ΕΥΖην

Νεανικές ταινίες και κλασικές επανεκδόσεις στους κινηματογράφους αυτή την εβδομάδα (trailers)


Πρώτη εβδομάδα του Σεπτέμβρη και οι εταιρείες διανομής ρίχνουν στη μάχη τρεις νεανικές ταινίες, απευθυνόμενες στο πολυπληθές κοινό των νέων, ενώ προβάλλεται και η τεράστια εισπρακτική επιτυχία του ισπανικού μποξ όφις, με περισσότερα από δύο εκατομμύρια εισιτήρια, «Όταν Έγινα Πλούσιος».

Για τους σινεφίλ υπάρχουν και δυο κλασικές επανεκδόσεις, η ταινία θρύλος του Ζακ Λικ Γκοντάρ «Με Κομμένη την Ανάσα», με τους Ζαν Πολ Πελμοντό και Τζιν Σίμπεργκ και η αθάνατη ρομαντική κομεντί «Σαμπρίνα» του Μπίλι Γουάιλντερ, με τους Χάμφρεϊ Μπόγκαρντ, Όντρεϊ Χέπμπορν και Γουίλιαμ Χόλντεν.

Η Τέχνη της Ενηλικίωσης (The King of Staten Island)

Δραματική κομεντί, αμερικανικής παραγωγής του 2020, σε σκηνοθεσία Τζαντ Άπατοου, με τους Πίτ Ντέιβιντσον, Μαρίζα Τομέι, Μπελ Πάουλι, Ρίκι Βελέζ, Λου Γουίλσον, Στιβ Μπουσέμι κ.ά.

Νεανική δραματική κομεντί ενηλικίωσης, για τη σημερινή αμερικανική νεολαία και τα αδιέξοδά της, που πολυλογεί σε βαθμό λογοδιάρροιας, σπαταλάει, στην αρχή, τουλάχιστον μισή ώρα με εξυπνάδες και χαζομάρες που λέει η μαστουρωμένη παρέα του πρωταγωνιστή, θέλοντας ο Άπατοου να περιγράψει χαρακτήρες και την περιρρέουσα ατμόσφαιρα και εν τέλει δίνοντας την εντύπωση μιας πρόχειρης συρραφής επεισοδίων.

Ο πρωταγωνιστής, ένας 24χρονος, που έχει παιδικό τραύμα, από το χαμό του πυροσβέστη πατέρα του εν ώρα υπηρεσίας, τον συντηρεί η μητέρα του και δεν ξέρει τι του γίνεται, θα ανακαλύψει ότι πρέπει να ενηλικιωθεί άμεσα αν και καθυστερημένα, όταν η μητέρα του θα γνωριστεί με έναν πυροσβέστη και θα του ζητήσει να πάει να μείνει μόνος του.

Είναι και το σημείο που αρχίζει να τραβά η ταινία την προσοχή μας, με την προσπάθεια του νεαρού να ενταχθεί σε μία απεχθή και άγρια κοινωνία, αλλά το ενδιαφέρον εξατμίζεται γρήγορα. Κι αυτό, γιατί τα όποια θετικά στοιχεία της ταινίας και οι ελάχιστες αστείες ατάκες θα χαθούν στην άσκοπη φλυαρία και σε κωμικά σκετσάκια που ξεκινούν με μια ιδέα πρωτοτυπίας για να κατρακυλήσουν στην μπαλαφάρα ή στο κενό.

Εν ολίγοις αμερικανιά, αν και φαινομενικά έχει διαφορετική αφετηρία, που ίσως αγγίζει περισσότερο την αμερικανική νεολαία, αλλά αφήνει εντελώς αδιάφορους όλους τους υπόλοιπους. Το κερασάκι στην τούρτα το αμήχανο και εντελώς συμβατικό τέλος.

