Χρηστικά

Το σχέδιο των κατασχέσεων για τα χρέη προς τον ΕΦΚΑ!


Ποια είναι τα κριτήρια με τα οποία επιλέγονται από το ΚΕΑΟ οι κακοπληρωτές των ασφαλιστικών ταμείων και ποιοι οφειλέτες διευκολύνονται  

Συγκεκριμένη μεθοδολογία ακολουθεί το ΚΕΑΟ εναντίον όσων χρωστάνε στον ΕΦΚΑ και σε άλλα ασφαλιστικά ταμεία.

Όπως αποκαλύπτει στην νέα έκθεσή του, το Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών, η διαδικασία διεκδίκησης των οφειλόμενων ποσών, που έχουν αυξηθεί στα 43,43 δισ. ευρώ, ξεκινά από την ενημέρωση του οφειλέτη, με την οποία προειδοποιείται να ρυθμίσει το χρέος του, πριν ξεκινήσουν οι κατασχέσεις και οι πλειστηριασμοί.

Σύμφωνα με το σχέδιο δράσης του ΚΕΑΟ, αρχικά, στον οφειλέτη που εντάσσεται στο Κ.Ε.Α.Ο. αποστέλλεται η «Ατομική Ειδοποίηση ληξιπρόθεσμων οφειλών» με την οποία ενημερώνεται ότι η οφειλή του έχει μεταφερθεί στο Κ.Ε.Α.Ο. και ότι αν δεν ανταποκριθεί εντός 20 ημερών με εξόφληση ή διακανονισμό θα ξεκινήσει η διαδικασία της αναγκαστικής είσπραξης.

Για τις περιπτώσεις που οι οφειλέτες είναι εγγεγραμμένοι χρήστες στις Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες Κ.Ε.Α.Ο. οι προσκλήσεις και οι Ατομικές Ειδοποιήσεις αποστέλλονται ηλεκτρονικά μέσω των ηλεκτρονικών υπηρεσιών και είναι προσβάσιμες στην ιστοσελίδα του e-Ε.Φ.Κ.Α. 

Η αποστολή των ειδοποιήσεων γίνεται και μέσω ταχυδρομείου με συστημένη επιστολή, οι οποίες θεωρούνται ως κοινοποιημένες μετά την παρέλευση 15 ημερών από την αποστολή.

Από την έναρξη λειτουργίας του Κ.Ε.Α.Ο. μέχρι τον Ιούνιο 2022, έχουν αποσταλεί συνολικά 2.049.444 Ατομικές Ειδοποιήσεις σε οφειλέτες.

Ειδικά εντός του δεύτερου τριμήνου του 2022 εστάλησαν 449.025 ατομικές ειδοποιήσεις, καθώς τα χρέη αυξάνονται, καθώς δεν πληρώνονται έγκαιρα νέες οφειλές, ενώ χάνονται και ρυθμίσεις.

Πως λαμβάνονται τα αναγκαστικά μέτρα

Σχετικά με τη διαδικασία λήψης των αναγκαστικών μέτρων, αυτή περιλαμβάνει:

  • Τον εντοπισμό των οφειλετών σε βάρος των οποίων μπορούν να ληφθούν αναγκαστικά μέτρα. Οι Υπηρεσίες του Κ.Ε.Α.Ο., εντοπίζουν τους οφειλέτες που δεν ανταποκρίθηκαν εντός 20 ημερών από την παραλαβή της Ατομικής Ειδοποίησης για την τακτοποίηση της οφειλής τους.
  • Την αξιολόγηση και τη δημιουργία προφίλ του οφειλέτη. Πριν τη λήψη των αναγκαστικών μέτρων οι οφειλέτες αξιολογούνται και δημιουργείται το προφίλ του καθενός με πληροφορίες από το ηλεκτρονικό σύστημα του Κ.Ε.Α.Ο., τη διασύνδεση με το Μητρώο της Γ.Γ.Π.Σ., τα στοιχεία του Γ.Ε.ΜΗ. κλπ.

Στη συνέχεια με κριτήρια καθορίζεται ο βαθμός εισπραξιμότητας και επισφάλειας κάθε οφειλής. Μεταξύ των κριτηρίων που λαμβάνονται υπόψη είναι: 

  1. Το ύψος της οφειλής: ανάλογα με το ύψος της οφειλής επιλέγεται και το κατάλληλο είδος μέτρου 
  2. Η συμπεριφορά του οφειλέτη: Αξιολογείται η στάση του οφειλέτη σε σχέση με την εκπλήρωση των υποχρεώσεών του. Παράδειγμα, η καταβολή των τρεχουσών εισφορών και η παράλληλη καταβολή ανελλιπώς κάθε μήνα εύλογου ποσού «έναντι» της οφειλής, ενισχύουν το προφίλ της αξιοπιστίας του οφειλέτη, κάτι που λαμβάνεται σοβαρά υπόψη υπέρ του οφειλέτη για όσο χρόνο διαρκεί η συμπεριφορά αυτή.
  3. Η παλαιότητα της οφειλής: στο πλαίσιο της αξιολόγησης του οφειλέτη, εξετάζεται το χρονικό σημείο δημιουργίας των οφειλών, προκειμένου να εκτιμηθεί αν οφείλονται στην οικονομική κρίση ή την εκ συστήματος αφερεγγυότητα του οφειλέτη. 
Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα