Επιχειρήσεις

Στην Κίνα κρίνεται το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας


Ποιος κατασκευαστής θα κυριαρχεί σε 20 χρόνια; Επενδύσεις 44 δισ. από την VW

Παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες, νεοφυείς επιχειρήσεις και ερευνητές-επιστήμονες που ασχολούνται με την αυτοκίνηση, δείχνουν αυξανόμενο ενδιαφέρον για την ηλεκτροκίνηση και τις ψηφιακές τεχνολογίες. Οι ισορροπίες στον κλάδο αλλάζουν, ο ορίζοντας των προοπτικών διευρύνεται. Ολα δείχνουν ότι η τεράστια κινεζική αγορά θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στο μέλλον του αυτοκινήτου.

Νεοφυείς και νέες επιχειρήσεις φαίνεται να έχουν τώρα "το πάνω χέρι" στην προώθηση και καθιέρωση της ηλεκτροκίνησης, παραγκωνίζοντας ολοένα και περισσότερο δυσκίνητους βιομηχανικούς κολοσσούς, που δυσκολεύονται να ακολουθήσουν τις ραγδαίες εξελίξεις. Ακόμα και σε χώρες, όπως η Γερμανία, εταιρίες όπως η αμερικανική Tesla έχουν μικρή μεν, αλλά συμβολική παρουσία στους δρόμους.

Ο καθηγητής Οικονομικών Φέρντιναντ Ντουντενχέφερ από το Πανεπιστήμιο του Έσσεν, ειδικός στα θέματα της αυτοκινητοβιομηχανίας εκτιμά ότι «το 2019 η Tesla θα ηγηθεί στην αγορά ηλεκτροκίνητων στη Γερμανία. Την άνοιξη θα κυκλοφορήσει στην ευρωπαϊκή αγορά το πολυαναμενόμενο Model 3, το πρώτο πιο προσιτό αυτοκίνητο της αμερικανικής εταιρίας και η Tesla θα βρεθεί στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος».

Η ανερχόμενη κινεζική δύναμη

Μια από τις νεοφυείς εταιρίες που θα πρέπει να προσέξουν οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίας είναι η κινεζική Byton, δημιούργημα πρώην μάνατζερ της BMW. Μέχρι στιγμής υπάρχουν μόνο δοκιμαστικά πρωτότυπα. Τέλος του έτους ωστόσο θα ξεκινήσει η μαζική παραγωγή του στην Νανζίνγκ, κατ΄ αρχήν μόνο για την κινεζική αγορά.

Στην έκθεση CES στο Λας Βέγκας που ξεκίνησε προχθές, η Byton παρουσιάζει για πρώτη φορά το εσωτερικό του ηλεκτρικού SUV ονόματι M-Byte, που βλέπουμε στη φωτογραφία.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Byton Κάρστεν Μπράιτφελντ, «το επιχειρησιακό μοντέλο του μέλλοντος δεν είναι η κατασκευή και πώληση οχημάτων, αλλά και η πώληση ψηφιακών υπηρεσιών στους πελάτες». Κατά την άποψή του μια startup επιχείρηση μπορεί ευκολότερα να ανταποκριθεί στις προκλήσεις της ηλεκτροκίνησης απ' ό,τι καθιερωμένοι βιομηχανικοί κολοσσοί με 150.000 ή 200.000 εργαζομένους».


VW: 50 ηλεκτροκίνητα μοντέλα μέχρι το 2025.

Η εκτίμηση αφορά αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volkswagen, της οποίας ο επικεφαλής Χέρμπερτ Ντις δηλώνει ότι «το μέλλον της VW θα κριθεί στην κινεζική αγορά». Στόχος του Πεκίνου είναι να κυκλοφορούν στους κινεζικούς δρόμους μέχρι το 2020 περίπου 5 εκατομμύρια ηλεκτροκίνητα οχήματα. Για να προωθήσει τις πωλήσεις τους η κυβέρνηση τα επιδοτεί και ταυτόχρονα απειλεί με πρόστιμα όσες αυτοκινητοβιομηχανίας δεν πωλούν αρκετά ηλεκτρικά ή υβριδικά αυτοκίνητα.

Μεγάλο κομμάτι από της κινεζικής πίτας διεκδικεί η VW, η οποία ανακοίνωσε ότι στο εξής το ένα τρίτο των δαπανών για έρευνα-ανάπτυξη θα πηγαίνει στην ηλεκτροκίνηση.

Τα επόμενα πέντε χρόνια ο γερμανικός κολοσσός προτίθεται να επενδύσει 44 δισ. ευρώ στην ηλεκτροκίνηση, την αυτόνομη οδήγηση και τις ψηφιακές τεχνολογίες. Στόχος είναι τα ηλεκτρικά να φθάσουν μέχρι το 2025 το 20% της συνολικής παραγωγής στην δυτική Ευρώπη.

«Θα έχουμε πιο προσιτές τιμές από την Tesla και θα διασφαλίσουμε τις θετικές οικονομίες κλίμακας», δήλωσε ο επικεφαλής της VW στο Automotive News. Κατά την εκτίμησή του «σε 20 χρόνια από σήμερα η εταιρία με τη μεγαλύτερη χρηματιστηριακή αξία δεν θα δραστηριοποιείται στο διαδίκτυο ή τις τηλεπικοινωνίες, αλλά θα σχετίζεται με το αυτοκίνητο». Ακόμα και σε αυτή την περίπτωση τίθεται εύλογα το ερώτημα ποιος από όλους τους κατασκευαστές οχημάτων θα βρίσκεται στην κορυφή το 2039.

 ΠΗΓΗ: Deutsche Welle

Διαβάστε επίσης