Η υπόθεση: Ο Σκοτ είναι ένας αργόσχολος νεαρός με τραυματικές μνήμες, καθώς δεν έχει ξεπεράσει το χαμό του πατέρα του, που έχασε τη ζωή του πάνω στο καθήκον του ως πυροσβέστης. Ο νεαρός, που τον συντηρεί η μητέρα του, θέλει να γίνει μάταια tattoo artist και να βρίσκει άλλοθι για να μην αναλάβει σοβαρές, «ενήλικες» ευθύνες. Όλα θα αλλάξουν δραματικά τη στιγμή που η μητέρα του θα κάνει ένα βήμα στη ζωή της και θα ερωτευτεί έναν πυροσβέστη…
 

Οι Νέοι Μεταλλαγμένοι (The New Mutants)

Ταινία τρόμου, αμερικανικής παραγωγής του 2020, σε σκηνοθεσία Τζος Μπουν, με τους Μέισι Γουίλιαμς, Άνια Τέιλορ-Τζόι, Τσάρλι Χίτον, Aλις Μπράγκα, Μπλου Χαντ, Χένρι Ζάγκα κ.ά.

Η πρώτη ταινία τρόμου της σεζόν, απευθυνόμενη στους νέους, μάλλον θα αφήσει αδιάφορους ακόμη και τους φαν του είδους, καθώς το πετυχημένο εμπορικά φραντσάιζ σειράς ταινιών X-Men, της Marvel, εδώ μοιάζει με αρπαχτή.

Μπορεί να υπάρχουν στιγμές ανατριχίλας αλλά δεν αρκούν για να τραβήξουν το ενδιαφέρον, καθώς όλα δείχνουν προσχηματικά. Για την ακρίβεια είναι δύσκολο να εντοπιστεί πού χάνει περισσότερο η ταινία, ίσως γιατί οι επιλογές είναι πολλές. Το αναιμικό και τρύπιο σενάριο, η σκηνοθεσία του Τζος Μπουν που μοιάζει με αγγαρεία, οι αναληθοφανείς καταστάσεις, τα κλισέ του είδους, το ασήμαντο καστ…

Η υπόθεση: Σε ένα απομονωμένο νοσοκομείο, μια ομάδα από νεαρούς μεταλλαγμένους κρατείται εκεί για ψυχιατρική παρακολούθηση. Όταν αρχίζουν να συμβαίνουν παράξενα περιστατικά, τότε οι νέες τους ικανότητες, αλλά και η φιλία τους, θα δοκιμαστούν καθώς αγωνίζονται για να επιβιώσουν.

ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΕΙΣ

Με Κομμένη την Ανάσα (A Bout de Souffle)

Με κομμένη την ανάσα

Δραματική ταινία, γαλλικής παραγωγής του 1960, σε σκηνοθεσία Ζαν Λικ Γκοντάρ, με τους Ζαν-Πολ Μπελμοντό, Τζιν Σίμπεργκ, Ντανιέλ Μπουλανζέ, Ζαν Πιέρ Μελβίλ κ.ά.

Η ταινία θρύλος του Γκοντάρ, που συνεργάστηκε με το άλλο τρομερό παιδί της νουβέλ βαγκ, τον Φρανσουά Τριφό, στην πρώτη του κινηματογραφική προσπάθεια και άφησε άφωνο το κοινό, με την αναρχική του διάθεση και την σκηνοθεσία του, βάζοντας τέλος στις συμβάσεις της φιλμικής δραματουργίας.

Κάνει τον πιο «ωραίο άσχημο» του σινεμά, Ζαν Πολ Πελμοντό, σύμβολο μιας γενιάς σινεφίλ, αγγίζοντάς την βαθιά με τον ανέμελο μηδενισμό του, την περιφρόνηση στο θάνατο και στη συμβατική ζωή. Και μαζί του η Τζιν Σίμπεργκ, η ελαφίνα με την αγορίστικη εμφάνιση, το διαπεραστικό βλέμμα.

Είναι η πρώτη ταινία του Γκοντάρ, σε σενάριο -απλό, φαινομενικά απλοϊκό, γεμάτο αυτοσχεδιασμούς, αλλά αθάνατες ατάκες- που έγραψε με τον Τριφό, τοποθετώντας τον ήρωά του σε ένα υπέροχο φυσικό σκηνικό, το Παρίσι, να σκοτώνει έναν αστυνομικό δίχως προφανή λόγο και να ερωτεύεται μία νεαρή Αμερικανίδα.

