Μεγάλες αλλαγές στην γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία φέρνει η ηλεκτροκίνηση, που αναγκάζει τις εταιρείες του κλάδου να αναδιαρθρώσουν τις εργοστασιακές τους μονάδες και να διαφοροποιήσουν την παραγωγή τους.
Κορυφαία ονόματα του κλάδου, όπως η Bosch που κατασκευάζει πληθώρα ανταλλακτικών και μερών αυτοκινήτου, σχεδιάζουν να απολύσουν συνολικά περίπου 200.000. υπαλλήλους σε όλη την χώρα, τους οποίους θεωρούν πλεονάζον προσωπικό, μετά την αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου τους.
Η παραγωγή ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων, η οποία βασίζεται σε μία διαφορετική λογική από τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν βενζίνη, αλλάζει τις ανάγκες των εργοστασίων, αλλά και τις ανάγκες για ανθρώπινο δυναμικό.
Τα νέα δεδομένα στον κλάδο έχουν οδηγήσει ήδη στο κλείσιμο εργοστασιακών μονάδων και σε απολύσεις περίπου 28 χιλιάδων εργαζομένων την τελευταία διετία.
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα στη γερμανική βιομηχανία έχουν ήδη χαθεί από το 2019 μέχρι και σήμερα 245.000 θέσεις εργασίας, με τις περισσότερες από αυτές να προέρχονται από τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας,