Μετά την επιτυχία του MyCoast, η κυβέρνηση ετοιμάζεται να λανσάρει μια νέα ψηφιακή εφαρμογή, το MyStreet, μέσω της οποίας οι πολίτες θα μπορούν να καταγγέλλουν αυθαιρεσίες και καταχρήσεις σε δημόσιους χώρους που μισθώνονται από επιχειρήσεις εστίασης, όπως δρόμους, πλατείες και πεζοδρόμια.
Η εφαρμογή αναμένεται να τεθεί σε ισχύ πολύ σύντομα, σηματοδοτώντας ένα ακόμα βήμα προς την ενίσχυση της διαφάνειας και της λογοδοσίας.
Πώς θα λειτουργεί το MyStreet
Το MyStreet θα επιτρέπει στους πολίτες να βλέπουν σε πραγματικό χρόνο τα στοιχεία των μισθώσεων κοινόχρηστων χώρων και να ελέγχουν αν πληρούνται οι όροι τους. Σε περίπτωση παραβάσεων, οι χρήστες θα μπορούν να υποβάλλουν ανώνυμη ή επώνυμη καταγγελία.
Η απόφαση για τη δημιουργία του Μητρώου Καταχώρησης Αδειών Χρήσης Κοινόχρηστων Χώρων έχει ήδη δημοσιευθεί στο ΦΕΚ, περιλαμβάνοντας όλες τις λεπτομέρειες σχετικά με τις παραχωρήσεις.
Όπως και στο MyCoast, οι παραχωρήσεις θα εμφανίζονται σε έναν χάρτη ως πολύγωνα. Κάνοντας κλικ πάνω σε αυτά, ο χρήστης θα έχει πρόσβαση σε σημαντικά στοιχεία που δηλώνουν οι δήμοι στο μητρώο, όπως:
-
Στοιχεία εκμισθωτή (φυσικό πρόσωπο ή επιχείρηση, όνομα, ΑΦΜ).
-
Τοποθεσία και χρήση του χώρου.
-
Ημερομηνίες έναρξης και λήξης της παραχώρησης.
-
Εμβαδό παραχώρησης.
-
Γεωχωρικά δεδομένα.
Σταδιακή λειτουργία σε όλη τη χώρα
Η νέα εφαρμογή θα λειτουργήσει σταδιακά σε όλη την Ελλάδα. Οι πρώτοι δήμοι που θα την εντάξουν στην καθημερινότητά τους είναι αυτοί της Αττικής, της Θεσσαλονίκης, του Πειραιά και της Αλεξανδρούπολης, ανοίγοντας τον δρόμο για έναν αποτελεσματικότερο έλεγχο και διαχείριση των δημόσιων χώρων.