Ένας ήρωας που έχει τον δικό του ήρωα, τον Μπόγκαρντ. Φορώντας το καπέλο του στραβά, έχει αυτοκόλλητο το τσιγάρο στα χείλη, κλέβει πόζες από το κινηματογραφικό του είδωλο, αγοράζει εφημερίδες για να κρύβει το πρόσωπό του ή να σκουπίζει τα παπούτσια του, πιστεύοντας ότι η ζωή είναι σινεμά.

Ο Γκοντάρ, έχοντας ελάχιστα χρήματα, κινηματογραφεί με ορμή την επερχόμενη επαναστατική διάθεση, τη νεανική αναίδεια, σε ασπρόμαυρο, με την κάμερα στο χέρι ή κάνοντας τράβελινγκ βάζοντας την κάμερα στο καροτσάκι του σούπερ μάρκετ, ενώ ξεχωρίζει το 25λεπτο μέσα σε μια κρεβατοκάμαρα, όπου το ζευγάρι τσιμπολογάει ερωτικά, ανταλλάσσει κουβέντες, άλλες ανούσιες και άλλες που θα μας στοιχειώνουν για πάντα, όπως η «θλίψη είναι συμβιβασμός».

Σε ένα χαρακτηριστικό ρόλο, αυτόν του συγγραφέα, ο μέγας Ζαν Πιέρ Μελβίλ, συμπαραστέκεται στο νεανικό πνεύμα αμφισβήτησης και στους φερέλπιδες κινηματογραφιστές, το διασκεδάζει και αποδομεί όλες τις συμβάσεις και ξεχαρβαλώνει τα κατεστημένα -άκου να μην του αρέσει ο Μπραμς και ο Σοπέν;

Αυτό το πνεύμα διακατέχει την ταινία μέχρι το τραγικό τέλος, που αποδιοργανώνει ακόμη και το αίσθημα του θανάτου, αλλά όχι του έρωτα, της ζωής.

Μία ταινία σε ψηφιακές κόπιες, που αξίζει να ανακαλύψουν οι νεότεροι και είναι πάντα απολαυστική στη μεγάλη οθόνη.

Η υπόθεση: Ένας κλέφτης αυτοκινήτων σκοτώνει παρορμητικά έναν αστυνομικό και καταφεύγει στο Παρίσι. Εκεί αποκτά εφήμερη ερωτική σχέση με μια νεαρή Αμερικανίδα φοιτήτρια δημοσιογραφίας, την οποία προσπαθεί να πείσει να δραπετεύσει μαζί του στην Ιταλία.

Σαμπρίνα (Sabrina)

Ρομαντική κομεντί, αμερικανικής παραγωγής του 1954, σε σκηνοθεσία Μπίλι Γουάιλντερ, με τους Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ, Οντρεϊ Χέπμπορν, Γουίλιαμ Χόλντεν, Μάρθα Χάγιερ, Γουόλτερ Χάμπτεν, Έλεν Κόρμπι κ.ά.

Κλασική χολιγουντιανή ασπρόμαυρη ρομαντική κομεντί του μέγα Μπίλι Γουάιλντερ, με ένα πρωταγωνιστικό τρίο να το πιεις στο ποτήρι. Χάμφρεϊ Μπόγκαρντ, Όντρεϊ Χέπμπορν και Γουίλιαμ Χόλντεν δίνουν τα ρέστα τους, αν και οι λάτρεις του θρυλικού Μπόγκι θα παραξενευτούν με τον κόντρα ρόλο του, καθώς υποδύεται ένα σοβαρό, συγκρατημένο, σχετικά μαλθακό μπίζνεσμαν.

Ένα ρόλο που προοριζόταν για τον Κάρι Γκραντ -ίσως θα του ταίριαζε περισσότερο- αλλά μετά την άρνησή του πήγε στον Μπόγκαρντ. Και ο Μπόγκαρντ είναι ένας και μοναδικός και ανταπεξέρχεται εξαίσια.

