Στο στόχαστρο της Μέρκελ βρίσκονται αυτοκινητοβιομηχανίες που κατηγορούνται ότι εξαπάτησαν τις δοκιμές εκπομπών ντίζελ εν μέσω πτώσης των πωλήσεων και καθώς διάφορες πόλεις της χώρας εξετάζουν την απαγόρευσή τους.
Ειδικότερα, σε συνέντευξή της στο περιοδικό Wirtschaftswoche, δήλωσε: «Βρισκόμαστε σε φάση απομάκρυνσης από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης».
Τα σχόλια της Μέρκελ, σχεδόν δύο χρόνια μετά το σκάνδαλο των εκπομπών της Volkswagen, έρχονται καθώς η κυβέρνησή της αντιμετωπίζει αυξανόμενη πίεση πριν από τις εθνικές εκλογές στις 24 Σεπτεμβρίου για τη μείωση της ρύπανσης από κινητήρες ντίζελ και την επιβολή απαγορεύσεων. Οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων οχημάτων μειώνονται μετά το σκάνδαλο της Volkswagen, αλλά μειώθηκαν ταχύτερα από τότε που πόλεις όπως η Στουτγάρδη και το Μόναχο ανακοίνωσαν ότι εξετάζουν την απαγόρευση ορισμένων οχημάτων ντίζελ, κατηγορώντας τις εκπομπές τους για την αύξηση κρουσμάτων αναπνευστικών νόσων.
Το γερμανικό υπουργικό συμβούλιο ανακοίνωσε ότι θα δημιουργήσει ένα εθνικό «φόρουμ ντίζελ» για να βρεθούν τρόποι να μειωθεί η ρύπανση και να δημιουργηθεί μια νέα οργάνωση για τις δοκιμές οχημάτων.
Με τη σειρά τους, οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες BMW, Audi και οι κατασκευαστές φορτηγών MAN συμφώνησαν με την περιφερειακή κυβέρνηση της Βαυαρίας να μειώσουν τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου από κινητήρες ντίζελ. Οι ξένοι κατασκευαστές αυτοκινήτων δεν έχουν ακόμη δεσμευτεί να μειώσουν τις εκπομπές, αλλά αναμένεται να ακολουθήσουν.
Τον περασμένο μήνα, η Μέρκελ παραδέχτηκε ότι η Γερμανία πιθανόν να χάσει τον στόχο της κυβέρνησης να φέρει ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους της χώρας μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Η Μέρκελ, η οποία έχει επικριθεί από περιβαλλοντικές ομάδες και ομάδες καταναλωτών για την υπεράσπιση της βιομηχανίας ντίζελ μετά το σκάνδαλο της Volkswagen, άσκησε κριτική στους κατασκευαστές που εξαπατούν τις δοκιμές εκπομπών.
«Δεν υπάρχει τίποτα που να δικαιολογεί τις δόλιες μεθόδους που χρησιμοποιούνται από ορισμένους κατασκευαστές και έχουν καταστρέψει ολόκληρη την βιομηχανία» ανέφερε.
Τον περασμένο μήνα το λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε στα οχήματα Volkswagen για να μειώσει τεχνητά την παραγωγή εκπομπών τους κατά τους ελέγχους από τις ρυθμιστικές Αρχές, ανακαλύφθηκε από μια ομάδα διεθνών ερευνητών.