Πολιτική

Σπίρτζης: Αν είχαμε δείξει ανοχή για τα κανάλια, δεν θα μας χτυπούσαν


Τι είπε για συγκοινωνίες - ΤΑΙΠΕΔ

Για τα τελευταία δρώμενα γύρω από το φλέγον ζήτημα της αδειοδότησης των καναλιών αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Χρήστος Σπίρτζης σε συνέντευξη που παραχώρησε σήμερα στην ΕΡΤ1 λέγοντας χαρακτηριστικά πως δεν θα "πυροβολούσε" κανείς τον ΣΥΡΙΖΑ και τα κυβερνητικά στελέχη εαν η κυβέρνηση είχε αποφασίσει να δείξει ανοχή σε φαινόμενα του παρελθόντος με τα δάνεια και το "τρίγωνο της διαπλοκής", όπως είπε. Για τις αστικές συγκοινωνίες, ο κ. Σπίρτζης επανέλαβε την πάγια θέση πως δεν θα ιδιωτικοποιηθούν και επεσήμανε τα "κακώς κείμενα" όπως τις πλασματικές υπερωρίες. Σαφείς ήταν οι αιχμές για μια ακόμη φορά προς το ΤΑΙΠΕΔ, τονίζοντας πως ο τρόπος με τον οποίον λειτουργεί, υπό το νομοθετικό πλαίσιο που ορίστηκε από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, δεν προασπίζει το δημόσιο συμφέρον καθώς -όπως είπε= δεν υπάρχει ενδιαφέρον για το πως θα γίνει αξιοποίηση των περιουσιακών στοιχείων ή σε τι τιμές...απλά μόνο να πουλήσει.

Αναλυτικά

Ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ, υπογράμμισε επίσης, ότι στόχος της κυβέρνησης, είναι «Το φθινόπωρο να έχουμε ένα νέο τοπίο στην ελληνική τηλεόραση, ένα τοπίο που δεν έχει ξαναγίνει στη χώρα μας. Τα τηλεοπτικά κανάλια, οι τηλεοπτικοί σταθμοί, οι πάροχοι περιεχομένου δηλαδή θα είναι νόμιμοι, θα λειτουργούν με τη συγκεκριμένη δεοντολογία που έχουν και με άδεια επιτέλους, δεν θα είναι δηλαδή καταπατητές.»

Για την επιστολή της Κομισιόν, ο κ. Σπίρτζης, ανέφερε, ότι «δεν έχει καμία σχέση με το διαγωνισμό». Και πρόσθεσε: « εμείς, δεν υπάρχει περίπτωση, πρώτον, να μην προστατεύσουμε την ανεξαρτησία των ρυθμιστικών αρχών, αυτός είναι κοινός στόχος με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σε αντίθεση με τη Ν.Δ. που έβαζε τους συμβούλους των Υπουργών, τους συμβούλους του Γενικού Γραμματέα Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων σε διακριτές θέσεις στην ΕΕΤΤ και έκαναν τα όργια που έκαναν στο διαγωνισμό για τη digea, αφού πρώτα είχαν κλείσει την ΕΡΤ».

Ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ αναφέρθηκε επίσης και στις θέσεις εργασίας που θα προκύψουν από την αδειοδότηση των νέων τηλεοπτικών αυτών, και πως αυτές διασφαλίζονται εκ των προτέρων:

«Κατ’ αρχάς υπάρχει μία υπουργική απόφαση που ορίζει ελάχιστο αριθμό εργαζομένων ανά ειδικότητα στην οποία τα υπάρχοντα κανάλια έχουν προσφύγει να ακυρώσουν και μαζί να ακυρώσουν και το διαγωνισμό. Αυτό είναι τραγικό. Δηλαδή τα υπάρχοντα κανάλια δε θέλουν να υπάρχει ελάχιστος αριθμός τεχνικών, ελάχιστος αριθμός δημοσιογράφων. Στο παρελθόν είχαμε, και λειτουργεί ακόμη, πανελλαδικό κανάλι που είχε 12 δημοσιογράφους. Εσείς εκτιμάτε ότι μπορεί να υπάρχει πανελλαδικό κανάλι και να λειτουργεί με 12 δημοσιογράφους; Μπορεί να καλύψει στοιχειωδώς μία ανάγκη για την ειδησεογραφία και την ενημέρωση του κόσμου»;

