Σε πρόσφατη συνέντευξή του στην εφημερίδα «Καθημερινή», ο Υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, ανέδειξε την εξαιρετική απόδοση των Προτύπων Σχολείων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Σύμφωνα με τα στοιχεία, έξι από τα δέκα σχολεία με τις υψηλότερες επιδόσεις είναι Πρότυπα. Συγκεκριμένα, το ποσοστό επιτυχίας στις εισαγωγικές εξετάσεις για τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα ανέρχεται σε 81% για τα Πρότυπα, 72% για τα ιδιωτικά σχολεία, 66% για τα Πειραματικά και 58% για τα υπόλοιπα δημόσια σχολεία. Επιπλέον, από τους δέκα πρωτεύσαντες υποψηφίους, τρεις προέρχονται από Πρότυπα Σχολεία, πέντε από δημόσια και δύο από ιδιωτικά.
Ο κ. Πιερρακάκης υπογράμμισε ότι τα Πρότυπα Σχολεία συμβάλλουν στην άμβλυνση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων, προσφέροντας σε κάθε μαθητή τη δυνατότητα εισαγωγής μέσω εξετάσεων. Παράλληλα, ανακοίνωσε την πρόθεση του Υπουργείου για ενίσχυση του συστήματος εισαγωγής με τη δημιουργία κεντρικής επιτροπής εξετάσεων, η οποία θα επιβλέπει τη διαδικασία και θα διασφαλίζει τη διαβάθμιση της δυσκολίας των θεμάτων. Στο πλαίσιο αυτό, προανήγγειλε την έναρξη λειτουργίας του δωρεάν ψηφιακού φροντιστηρίου από τον Σεπτέμβριο του 2025, το οποίο θα προετοιμάζει τους μαθητές για τις εξετάσεις, μειώνοντας το άγχος και τα οικονομικά βάρη των οικογενειών.
Επιπλέον, ο Υπουργός αναφέρθηκε στην επικείμενη λειτουργία των Δημόσιων Ωνάσειων Σχολείων και των νέων αθλητικών σχολείων, τα οποία θα προστεθούν στα υπάρχοντα μουσικά, καλλιτεχνικά, Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία. Στόχος αυτών των πρωτοβουλιών είναι η παροχή ίσων ευκαιριών και η προσφορά πολλαπλών επιλογών στην εκπαίδευση, αποφεύγοντας τη μονοδιάστατη προσέγγιση.
Τέλος, ο κ. Πιερρακάκης εξέφρασε την επιθυμία για μελλοντική μεταρρύθμιση του συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με την εισαγωγή του Εθνικού Απολυτηρίου, επισημαίνοντας ότι οι αλλαγές θα πραγματοποιηθούν με σταθερά και μελετημένα βήματα.
Με αυτές τις πρωτοβουλίες, το Υπουργείο Παιδείας στοχεύει στη δημιουργία ενός εκπαιδευτικού συστήματος που προάγει την αριστεία, την ισότητα και την πολυμορφία, ανταποκρινόμενο στις σύγχρονες ανάγκες των μαθητών και της κοινωνίας.