Πολιτική

Ελληνική Λύση: Η Ελλάδα είναι τελευταία στις συνολικές δημόσιες δαπάνες για την εκπαίδευση


Υποχρηματοδότηση της παιδείας κατήγγειλε, κατά τη συζήτηση του προϋπολογισμού, η βουλευτής της Ελληνικής Λύσης Σοφία Χάϊδω Ασημακοπούλου.

«Η παιδεία είναι ένα πολύτιμο κεφάλαιο για κάθε πολιτεία, είναι ένα εθνικό ζήτημα και προκειμένου να τεθούν οι βάσεις για την κοινωνία του αύριο, είναι αναγκαίο να είναι υψηλής ποιότητας και απόδοσης. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μέσα από αυτό δημιουργούνται σκεπτόμενοι Έλληνες, με γνώσεις και άρτια κατάρτιση. Μιλάμε, επομένως, για μία επένδυση που, δυστυχώς, όμως εδώ και δεκαετίες περνάει διά πυρός και σιδήρου», ανέφερε η βουλευτής της Ελληνικής Λύσης και σημείωσε ότι διαχρονικά ο προϋπολογισμός για την παιδεία είναι αναντίστοιχος των μεγάλων αλλαγών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

«Ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια των πρώτων κυμάτων της πανδημίας, είδαμε τα σχολεία μας να περνούν από απελπιστικές καταστάσεις και να γίνονται αντικείμενο κυβερνητικού ρίσκου. Είδαμε τα προβλήματα να γιγαντώνονται. Είδαμε να έρχονται στην επιφάνεια οι ανεπάρκειες του εκπαιδευτικού συστήματος, από τις μειωμένες δαπάνες για την εκπαίδευση μέχρι την έλλειψη εξοπλισμού και διδακτικού προσωπικού. Σύμφωνα με την τελευταία παγκόσμια έκθεση παρακολούθησης της εκπαίδευσης της UNESCO -στοιχεία της οποίας θα καταθέσω στα πρακτικά- τα νοικοκυριά στην Ελλάδα συμβάλλουν στο 27% της συνολικής εκπαιδευτικής δαπάνης, που είναι το υψηλότερο ποσοστό στην Ευρωπαϊκή Ένωση», πρόσθεσεσ η κ. Ασημακοπούλου.

Η ίδια παρέπεμψε και στην τελευταία έκθεση του ΟΟΣΑ, στην οποία τονίζεται ότι η αύξηση των δαπανών για την παιδεία πρέπει να αποτελεί αναπόσπαστο μέρος των προσπαθειών που καταβάλλουν οι κυβερνήσεις ανά τον κόσμο για την ανοικοδόμηση των οικονομιών, έτσι ώστε να διασφαλιστεί ότι κάθε νέος απολαμβάνει ίσων ευκαιριών για να συνεχίσει την εκπαίδευση, να επιτύχει στο σχολείο και να αναπτύξει τις δεξιότητες που χρειάζεται ώστε να συνεισφέρει στην κοινωνία.

«Η εικόνα της Ελλάδος είναι αποθαρρυντική. Κι αυτό γιατί -όπως καταδεικνύουν τα στοιχεία της έκθεσης- οι δαπάνες για την παιδεία ως ποσοστό επί των συνολικών δημοσίων δαπανών είναι κάτω του μέσου όρου του ΟΟΣΑ, ενώ η Ελλάδα φαίνεται τελευταία στις συνολικές δημόσιες δαπάνες για την εκπαίδευση ως ποσοστό των συνολικών κρατικών δαπανών», είπε η βουλευτής της Ελληνικής Λύσης και επεσήμανε ότι στην Ελλάδα, η εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για τους μαθητές όλων των βαθμίδων, κατά την περίοδο της πανδημίας, απέδειξε ότι η ψηφιακή εκπαίδευση δεν ήταν προσιτή σε όλους. «Είδαμε μαθητές να παρακολουθούν τα μαθήματά τους σε καφενεία. Αναδείχτηκε έτσι η ανάγκη για υποδομές, για συνδετικότητα, ψηφιακό εξοπλισμό, επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις ψηφιακές δεξιότητες, εύχρηστα εργαλεία και ασφαλείς πλατφόρμες που σέβονται την ιδιωτική ζωή και τα δεοντολογικά πρότυπα. Και φυσικά δεν υπήρξε η αναγκαία και απαιτούμενη κρατική υποστήριξη. Ετοιμάσατε εκατόν εξήντα έξι νέα προγράμματα σπουδών, εκατόν είκοσι τρία που εκπονήθηκαν κι εκ νέου και σαράντα τρία επικαιροποιημένα για το νηπιαγωγείο, το δημοτικό, το γυμνάσιο και το λύκειο της γενικής εκπαίδευσης. Πώς θα μπορέσουν οι εκπαιδευτικοί να εφαρμόσουν τις νέες αλλαγές και να πειραματιστούν σε αυτές όταν τα δημόσια σχολεία λειτουργούν ακόμα στην πλειοψηφία τους με μαυροπίνακες και οι πεπαλαιωμένοι ηλεκτρονικοί υπολογιστές αποτελούν εξοπλισμό μόνο των αιθουσών πληροφορικής; Οι αίθουσες διδασκαλίας δεν έχουν εποπτικά μέσα για να στηρίξουν τη διαφοροποίηση και οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν επιμορφωθεί», υπογράμμισε η κ. Ασημακοπούλου.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις