Οικονομία

Χωρίς γραφειοκρατία η απόδοση ΑΦΜ και η έναρξη-μεταβολή επιχείρησης


Ελαχιστοποίηση της γραφειοκρατίας στις δηλώσεις απόδοσης ΑΦΜ, έναρξη ατομικής επιχείρησης και μεταβολής στοιχείων φυσικού ή νομικού προσώπου, παράλληλα με τη δυνατότητα υποβολής δηλώσεων μέσω της ψηφιακής πύλης myAADE (myaade.gov.gr) και της εφαρμογής «Τα Αιτήματά μου», προβλέπει απόφαση, που υπέγραψε ο Διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργος Πιτσιλής.

Αναλυτικότερα:

  •     Καθιερώνεται η χρήση των νέων δηλώσεων Μητρού, Δ210 και Δ211 σε αντικατάσταση των παλαιότερων εντύπων, Μ1, Μ2, Μ6, Μ7 κ.λπ. Οι νέες δηλώσεις έχουν τη μορφή επεξεργάσιμου αρχείου PDF , μπορούν να συμπληρωθούν ψηφιακά και να αποσταλούν στο ΔΟΥ με την πλατφόρμα «Τα Αιτήματα μου», της πύλης myAADE .
  •     Καταργείται η υποβολή φωτοαντιγράφου της αστυνομικής ταυτότητας ως στοιχείο ταυτοποίησης κατά την απόδοση ΑΦΜ ή τη μεταβολή ατομικών αρχείων μητρώου, είτε μέσω ΔΟΥ, είτε μέσω myAADElive . Η ΑΑΔΕ διασταυρώνει την αστυνομική ταυτότητα μέσω της διαλειτουργικότητας με την Ελληνική Αστυνομία.
  •     Καταργείται, από 31 Ιανουαρίου 2022, η υποχρέωση προσκόμισης βεβαίωσης του e ΕΦΚΑ κατά την υποβολή δήλωσης έναρξης ή μεταβολής της επιχειρηματικής δραστηριότητας.
  •     Προβλέπεται η δυνατότητα αίτησης απόκτησης ΑΦΜ από τον διαχειριστή κτηρίου, του οποίου η ιδιότητα προκύπτει από το πρακτικό της γενικής συνέλευσης εκλογής του. Σε περίπτωση, που δεν υπάρχει διαχειριστής, η αίτηση μπορεί να υποβάλει οποιοδήποτε πρόσωπο έχει εξουσιοδοτηθεί με απόφαση της απαιτούμενης πλειοψηφίας, επί της νομοθεσίας απαρτίας των συνιδιοκτητών του κτηρίου, όπως ο ορίζει τον κανονισμό.
  •     Οι πολυκατοικίες δεν έχουν υποχρέωση απόκτησης ΑΦΜ με συγκεκριμένη προθεσμία. Μπορούν να αποκτήσουν ΑΦΜ όποτε το αποφασίσουν και να καταθέσουν τη σχετική δήλωση χωρίς πρόστιμο.
  •     Προβλέπεται, πέραν της ταχυδρομικής διεύθυνσης, και η ταχυδρομική θυρίδα, ως στοιχείο επικοινωνίας του φορολογούμενου με τη φορολογική διοίκηση.
  • Ταυτόχρονα, με την ίδια απόφαση, ρυθμίζονται μια σειρά από ζητήματα ξεκαθαρίζοντας το πλαίσιο κανόνων και προϋποθέσεων για την έναρξη και τη διακοπή.

Ειδικότερα:

  •     Τίθεται προθεσμία δύο ετών στα υπό ίδρυση νομικά πρόσωπα και νομικές οντότητες για να ολοκληρωθεί η διαδικασία ίδρυσής τους. Σε περίπτωση, που δεν ολοκληρώνεται η ίδρυση του νομικού προσώπου ή της νομικής οντότητας, η ΑΑΔΕ προβαίνει σε διακοπή με οίκοθεν διαδικασία.
  •     Τίθεται προθεσμία ενός έτους για τη διακοπή της επαγγελματικής δραστηριότητας της ατομικής επιχείρησης μετά τον θάνατο της επιχειρηματικής δραστηριότητας.
  •     Με σκοπό την αποφυγή δήλωσης στο Μητρώο της ΑΑΔΕ διακριτικών τίτλων που δεν έχουν δηλωθεί στη ΓΕΜΗ, κατά την έναρξη της ατομικής επιχείρησης που εισάγεται η προσκόμιση βεβαίωσης από τη ΓΕΜΗ για τη διάθεση του διακριτικού εμπορικού τίτλου.
  •     Με σκοπό την ορθή τήρηση της νομοθεσίας για την παροχή αδειών διαμονής υπηκόων τρίτων χωρών, προβλέπεται έλεγχος του δικαιώματος, που παρέχει η άδεια διαμονής, για την άσκηση ανεξάρτητης οικονομικής δραστηριότητας, κατά την έναρξη ατομικής επιχείρησης από υπηκόους τρίτων χωρών.

Όπως δήλωσε ο Διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, «Με αυτές τις ορθές αλλαγές, περιορίζονται στο ελάχιστο δυνατό οι γραφειοκρατικές διαδικασίες, βελτιώνεται δραστικά η εξυπηρέτηση των φορολογουμένων και μειώνονται οι επισκέψεις στις ΔΟΥ, ενώ ταυτόχρονα διασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον και η ποιότητα των δεδομένων του Μητρώοι της ΑΑΔΕ».

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις