Επιχειρήσεις

Γιατι η ΔΕΗ πήρε τον "Κωτσόβολο"- Τι θα κερδίσει


Στρατηγική κίνηση μετασχηματισμού της  ΔΕΗ σε ολοκληρωμένο πάροχο προϊόντων και υπηρεσιών αποτελεί η εξαγορά της αλυσίδας "Κωτσόβολος", που ανακοινώθηκε σήμερα και προκάλεσε αίσθηση στην αγορά, καθώς εκτιμάται ότι θα διαμορφώσει νέες συνθήκες στον κλάδο λιανικής πώλησης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών.

Η εξαγορά γίνεται στη λογική ανάλογης κίνησης που είχε πραγματοποιήσει ο ΟΤΕ, που εξαγόρασε προ 20ετίας και πλέον την αλυσίδα "Γερμανός", εντάσσοντας στο δυναμικό του ένα ισχυρό δίκτυο λιανικής πώλησης προϊόντων τεχνολογίας.

Η εξαγορά του "Κωτσόβολου" θα βοηθήσει τη ΔΕΗ να αξιοποιήσει αποτελεσματικότερα τη θέση της στην αγορά, να προωθήσει  δικά της προϊόντα και υπηρεσίες και να βελτιώσει  τις οικονομικές επιδόσεις της

Σημειώνεται ότι η εταιρεία παρέχει ήδη υπηρεσίες συμβουλευτικής, μελέτης και εγκατάστασης συστημάτων ψύξης, θέρμανσης και αυτόνομης μικρής ηλεκτροπαραγωγής με φωτοβολταϊκά.

 Ηθελε δίκτυο καταστημάτων

 Η ΔΕΗ σχεδίαζε να κινηθεί προς αυτή την κατεύθυνση και ετοίμαζε επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία δικτύου καταστημάτων. Με την εξαγορά του "Κωτσόβολου" αποκτά έτοιμο δίκτυο και ισχυρό εμπορικό brand - άρα δεν θα χρειαστεί να επενδύσει και να ρισκάρει.

Θα πληρώσει άμεσα 100 εκατ. ευρώ για να αποκτήσει την εταιρεία χωρίς το ταμείο και τα διαθέσιμα της, με ένα deal που διαμορφώνει την εκτιμώμενη αξία της επιχείρησης σε 200 εκατ. ευρώ

Επισημαίνεται ότι στην τελευταία χρήση (Μάιος 2022- Απρίλιος 2023) η "Κωτσόβολος" είχε τζίρο 733 εκατ. ευρώ, με EBITDΑ 8,6 εκατ. και κέρδη 20,7 εκατ. ευρώ. Στο κλείσιμο της χρήσης είχε ταμειακά διαθέσιμα  82,8 εκατ. ευρώ

Αυτήν την περίοδο η εταιρεία υλοποιεί σχέδιο επέκτασης με άνοιγμα νέων καταστημάτων σε επαρχιακές πόλεις- στη Ζάκυνθο, στο Ρέθυμνο, στην Ορεστιάδα κλπ.

Ηδη λειτουργεί 95 καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο, εκ των οποίων τα 27 megastores. Διαθέτει επίσης ολοκληρωμένο, πανελλαδικό δίκτυο εφοδιαστικής αλυσίδας με δικές της αποθήκες, ιδιόκτητο στόλο οχημάτων και μεγάλο δίκτυο συνεργατών για εγκαταστάσεις των συσκευών.

Η προσέλκυη πελατών

Εξηγώντας τους λόγους της εξαγοράς, στελέχη της ΔΕΗ επισημαίνουν στη νέα εποχή της ενέργειας, η ΔEΗ χρειάζεται να παρουσιάζει στους πελάτες της νέες δυνατότητες και λύσεις τόσο με φυσικά όσο και ηλεκτρονικά καταστήματα. Ήδη ξεκίνησε να επενδύει στη δημιουργία  καταστημάτων και έχει ανοίξει 15. Πρόκειται για χώρους όπου οι πελάτες μπορούν να γνωρίσουν από κοντά τις νέες λύσεις πράσινης ενέργειας, προϊόντα smart living κλπ και να μιλήσουν με εξειδικευμένους συμβούλους για εξατομικευμένες προτάσεις εξοικονόμησης ενέργειας.

Είναι ενδεικτικό ότι η ΔEΗ εγκαινίασε και τη μέθοδο του franchise για την ανάπτυξη του δικτύου νέων καταστημάτων, δίνοντας την ευκαιρία σε ιδιώτες να γίνουν συνεργάτες της, ξεκινώντας από τα νέα καταστήματα ΔEΗ σε Κηφισιά και Πετρούπολη

Στην "προίκα" της εξαγοραζόμενης εταιρείας προσμετρώνται και οι επενδύσεις που έχει κάνει στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας. Σύντομα αναμένεται να λειτουργήσει το νέο logistics center στο Θριάσιο, σε ακίνητο συμφερόντων της Trade Estates του ομίλου Φουρλή. Επιπλέον, η Κωτσόβολος έχει δημιουργήσει επισκευαστικό κέντρο 3.000 τ.μ., αποκομίζοντας πρόσθετα έσοδα από την επισκευή συσκευών.

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕH Γεώργιος Στάσσης, δήλωσε:

«Με την ολοκλήρωση της συμφωνίας, η ΔΕH θα είναι μία άλλη εταιρεία: Ένας ολοκληρωμένος, πελατοκεντρικός πάροχος προϊόντων και υπηρεσιών σε ψηφιακό και φυσικό επίπεδο. Η εξαγορά της Κωτσόβολος, ως μέρος του επενδυτικού μας πλάνου ύψους €9 δισ., επιταχύνει σημαντικά την υλοποίηση του επιχειρησιακού μας σχεδιασμού, ο οποίος βασίζεται σε τρεις πυλώνες: την πράσινη ανάπτυξη, την ψηφιοποίηση όλων των λειτουργιών και την πελατοκεντρικότητα».

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα