επιτυχούς οικονομικής πολιτικής, όπως η αναβάθμιση, η - μη αποκτηθείσα, αλλά ευρισκόμενη... καθ'οδόν - επενδυτική βαθμίδα, η επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσματος σ συνθήκες πολλαπλών κρίσεων κλπ.

Σε δεύτερο και τρίτο πλάνο έχουν ήδη περάσει οικονομικά θέματα ευρύτατου ενδιαφέροντος που “καίνε” την κυβέρνηση και θα έδιναν πόντους στην αντιπολίτευση, όπως τα κόκκινα δάνεια, οι πλειστηριασμοί, η προστασία πρώτης κατοικίας, οι ρυθμίσεις ληξιπρόθεσμων οφειλών προς Εφορία και ασφαλιστικά Ταμεία.

Στο δικό τους γήπεδο

Έχοντας την υποστήριξη της συντριπτικής πλειοψηφίας των μέσων ενημέρωσης - έντυπων, ραδιοτηλεοπτικών και ιντερνετικών – η κυβέρνηση και η ΝΔ αλλάζουν ουσιαστικά την προεκλογική ατζέντα και επιλέγουν το πεδίο της σύγκρουσης. “Παίζοντας στο δικό τους γήπεδο” αποκτούν συγκριτικό πλεονέκτημα και φαίνεται να αναδεικνύονται νικήτριες “στα σημεία”.

Οι τελευταίες δημοσκοπήσεις εμφανίζουν το κυβερνών κόμμα να ανακάμπτει, ανακτώντας μεγάλο μέρος του εδάφους που έχασε μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη. Η λαϊκή οργή φαίνεται να ξεθυμαίνει και να χάνεται μέσα στην πλημμυρίδα κιτρινισμού, κουτσομπολίστικων “ειδήσεων” και πληροφοριών με επίκεντρο πρώτα την υπόθεση Καϊλή, ύστερα το “σκάνδαλο” της κατοικίας Ραγκούση και τώρα το σήριαλ Γεωργούλη.

Ο ΣΥΡΙΖΑ εγείρει θέμα αξιοπιστίας των δημοσκοπήσεων και ανοίγει μέτωπο με τις εταιρείες έρευνας κοινής γνώμης  - μια σύγκρουση από την οποία μπορεί να βγει διπλά χαμένος. Στο επικοινωνιακό επιτελείο της Κουμουνδούρου βλέπουν τη ζημιά που γίνεται, αλλά δεν έχουν τρόπους να αντιδράσουν και να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα.

Με ντεζαβαντάζ

Ο προεκλογικός αγώνας ήταν ούτως ή άλλος άνισος, καθώς η κυβέρνηση και η ΝΔ έχουν τεράστια “υπεροπλία” στα ΜΜΕ και στους επικοινωνιακούς μηχανισμούς. Τώρα δυσκολεύει ακόμη περισσότερο.

Το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζει και το ΠΑΣΟΚ, με το οποίο τα φιλοκυβερνητικά media ακολουθούν την τακτική “καρότου και μαστίγιου”, προκειμένου να το κρατήσουν όσο γίνεται μακριά από τον ΣΥΡΙΖΑ και από οποιαδήποτε ιδέα μετεκλογικής συνεργασίας άλλης πέραν εκείνης με τη ΝΔ.

Με ακόμη δυσμενέστερους όρους δίνουν τη μάχη το ΜέΡΑ25 και ο Γιάννης Βαρουφάκης, τον οποίο ο Κυριάκος Μητσοτάκης και τα φιλικά του ΜΜΕ προσπαθούν να εμφανίσουν ως ιδιόρρυθμο έως γραφικό θιασώτη της δραχμής.

Η επικοινωνιακή μάχη θα συνεχισθεί και θα κλιμακωθεί στις εναπομείνασες λίγες εβδομάδες ώσπου να ανοίξουν οι κάλπες. Πολιτικοί αναλυτές και επικοινωνιολόγοι επισημαίνουν ότι κερδισμένη θα είναι η πλευρά που θα κατορθώσει να επιβάλει την ατζέντα της και να “παίξει στο γήπεδό της”.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα