Τα κοσμήματα Ζολώτας αγκαλιάζουν ξανά το πνεύμα της εποχής. Μετά από μία δεκαετία στροφής στα "μπιζού", τώρα οι γυναίκες επιστρέφουν στην λάμψη του αληθινού, γράφει η γαλλική Madame - Lefigaro σε αφιέρωμά της στον οίκο κοσμημάτων Ζολώτας.
«Ακούω ακόμα τα λόγια του Karl Lagerfeld όταν ανοίξαμε τη μπουτίκ μας στο Παρίσι το 2016: "Αχ, Zolotas! Είστε τυχεροί, κρατάτε τον νεωτερισμό της αρχαιότητας!», θυμάται η πρόεδρος της εταιρείας Marianne Le Clere-Papalexis, που κρατάει τα ηνία του οίκου από το 2004.
«Δεν έχουμε καμία σχέση με τη μόδα. Οι δημιουργίες μας είναι αμέτρητες, θα μπορούσαν να είναι από το 1960, από το 1990 ή από χθες. Τα κοσμήματά μας δεν είναι εμπνευσμένα από κανένα άλλο εμπορικό σήμα, αλλά από την κληρονομιά μας», συνεχίζει η πρόεδρος του οίκου.
Στο αφιέρωμα γίνεται μία αναδρομή στην ιστορία του οίκου από τότε που πρωτοξεκίνησε το 1895, μέχρι τις «χρυσές» δεκαετίες του 1960 έως τη δεκαετία του 1990.
«Υπάρχουν κύκλοι», λέει η πρόεδρος. «Δεν μπορούμε να είμαστε γραμμικοί, κανείς δεν μπορεί. Δεν έχουμε ακολουθήσει τη μόδα, δεν δίνουμε αρκετή προσοχή στον ανταγωνισμό. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το κόσμημα μας θεωρήθηκε ως υπερβολικά καλλιτεχνικό, πολύ εκτός εποχής και ότι θα έπρεπε να έχουμε εξελιχθεί».
Αθήνα, 1895. Ο Ευθύμιος Ζολώτας επιστρέφει στην πατρίδα του αφού έμαθε το επάγγελμα του κοσμηματοπώλη στο Παρίσι. Ο γιος του, ο Ξενοφών, γεννημένος το 1904, δεν προορίζονταν να συνεχίσει την επιχείρηση. Διαδέχεται τον πατέρα του, σχεδόν κατά τύχη.
Ο Ξενοφών Ζολώτας οικονομολόγος και ακαδημαϊκός. Διετέλεσε τρεις φορές διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος και πρωθυπουργός της Ελλάδας και ήταν αυτός που έδωσε «φτερά» στο ελληνικό κόσμημα και το οίκον. Ο εφοπλιστής Αριστοτέλης Ωνάσης και ο Σταύρος Νιάρχος προσφέρουν στις συζύγους τους «Ζολώτα» και η ελληνική τέχνη γίνεται πάθος για το σύνολο του Παρισιού και του τζετ σετ.
Ωστόσο το 2016 ο «Ζολώτας» επιστρέφει στο Παρίσι με ένα νέο κατάστημα στη Rue de Miromesnil 3, υπό την καθοδήγηση του Γιώργου Παπαλέξη, διευθύνοντος συμβούλου και καλλιτεχνικού διευθυντή του Οίκου Ζολώτα, διευρύνοντας το φάσμα και προσφέροντας πιο προσιτές δημιουργίες.
«Είμαστε ευτυχείς που οι πελάτες είναι πιστοί στο ραντεβού μας. Ο στόχος μας τώρα είναι να μπούμε δυναμικά στην αγορά. Ψάχνω για τον νέο σχεδιαστή που θα μπορεί να δημιουργήσει θαύματα αληθινά για την κληρονομιά μας», σημειώνει ο κ. Παπαλέξης.