ΕΥΖην

Πώς μπορούμε να απαλλαγούμε από το "σωσίβιο"


Το φούσκωμα και η συσσώρευση λίπους στην περιοχή της κοιλιάς, είναι συνηθισμένη κατάσταση. Ευνοείται μάλιστα από  την πολύμηνη καραντίνα, όπου είναι συχνές οι καταχρήσεις φαγητού και η γυμναστική ...ξεχνιέται. 

Όλοι θέλουν να εξαφανιστεί το σωσίβιο στην κοιλιά και το ζητούμενο είναι ο τρόπος. 

Ο *Άκης από τη CTfivepercent Nutrition Team μας παρουσιάζει τον οδηγό για την απαλλαγή από το ανεπιθύμητο σωσίβιο. 

Αρχή από την βασική ερώτηση: Τελικά είναι μύθος ή αλήθεια ότι πρέπει να τρώτε λίγο για να χάσετε την κοιλιά σας; Εννοείται πως είναι μύθος και ιδού οι λόγοι:

  • Κανόνας 1: Να τρώτε αρκετά γεύματα με καλές θερμιδες! Τις περισσότερες μέρες του μήνα να τρώτε σχεδόν 2.450 θερμίδες, από τροφές νόστιμες και προσεκτικά σχεδιασμένες χωρίς σάκχαρα που θα σας βοηθήσουν να φτάσετε στο στόχο σας.Να αποφεύγετε κάθε τροφή που δημιουργεί φούσκωμα και πυροδοτεί την ινσουλίνη. Στόχος είναι να απαλλαγείτε από το κοιλιακό λίπος
  • Κανόνας 2: Φάτε ισορροπημένα! Ακρογωνιαίος λίθος είναι να σχεδιάζετε γεύματα με ισορροπημένα ποσοστά πρωτεϊνών, υδατανθράκων και λίπους -40%, 30% και 30% αντίστοιχα.Η συμπερίληψη ορισμένων υδατανθράκων είμαι μια αληθινή ανακούφιση για σας! Το εβδομαδιαίο μενού, εκτός από αμέτρητα πιάτα στήθους κοτόπουλου χωρίς πέτσα και μπρόκολο για συνοδεία, να περιέχει και μια μεγάλη ποικιλία από σύνθετους υδατάνθρακες και πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας όπως ζυμαρικά ολικής άλεσης, όσπρια, μοσχαρίσια φιλέτα, μπιφτέκια γαλοπούλας, ψάρια. Αυτές οι τροφές έχουν να κάνουν με γρηγορότερο κάψιμο λίπους από την κοιλιά, αλλά έχουν και την ιδιότητα να αυξάνουν την αντοχή του σώματος πράγμα που βοηθά σε ακόμη γρηγορότερο κάψιμο λίπους.Κάθε μέρα που θα περνάει θα βλέπετε την κοιλιά σας να μειώνεται!
  • Κανόνας 3: Ανεβάστε τον ρυθμό τον γευμάτων σας μέσα στην μέρα και αποφύγετε όσο μπορείτε τις υγρές θερμίδες, καθώς δεν δημιουργούν αίσθημα κορεσμού, με αποτέλεσμα να χάνεται το μέτρο, κατά τη πρόσληψη τους.
koilia

Extra tips, διατροφικοί μύθοι

  • Μύθος: Δεν πρέπει να τρως μετά τις 20.00 για να αδυνατίσεις. Ό,τι τρως το βράδυ αποθηκεύεται στο σώμα σου ως λίπος. Αλήθεια: Δεν πρέπει να τρως μετά τις 20.00… αν πρόκειται να κοιμηθείς στις 21.00. Γενικά είναι καλό το τελευταίο γεύμα να είναι δύο ώρες πριν τον ύπνο, τουλάχιστον. Επίσης, δεν αποθηκεύεται ως λίπος ό,τι τρως το βράδυ, αλλά οτιδήποτε τρως μέσα στη μέρα και υπερβαίνει τις θερμίδες που πρέπει να καταναλώνεις καθημερινά για να πετύχεις το στόχο σου.Άρα σημασία έχει να προσέχεις πόσο τρως όλη τη μέρα, όχι το βράδυ.
  • Μύθος: Να προτιμάς τα light προϊόντα για να αδυνατίσεις.Όσο πιο light,τόσο το καλύτερο. ΟΧΙ. Αλήθεια:Τα light προϊόντα βοηθούν στο αδυνάτισμα αν τα λαμβάνεις και σε… light ποσότητες. Πολλοί,όμως, παρασύρονται και καταναλώνουν μεγαλύτερη ποσότητα ενός προϊόντος, επειδή είναι light, αλλά καταλήγουν να παίρνεις τις ίδιες θερμίδες που θα έπαιρναν, αν έτρωγαν το original προϊόν.Και επομένως δεν αδυνατίζουν.
  • Μύθος:Μπορείς να φας όσα φρούτα θες. Αλήθεια:Ναι,είναι σαφώς προτιμότερο να φας φρούτα ως σνακ και όχι σοκολάτα, για παράδειγμα, αλλά όλα έχουν ένα μέτρο.Ναι στην υγιεινή διατροφή, λοιπόν, αλλά πάντα με προσοχή. Γιατί το αβοκάντο είναι υγιεινό, αλλά αν φας τρία αβοκάντο μαζί… μόλις πήρες 500 θερμίδες! Και δεν χόρτασες κιόλας.

Συμπερασματικά, συνδυάστε διατροφή και άσκηση για καλύτερα αποτελέσματα. Η κατανάλωση τροφίμων ανά τρίωρο είναι αναγκαία,γιατί μετά τις τρεις ώρες χωρίς τροφή, ο οργανισμός μας μειώνει τον μεταβολισμό αισθητά. Κάθε φορά που γίνεται αυτό, ένα μεγάλο μέρος της ενέργειας από την τροφή αποθηκεύεται ως λίπος, γιατί το σώμα μας μπαίνει σε φάση επιβίωσης και προσπαθεί να φτιάξει αποθήκες λίπους.

Ταυτόχρονα επειδή πέφτει ο μεταβολικός ρυθμός, δυσλειτουργεί και το μυαλό, που αρχίζει και επικεντρώνει όλο και περισσότερο στην εύρεση τροφής. Οπότε το επόμενο πράγμα που θα πρέπει να κοιτάξουμε, είναι το πώς θα ρυθμίσουμε τα γεύματά μας μέσα στην ημέρα.Τυπικά θα πρέπει να τρώμε από 4 έως 6 γεύματα την ημέρα με διάρκεια τρεις έως τέσσερις ώρες μεταξύ τους, όπως προαναφέρθηκε.

Έτσι το σώμα μας θα έχει ανά πάσα στιγμή της μέρας τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται. Να θυμάστε ότι η στέρηση δεν οδηγεί πουθενά. Μην πιέζεστε με δίαιτες που σας εξοντώνουν και σας κάνουν να τα παρατάτε στη πρώτη δυσκολία. Προσπαθήστε να κάνετε τις αλλαγές αυτές, τρόπο ζωής! Fitness is a Lifestyle!!

* Ο Άκης (CT fiveprcent - Nutritionteam) είναι Personal Trainer, Προπονητής Σωματικής Διάπλασης και Διαιτολόγος – Διατροφολόγος.
facebook: CTfivepercent-Nutritionteam Akis
Instagram: ct_fiveper_nutritionteam_akis