Ελλάδα

Πολυνομοσχέδιο: Επανακαθορίζεται το ανώτατο όριο αποδοχών των μελών ανεξάρτητων αρχών- 3ετής αναστολή στη λύση ΑΕ των ΟΤΑ με κερδοφορία


Επανακαθορίζεται το ανώτατο όριο των μηνιαίων αποδοχών των μελών, συνταγματικά κατοχυρωμένων Ανεξάρτητων Αρχών, με διάταξη που έχει περιληφθεί στο πολυνομοσχέδιο το οποίο θα αρχίσει να συζητείται, αργότερα σήμερα στη Βουλή. Με τη νέα διάταξη το ανώτατο όριο δεν μπορεί να υπερβαίνει σε ύψος το 80% των πάσης φύσεως μηνιαίων αποδοχών και επιδομάτων του προέδρου του Αρείου Πάγου. Σε περίπτωση που στις ανωτέρω θέσεις διορίζονται συνταξιούχοι δικαστικοί λειτουργοί, το σύνολο των πάσης φύσεως αποδοχών και πρόσθετων αμοιβών ή απολαβών ή συντάξεων (κύριων, επικουρικών και χηρείας) δεν μπορεί να υπερβαίνει σε ύψος τις μηνιαίες αποδοχές και τα επιδόματα του προέδρου του Αρείου Πάγου.

Σκοπός της διάταξης, σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, είναι «η διασφάλιση της εύρυθμης και αποτελεσματικής λειτουργίας των Αρχών, προσελκύοντας και εντάσσοντας στο δυναμικό της έμπειρα και εξειδικευμένα στελέχη, καθώς τα πρόσωπα που επιλέγονται πρέπει να τυγχάνουν ευρείας κοινωνικής αποδοχής και να διακρίνονται για την επιστημονική τους κατάρτιση και την επαγγελματική ικανότητα στα ζητήματα αρμοδιότητας της κάθε ανεξάρτητης αρχής».

Λαμβάνοντας υπόψη το μέγεθος των αρμοδιοτήτων, ευθυνών και του φόρτου εργασίας των προέδρων, αντιπροέδρων και των μελών των συνταγματικά κατοχυρωμένων ανεξάρτητων αρχών, κρίνεται αναγκαίος ο ρητός προσδιορισμός ενός ανώτατου ορίου των αποδοχών των προσώπων αυτών, προκειμένου να διασφαλίζεται η απρόσκοπτη άσκηση των καθηκόντων τους αλλά και η λειτουργική και προσωπική ανεξαρτησία, που απολαμβάνουν, εκδήλωση της οποίας είναι και η μισθολογική ανεξαρτησία, αναφέρει η αιτιολογική έκθεση.

Τριετής αναστολή στη λύση Ανωνύμων Εταιρειών των ΟΤΑ αν παρουσιάζουν κερδοφορία

Δανειακές διευκολύνσεις σε δήμους των Περιφερειών Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Στερεάς Ελλάδας, Θεσσαλίας και Αττικής, που έχουν πληγεί από φυσικές καταστροφές, προβλέπει διάταξη, του υπουργείου Εσωτερικών, που έχει περιληφθεί στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Οι διευκολύνσεις αφορούν δάνεια που έχουν δοθεί από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων. Στο σχέδιο νόμου έχει περιληφθεί και διάταξη που προβλέπει ότι αναστέλλεται για μια τριετία η εφαρμογή του νόμου για την υποχρεωτική λύση ανωνύμων εταιρειών των ΟΤΑ εφόσον οι εν λόγω εταιρείες παρουσιάζουν κερδοφορία κατά τα ειδικότερα προβλεπόμενα.

Με άλλες διατάξεις του υπουργείου Εσωτερικών στο πολυνομοσχέδιο:

• Δίνεται η δυνατότητα ορισμού και Περιφερειακού Συμβούλου της Πλειοψηφίας της Περιφέρειας Αττικής ως Προέδρου του Ειδικού Διαβαθμικού Συνδέσμου Νομού Αττικής (άρθρο 89).

• Δίνεται η δυνατότητα ορισμού και Περιφερειακού Συμβούλου, αντί μόνο για τον Περιφερειάρχη, ως Προέδρου Επιτροπών Αποφασιστικού Χαρακτήρα (άρθρο 90).

• Παρέχεται η δυνατότητα στον Πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου να επιλέξει αν θα πάρει άδεια μετ' αποδοχών ή αν θα συνεχίσει να παρέχει υπηρεσίες στον εργασιακό του φορέα, ενώ μέχρι σήμερα αυτή είχε υποχρεωτικό χαρακτήρα (άρθρο 91).

• Δίνεται η δυνατότητα η ορκωμοσία των Περιφερειακών Αρχών να μη γίνεται στην έδρα της Περιφέρειας, αλλά οπουδήποτε εντός των διοικητικών ορίων της. Επίσης, ορίζεται ότι σύγκληση των Δημοτικών και Περιφερειακών Αρχών, για την ανάδειξη των Προεδρείων των Συμβουλίων και των αντίστοιχων Επιτροπών, μπορεί να διενεργηθεί έως τις 8 Ιανουαρίου, αντί για τις 2 Ιανουαρίου που οριζόταν (άρθρο 92).

• Προβλέπεται ότι η προθεσμία εξόφλησης ή ρύθμισης οφειλών των εκλεγέντων δημάρχων, δημοτικών συμβούλων ή προέδρων δημοτικών κοινοτήτων, οι οποίες ξεπερνούν τα 300 ευρώ, παρατείνεται έως την ημέρα εγκατάστασης των νέων δημοτικών Αρχών, αντί των 10 ημερών από την ανακήρυξή τους, που ίσχυε μέχρι σήμερα (άρθρο 93).

• Προβλέπεται η αναστολή για μία τριετία της λύσης για όσες ανώνυμες εταιρίες ΟΤΑ, αν και συνέτρεξαν οι προϋποθέσεις της παρ. 8 του άρθρου 265 του ν. 3463/2006, δεν έχουν λυθεί μέχρι την 31η.12.2023, με την προϋπόθεση ότι έχουν τουλάχιστον μία κερδοφόρα εταιρική χρήση εντός της τριετίας από την έναρξη της αναστολής (άρθρο 94). Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, η ρύθμιση κρίνεται αναγκαία για τις επιχειρήσεις εκείνες που κατάφεραν να επιδείξουν διαχειριστική βελτίωση και δη κατά τα τελευταία έτη, εν μέσω πανδημίας, προκειμένου να αποφευχθεί η διατάραξη των παρεχόμενων από αυτές υπηρεσιών προς όφελος των τοπικών κοινωνιών.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα