ΕΥΖην

Πρόκληση: Γίνε vegan για 10 μέρες (και χάσε 4 κιλά)!


Πόσο δύσκολο είναι να είσαι vegan και τι μπορείς να κερδίσεις από αυτό; Αν θέλετε να λύσετε την απορία, δεν έχετε παρά να δοκιμάσετε την πρόκληση αυτή για 10 μέρες! Είναι μια ευκαιρία να μάθετε περισσότερα για τη μαγειρική, τη  διατροφή, αλλά και για το σώμα σας.

Ο *Άκης από τη CTfivepercent NutritionTeam μας καθοδηγεί σε αυτή την πρόκληση, με πληροφορίες, απλές συμβουλές αλλά και ένα χαρακτηριστικό ημερήσιο πλάνο vegan διατροφής για απώλεια λίπους.

Γιατί να γίνω vegan για 10 μέρες;

vegan διατροφή
  • Oι vegans συχνά καταναλώνουν λιγότερα κορεσμένα λιπαρά και θερμίδες, που σημαίνει ότι τείνουν να είναι πιο αδύνατοι και να μην αναπτύσσουν ασθένειες όπως διαβήτη τύπου 2 ή κάποια καρδιαγγειακή νόσο. 
  • Καθώς οι vegans καταναλώνουν περισσότερα φρούτα και λαχανικά, η διατροφή τους είναι συχνά πλουσιότερη σε όλες τις σημαντικές φυτικές ίνες, το φολικό οξύ, τις βιταμίνες C και E, το κάλιο, το μαγνήσιο και τα φυτοχημικά, που έχουν χαρακτηριστεί ως προστατευτικά έναντι ορισμένων καρκίνων.
  • Ειδικά αν αθλείστε, μειώνοντας τη χοληστερόλη και τα κορεσμένα λιπαρά που λαμβάνετε, θα αυξήσετε τις φυτικές ίνες, τα θρεπτικά συστατικά και τα καλά λιπαρά και θα αρχίσει να «μαζεύει» η μέση σας!

Tips για να "τερματίσεις" την πρόκληση

Μην ανησυχείς για πρωτεΐνη, βιταμίνες, μεταλλικά στοιχεία
Ακολουθώντας μια φυτική διατροφή, ούτε θα πεινάσεις -το αντίθετο μάλιστα-, αλλά ούτε και θα στερηθείς πρωτεΐνη και άλλα θρεπτικά συστατικά! Υπάρχουν πολλά νόστιμα, πλούσια σε πρωτεΐνες τρόφιμα και συμπληρώματα για να διαλέξεις. Το μυστικό είναι να τρως μια καλή ποικιλία, όλη την ημέρα. Κάνοντας αυτό, σιγουρεύεσαι ότι λαμβάνεις όλα τα σωστά αμινοξέα που χρειάζεται το σώμα σου. Μην ανησυχείς, θα λάβεις πολλές απαραίτητες βιταμίνες και μέταλλα από την φυτική διατροφή, όπως Βιταμίνη B, ασβέστιο, Βιταμίνη D3,Ψευδάργυρο και ωμέγα-3.

Κι αν "στραβοπατήσεις"... συνέχισε!
Μπορεί να συναντήσεις έναν πειρασμό ή ίσως τυχαία να φας κάτι που δεν είναι vegan, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να εγκαταλείψεις την προσπάθεια. Ανασκουμπώσου και συνέχισε.

"Κόκκινη κάρτα" στη ζάχαρη
Η ζάχαρη είναι υπεύθυνη για τις λιγούρες που σε τρελαίνουν και που θα σε κάνουν να βγεις από το πρόγραμμά σου πριν τελειώσουν οι 10 μέρες. Προσπάθησε να της ρίξεις " κόκκινη κάρτα" το διάστημα αυτό. 

Προετοιμάσου
Φτιάξε μερικά πιάτα από την αρχή, τεμαχίζοντας κάποια υλικά. Θα σου λύσει τα χέρια άπειρες φορές, που δεν θα έχεις το χρόνο για μαγείρεμα και δεν θα μπεις στον πειρασμό να τσιμπήσεις κάτι απ’ έξω. 

Δες το ως ευκαιρία, όχι σαν αγγαρεία
Αν γκρινιάζεις και στεναχωριέσαι για την όλη διαδικασία, το πιθανότερο είναι να τα παρατήσεις μέχρι την τρίτη μέρα. Αντίθετα, αν το δεις σαν μια ευκαιρία για κάτι διαφορετικό, ένα δώρο αποτοξίνωσης στον οργανισμό σου από όλα εκείνα τα συστατικά που τον επιβαρύνουν και σαν έναν από τους καλύτερους τρόπους να ενεργοποιήσεις το μεταβολισμό σου και να κάψεις περιττό λίπος και κιλά, τότε θα διασκεδάσεις και θα το ευχαριστηθείς.

Μοιράσου την προσπάθεια και την επιτυχία σου
Εκτός του ότι μπορεί να εμπνεύσεις και άλλους να το δοκιμάσουν, θα σε κάνει να νιώσεις  υπερηφάνεια για τον εαυτό σου και την προσπάθεια που κάνεις. 

Ενδεικτικό ημερήσιο πλάνο vegan διατροφής

πλάνο vegan διατροφής

Πρωινό: Χυμός από πράσινα λαχανικά ή χυμός πορτοκάλι και ένα κουλουράκι πολύσπορο Θεσσαλονίκης ή νιφάδες βρώμης με φυτικό γάλα ή με λίγο ζεστό νεράκι. Μπορείς να βάλεις σταφίδες για γλύκα ή μούρα για έξτρα ενέργεια και κανέλα, που ρυθμίζει και τον γλυκαιμικό δείκτη.

Δεκατιανό: Ένα φρούτο, όπως το πράσινο μήλο με λίγους ξηρούς καρπούς για να μην ανέβει ο γλυκαιμικός σου δείκτης και να γλυτώσεις τις λιγούρες λίγο αργότερα. Ναι, ίσως πεινάσεις δυο-τρεις ώρες μετά, αλλά αυτή είναι και μια ένδειξη ότι ο οργανισμός και ο μεταβολισμός σου λειτουργούν θαύμα σήμερα.

Μεσημεριανό: Μια ωραία μεγάλη δροσιστική σαλάτα. Αν επιλέξεις πράσινα λαχανικά ακόμα καλύτερα. Βάλε λάδι, μηλόξυδο, μπαλσάμικο ή λεμόνι και λίγο αλάτι (όχι επεξεργασμένο αν γίνεται) μαζί με όσπρια.

Απογευματινό σνακ: Και πάλι ένα φρούτο με λίγους ξηρούς καρπούς. Φρόντισε να μην μπερδεύεις τα φρούτα μεταξύ τους. Κάθε φρούτο έχει διαφορετικές ιδιότητες, ένζυμα και βιταμίνες και ο οργανισμός σου θα τα διαχειριστεί καλύτερα αν τα καταναλώσεις ξεχωριστά. Γι’ αυτό και είναι καλό να αποφεύγεις τις φρουτοσαλάτες.

Βραδινό: Vegan ντάκος: Παξιμάδι, ντομάτα, λάδι, ρίγανη, λίγες ελιές χωρίς αλάτι. Θα με θυμηθείς!


* Ο Άκης (CT fiveprcent - Nutrition Τeam) είναι Personal Trainer, Προπονητής Σωματικής Διάπλασης και Διαιτολόγος – Διατροφολόγος.

facebook: CTfivepercent-Nutritionteam Akis
Instagram: ct_fiveper_nutritionteam_akis

Διαβάστε επίσης