Από κει και πέρα, ο Γουάιλντερ, μπορεί να μην βρίσκεται στη μεγαλύτερη φόρμα του, δείχνοντας πιο συμβατικός και λιγότερο τολμηρός απ' ό,τι συνήθιζε, αλλά δεν χάνει ούτε για μια στιγμή τα ρεφλέξ του, κεντώντας τους χαρακτήρες και τις χαριτωμένες καταστάσεις που αναπτύσσονται με αρμονία.

Εδώ, ο δημιουργός των αριστουργημάτων «Η Λεωφόρος της Δύσης», «Μερικοί το Προτιμούν Καυτό», «Μάρτυς Κατηγορίας» και πολλών άλλων, βάζει στο στόχαστρό του, μέσα από ένα στόρι που θυμίζει παραμύθι, τους νεόπλουτους, τις κάλπικες αξίες τους και την κενότητα που τους διακρίνει.

Συμπαραστάτες του, ο διευθυντής φωτογραφίας Τσαρλς Λανγκ, ο μοντέρ Άρθουρ Σμιτ και φυσικά το απολαυστικό πρωταγωνιστικό τρίο, απ' το οποίο ξεχωρίζει η αξιολάτρευτη Όντρεϊ Χέπμπορν, που με αυτό το φιλμ μπαίνει στη λεωφόρο της δόξας.

Η υπόθεση: Δύο αδέλφια, ο Λάινους και ο Ντέιβιντ Λάραμπι, κληρονομούν την τεράστια περιουσία του πατέρα τους. Ο σοβαρός Λάινους αφοσιώνεται στις οικογενειακές επιχειρήσεις, ενώ ο Ντέιβιντ ενδιαφέρεται μόνο για τα γρήγορα αυτοκίνητα και τις όμορφες κοπέλες. Η κόρη του σοφέρ της οικογένειας, η Σαμπρίνα, επιχειρεί να αυτοκτονήσει από έρωτα για τον Ντέιβιντ, αλλά ο Λάινους τής σώζει τη ζωή. Ο πατέρας της τότε τη στέλνει στο Παρίσι για σπουδές, όπου θα μεταμορφωθεί σε μια καλλιεργημένη και γοητευτική γυναίκα. Όταν επιστρέφει στην έπαυλη των Λάραμπι, τα πάντα αλλάζουν...

Προβάλλονται επίσης:

Όταν Έγινα Πλούσιος (Si Υo Fuera Rico)

Η φαρσοκωμωδία του Αλβάρο Φερνάντεζ Αρμέρο, που τίναξε την μπάνκα στον αέρα, με περισσότερα από δύο εκατομμύρια εισιτήρια στην Ισπανία, οφείλει εν πολλοίς την επιτυχία της στο όνειρο δισεκατομμυρίων ανθρώπων, ένα κερδισμένο λαχείο 25 εκατομμυρίων ευρώ που κερδίζει ο πρωταγωνιστής της ταινίας, αλλά και το ερώτημα αν τα λεφτά τελικώς φέρνουν την ευτυχία.

Διασκεδαστική κάποιες φορές, ανούσια ακόμη περισσότερες, η ταινία του Αρμέρο, με τους Άλεξ Γκαρσία, Αλεξάντρα Χιμένεθ, Αντριάν Λάστρα, προσφέρεται για ένα δίχως ιδιαίτερες απαιτήσεις καλοκαιρινό ζεστό βραδάκι.

After 2 Μετά τη Σύγκρουση (After We Collided)

Ακόμη μία νεανική ρομαντική κομεντί, απ' αυτές που βγάζει σωρηδόν το Χόλιγουντ και που απευθύνονται κυρίως σε 14χρονα, φαν των ριάλιτι και των Καρντάσιαν. Με τους κενούς περιεχομένου Χίρο Φάινς Τίφιν και Τζοζεφίν Λάνγκφορντ.
   
Χάρης Αναγνωστάκης, ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα