Απίστευτο κομφούζιο στην εξυπηρέτηση των φορολογουμένων από τις Εφορίες της Αττικής προκαλεί η ίδρυση του Κέντρου Φορολογικών Διαδικασιών και Εξυπηρέτησης (ΚΕ.ΦΟ.Δ.Ε.) Αττικής, καθώς πάνω από 100.000 πολίτες δεν μπορούν εξυπηρετηθούν.
Για να εξυπηρετηθεί κάποιος για μια υπόθεσή τους από τη Δ.Ο.Υ. δεν μπορεί πλέον να μεταβεί στην αρμόδια υπηρεσία, αλλά θα πρέπει να απευθυνθεί στο ΚΕΦΟΔΕ, το οποίο όμως δέχεται μόνο ηλεκτρονικά αιτήματα στα οποία, υποτίθεται, ότι απαντά.
Όμως στην πράξη διαπιστώνονται απίστευτες καταστάσεις, καθώς έχουν συσσωρευτεί πάνω από 100.000 αναπάντητα αιτήματα φορολογουμένων, τα οποία έχουν υποβληθεί ηλεκτρονικά στην συγκεκριμένη υπηρεσία μέσω της πλατφόρμας "Tα αιτήματά μου" της ΑΑΔΕ.
Λόγω του προβλήματα που έφτασε και στη Βουλή με ερωτήσεις βουλευτών, ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής εξέδωσε απόφαση με την οποία προβλέπεται οι απαντήσεις σε αιτήματα φορολογουμένων για θέμα φορολογικού μητρώου να «αναδρομολογούνται» στις πρώην Δ.Ο.Υ. και νυν Υπηρεσίες Φορολογικής Εξυπηρέτησης (Υ.Φ.Ε.) της Αττικής, ώστε να αποσυμφορηθεί το ΚΕ.ΦΟ.Δ.Ε. Αττικής από το τεράστιο πλήθος των συσσωρευμένων αιτημάτων που έρχονται σ' αυτό απ' όλη την Αττική.
Στο πλαίσιο αυτό, οι φορολογούμενοι για να εξυπηρετηθούν για θέματα όπως, δηλώσεις για ενάρξεις επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, οι μεταβολές στις δραστηριότητες επιχειρήσεων, μεταβολές στοιχείων μητρώου φυσικών και νομικών προσώπων, θα πρέπει να περάσουν από το ΚΕΦΟΔΕ, το οποίο απλά δεν μπορεί να τις διεκπεραιώσει.
Αιτία είναι η υποστελέχωση του ΚΕΦΟΔΕ, το οποίο παρόλα αυτά, υποχρεωτικά όλες οι συναλλαγές περνάνε μέσα από αυτό.
Οι λογιστές σημειώνουν πως η συναλλαγή με υπηρεσιακά στελέχη του ΚΕΦΟΔΕ καθίσταται πρακτικά αδύνατη, τόσο λόγω του μακρού χρόνου αναμονής για μια συνάντηση, όσο και λόγω της μη απάντησης σε απόπειρες τηλεφωνικής επικοινωνίας μαζί τους.
Επιπλέον, η ανάγκη αυτοπρόσωπης παρουσίας στα ΚΕΦΟΔΕ εκπροσώπων των επιχειρηματιών, σε περίπτωση μιας εμπλοκής σε διεκπεραίωση, ακυρώνει τα οφέλη της ψηφιοποίησης της Δημόσιας Διοίκησης, γεγονός το οποίο κρίνεται ως απαράδεκτο από όλο τον επιχειρηματικό κόσμο.
Χάνονται προθεσμίες
Στο πλαίσιο αυτό, χάνονται προθεσμίες για επιδόματα αφού απαιτείται μέχρι και πάνω από ένα έτος για τη διεκπεραίωση μια απλής συναλλαγής, όπως η μεταβολή στοιχείων μητρώου που απαιτούσε μια επίσκεψη στη ΔΟΥ και τώρα υποβλήθηκε η αίτηση τον Ιούλιο του 2023 και ολοκληρώθηκε τον Αύγουστο υο 2024.
Επίσης, αιτήματα μεταβολών και διακοπής εργασιών νομικών προσώπων που έχουν υποβληθεί από τον Ιούλιο του 2024 βρίσκονται ακόμα σε κατάσταση «απεσταλμένο», ούτε καν «σε επεξεργασία», ενώ στην ίδια ακριβώς κατάσταση βρίσκονται τα αιτήματα στα οποία επισυνάφθηκαν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά από υποβολές δηλώσεων στις οποίες ζητήθηκε προσκόμιση στοιχείων για την ολοκλήρωση της εκκαθάρισης (χρεωστικές δηλώσεις).