Επιχειρήσεις

ΟΛΘ: Μειώθηκαν 12% τα καθαρά κέρδη εξαμήνου


Το πρώτο εξάμηνο του 2023, ο ΟΛΘ σημειώθηκε αύξηση στην διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, αύξηση στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικού σταθμού και μείωση στην διακίνηση συμβατικού φορτίου και σιδηροδρομικής σύνδεσης (Intermodal), μειώσεις οι οποίες έφεραν και χαμηλή μείωση των συνολικών εσόδων, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022 (6Μ 2022).

Συγκεκριμένα, τα ενοποιημένα έσοδα του Ομίλου (περιλαμβάνει την μοναδική θυγατρική ThPA Sofia EAD, το 100% των μετοχών της οποίας ανήκει στην μητρική) για το 6Μ 2023 ανήλθαν σε € 41,2 εκατ., μειωμένα κατά 2,6%, έναντι € 42,3 εκατ. για το 6Μ 2022.

Για την μητρική εταιρεία ΟΛΘ Α.Ε., τα συνολικά έσοδα ανήλθαν σε € 41,2 εκατ. για το 6Μ 2023, μειωμένα κατά 1,2%, σε σχέση με € 41,7 εκατ. για το 6Μ 2022. Η αναθεώρηση στα στοιχεία εσόδων και αποτελεσμάτων του 2022, οφείλεται αποκλειστικά στην ανακατάταξη εσόδων όλων των χώρων εκμετάλλευσης, από την κατηγορία «Λοιπά έσοδα», στις «Πωλήσεις», αναγνωρίζοντας ουσιαστικά τον τομέα εκμετάλλευσης χώρων ως βασικό τομέα εσόδων.

Αναφορικά με την πληροφόρηση ανά τομέα δραστηριότητας του Ομίλου, τα έσοδα από το Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκαν κατά 9,6%, σε € 29,4 εκατ. για το 6Μ 2023 από € 26,9 εκατ. για το 6Μ 2022, ενώ τα έσοδα από τον Συμβατικό Λιμένα παρουσίασαν μείωση κατά 30,6%, σε € 9 εκατ. για το 6Μ 2023, από € 13 εκατ. για το 6Μ 2022, μείωση προερχόμενη κατά βάση από μειωμένη διακίνηση φορτίων μεταλλευμάτων νικελίου και την γενικότερη αστάθεια στις διεθνείς αγορές.

Τα έσοδα Εκμετάλλευσης Χώρων αυξήθηκαν σημαντικά κατά 18,5%, στα € 1,9 εκατ. για το 6Μ 2023, τα έσοδα του Επιβατικού Σταθμού αυξήθηκαν επίσης, κατά 13,8%, στις € 274 χιλ. για το 6Μ 2023, ενώ τα έσοδα από την δραστηριότητά του Intermodal (διακίνηση φορτίων μέσω τρένων) ανήλθαν σε € 607 χιλ. (έναντι € 639 χιλ. το 6Μ 2022), με την προσθήκη επίσης των νέων γραμμών μεταφοράς προς Νις (Σερβία) και Σκόπια (Βόρεια Μακεδονία).

Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 11,3%, μέσω διαρκών βελτιώσεων στην διαδικασίες φορτοεκφόρτωσης και στις οικονομίες κλίμακας που επιτυγχάνονται με την προσθήκη των 2 νέων γερανογεφυρών (STS), επιτυγχάνοντας διακίνηση 255,2 χιλ. TEUs για το 6Μ 2023, από 229,4 χιλ. TEUs για το 6Μ 2022.

Κατά την ίδια περίοδο, οι ποσότητες Συμβατικού Φορτίου που διακινήθηκαν μειώθηκαν λόγω κυρίως της πτώσης διακίνησης μεταλλευμάτων νικελίου κατά 37,9%, σε 1.287 χιλ. τόνους για το 6Μ 2023, από 2.074 χιλ. τόνους για το 6Μ 2022 αντίστοιχα. Αναφορικά με το Dry Port της θυγατρικής ThPA Sofia, σημειώθηκε σημαντική πτώση της διακίνησης, με συνολικά 92 TEUs (έναντι 3.623 TEUs την αντίστοιχη περσινή περίοδο) με τα αντίστοιχα έσοδα να περιορίζονται στις € 40 χιλ. (έναντι € 639χιλ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο).

Η εν λόγω πτώση οφείλεται στις γενικότερες συνθήκες του σιδηροδρομικού δικτύου, οι οποίες προκάλεσαν μερική αναστολή λειτουργιών, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η θυγατρική εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασία αναδιοργάνωσης από τον Ιανουάριο του 2023.

Αναφορικά με την κερδοφορία, τα μικτά κέρδη του Ομίλου μειώθηκαν κατά 8,3%, σε € 17,3 εκατ. το 6Μ 2023, από € 18,9 εκατ. το 6Μ 2022 και για την Εταιρεία τα μικτά κέρδη επίσης μειώθηκαν κατά 9,8%, σε € 17,3 εκατ. το 6Μ 2023, από € 19,2 εκατ. το 6Μ 2022.

Τα λειτουργικά κέρδη-EBITDA για τον Όμιλο σημείωσαν μείωση κατά 9,7%, σε € 15,1 εκατ. το 6Μ 2023, από € 16,7 εκατ. το 6Μ 2022 και για την Εταιρεία επίσης μειώθηκαν κατά 16,2%, σε € 14,4 εκατ. από € 17,1 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 6Μ 2022.

Τέλος, τα Καθαρά Κέρδη μετά φόρων για τον Όμιλο μειώθηκαν κατά 12,2%, σε € 8,4 εκατ. το 6Μ 2023, από € 9,6 εκατ. για το 6Μ 2022 και για την Εταιρεία επίσης μειώθηκαν κατά 24,5%, σε € 7,7 εκατ. το 6Μ 2023 από € 10,2 εκατ. το 6Μ του 2022.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα
Ετικέτες ΟΛΘ