Διεθνή

Προβληματισμοί για την πρόσβαση σε δεδομένα οχημάτων


Τα συνδεδεμένα και αυτοματοποιημένα οχήματα γίνονται γρήγορα αναπόσπαστο μέρος της οικονομίας των δεδομένων της Ευρώπης. Νωρίτερα αυτό το μήνα, η ACEA (Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, που εκπροσωπεί τους 15 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων στην Ευρώπη), συνεργάστηκε με το think tank της «ομάδας Kαγκουρό» για να πραγματοποιήσει έγκαιρη συζήτηση για αυτό το θέμα, εν όψει της πρότασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για νομοθεσία σχετικά με την πρόσβαση σε δεδομένα εντός του οχήματος αργότερα αυτό το έτος.

Η αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης έχει δεσμευτεί να παρέχει πρόσβαση στα δεδομένα που παράγονται από τα οχήματά της. Ωστόσο, όπως επεσήμανε ο Mark Harvey, Διευθυντής Enterprise Connectivity της Ford Ευρώπης, η ανεξέλεγκτη πρόσβαση σε δεδομένα εντός του οχήματος θέτει σημαντικές απειλές για την ασφάλεια, την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο, την προστασία δεδομένων και την ιδιωτική ζωή.

«Ένα συνδεδεμένο αυτοκίνητο δεν είναι ένα smartphone στους τροχούς», προειδοποίησε ο κ. Harvey, τονίζοντας ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων παραμένουν υπεύθυνοι για την ασφάλεια και την ακεραιότητα των οχημάτων που παράγουν. «Είναι κρίσιμο για εμάς ότι η κοινή χρήση δεδομένων διεξάγεται με ασφαλή, και δίκαιο τρόπο».

Αυτό μπορεί να επιτευχθεί χάρη στο μοντέλο «Extended Vehicle» για ανταλλαγή δεδομένων εκτός του οχήματος, εξήγησε ο Harvey. Αυτό το μοντέλο μπορεί να χρησιμοποιεί ουδέτερους διακομιστές για να διασφαλίσει ότι όλοι οι παίκτες έχουν πρόσβαση στην ίδια είσοδο ταυτόχρονα, επιτρέποντάς τους να ανταγωνίζονται ισότιμα.

Η άποψη της Επιτροπής καταγράφηκε επίσης κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικτυακής εκδήλωσης. «Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι θα ρυθμίζουμε μόνο όπου είναι απαραίτητο, με νομοθεσία μελλοντική απόδειξη», εξήγησε η Kerstin Jorna της ΓΔ GROW. «Αυτό είναι το κλειδί για τη διασφάλιση ποιοτικών δεδομένων, της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και των πλεονεκτημάτων των καταναλωτών».

Η Henna Virkkunen, μέλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, τόνισε τη σημασία της τεχνολογικής ουδετερότητας σε αυτόν τον τομέα. «Η συνεργατική, συνδεδεμένη και αυτοματοποιημένη κινητικότητα θα διευκολύνει την ομαλότερη, αποτελεσματικότερη, πιο πράσινη και ασφαλέστερη μεταφορά», είπε. «Αλλά αυτό θα είναι δυνατό μόνο επιτρέποντας στον κλάδο να βρει τον καλύτερο τρόπο αντί να επιλέξουν τη λύση οι νομοθέτες».

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα