Μετά τη συμφωνία μεταξύ Ηνωμένων Πολιτειών και Ιράν για την πλήρη επαναλειτουργία των Στενών του Ορμούζ, το Ιράκ προχωρά σε σταδιακή αύξηση της παραγωγής πετρελαίου, επιχειρώντας επιστροφή στα επίπεδα που βρισκόταν πριν από τη σύγκρουση των προαναφερθέντων κρατών.
Το Ιρακ αποτελεί τον δεύτερο μεγαλύτερο παραγωγό του ΟΠΕΚ αλλά αντιμετωπίζει μια πρωτόγνωρη πετρελαϊκή κρίση. Οι εξαγωγές του έχουν μειωθεί δραματικά, διότι η μεταφορά φορτίων μέσω των Στενών του Ορμούζ έχει σχεδόν μηδενιστεί.
Η ιρακινή κρατική εταιρεία πετρελαίων Basra Oil έχει ζητήσει από τους διαχειριστές πέντε βασικών πετρελαϊκών κοιτασμάτων να αυξήσουν σταδιακά την παραγωγή τους στο μέγιστο ώστε η συνολική παραγωγή να της χώρας ξεπεράσει τα 3 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως.
Σύμφωνα με όσα δήλωσε στο Bloomberg ο εκπρόσωπος του υπουργείου Πετρελαίου, Σαλίμ αλ-Ρικάμπι, η επιστροφή στα υψηλότερα επίπεδα παραγωγής θα γίνει σταδιακά και θα εξαρτηθεί από τις επιχειρησιακές συνθήκες, αλλά και από τη διαθεσιμότητα δεξαμενόπλοιων από τους διεθνείς αγοραστές για τη φόρτωση του πετρελαίου.
Ο Αλί Νιζάρ, επικεφαλής της κρατικής εταιρείας εμπορίας πετρελαίου SOMO, ανέφερε σε δηλώσεις του ότι ήδη δύο δεξαμενόπλοια φορτώνουν στο νότιο τερματικό σταθμό της χώρας. Σημείωσε όμως ότι για να συνεχιστεί η αύξηση της παραγωγής απαιτείται μεγαλύτερη διέλευση πλοίων μέσω των Στενών του Ορμούζ.