Για τις αστικές συγκοινωνίες και ενόψει των απεργιακών κινητοποιήσεων των εργαζομένων σ΄ αυτές, ο υπουργός επανέλαβε την πάγια θέση του, ότι αυτές δεν πρόκειται να ιδιωτικοποιηθούν. Ανέφερε επίσης συγκεκριμένα στοιχεία, τα οποία καταδεικνύουν τις ευθύνες των προηγούμενων κυβερνήσεων όσον αφορά τη διαχείριση τους. «Δε μπορεί στο χώρο των λεωφορείων να έχουμε 4.300.000 το χρόνο υπερωρίες και πραγματικές υπερωρίες να είναι 300.000. Τα 4 εκατομμύρια να είναι πλασματικές υπερωρίες. Κάποιοι άνθρωποι λοιπόν έχουν ευθύνη και για τη διαδικασία και για το τι ίσχυε στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και για το κατάντημα που τις παραλάβαμε. Αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί».  Και υπογράμμισε: «Αυτό σημαίνει ότι εμείς έχουμε χρέος να εξορθολογίσουμε τον χώρο των αστικών συγκοινωνιών συνολικά και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη και την υπόλοιπη Ελλάδα»

Σε ερώτηση της δημοσιογράφου, η οποία μετέφερε τις αιτιάσεις των εκπροσώπων των εργαζομένων για την κακή κατάσταση του στόλου των λεωφορείων, ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ απάντησε το εξής: «Αυτά είναι μια φτηνή αντιπολίτευση που κάνουν συνδικαλιστές υποψήφιοι του ΠΑΣΟΚ ή της ΝΔ. Τα στοιχεία είναι αμείλικτα. Μιλάνε από μόνα τους. Ο στόλος των λεωφορείων που παραλάβαμε και που δεν μπορούσαν να κινηθούν λόγω βλαβών, ήταν πάνω από 800 λεωφορεία. Σήμερα είναι 540. Αυτό συνέβαινε γιατί σε μια προσπάθεια εξορθολογισμού εντός εισαγωγικών το ’14, η τότε διοίκηση περιέκοψε τις δαπάνες και την προμήθεια ανταλλακτικών σε ποσοστό 25%. Δε συμβαίνει σήμερα αυτό».

Επί του εξορθολογισμού των αστικών συγκοινωνιών, ο υπουργός εξήγησε, ότι θα υπάρξει αύξηση των εσόδων και καταπολέμηση της εισιτηριοδιαφυγής με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Μάλιστα, ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ ανέφερε, ότι περί τα τέλη του έτους, θα υπάρξει σχεδόν καθολική εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας: «{…}στόχος μας είναι να αλλάξει και η τιμολόγηση των εισιτηρίων. Δηλαδή εφόσον θα έχουμε ηλεκτρονικό εισιτήριο που θα έχουμε και στοιχεία και ένα αξιόπιστο σύστημα, να μην πληρώνει ο πολίτης που μετακινείται για δύο, για τρεις στάσεις, το ίδιο με έναν πολίτη που μετακινείται από τη βόρεια Αττική στη νότια. Δεν είναι και λογικό».

Τέλος, σε ερώτηση δημοσιογράφου για τη λειτουργία του ΤΑΙΠΕΔ, ο κ. Υπουργός ΎΠΟΜΕΔΙ ανέφερε μεταξύ άλλων, ότι «είναι ένας οργανισμός που στελεχώθηκε και είχαμε και το θεσμικό νομοθετικό πλαίσιο το οποίο λειτουργεί, από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, και δεσμεύσεις από τις προηγούμενες κυβερνήσεις στους δανειστές, για το πως λειτουργεί. Είναι ένας οργανισμός που δε διαφυλάσσει το δημόσιο συμφέρον. Είναι ένας μηχανισμός που δεν τον νοιάζει πόσο θα πουλήσει τη δημόσια περιουσία, ή πως θα αξιοποιηθεί η δημόσια περιουσία, το μόνο που το νοιάζει είναι να πουλήσει».

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις