Επιχειρήσεις

Έρευνα Nexi: Τι προτιμούν οι online καταναλωτές στην Ελλάδα


Καθημερινότητα αποτελούν για τους Έλληνες οι online συναλλαγές, με το 97% των χρηστών του διαδικτύου να πραγματοποιεί ηλεκτρονικές αγορές, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση ηλεκτρονικού εμπορίου της Nexi Ελλάδος, μέλος του ομίλου Nexi. 

Μέθοδοι πληρωμής και προτιμήσεις καταναλωτών

  • Κυρίαρχη μέθοδος: Οι χρεωστικές κάρτες κυριαρχούν στις πληρωμές με ποσοστό 57%, σημειώνοντας θεαματική αύξηση 48% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ακολουθούν το PayPal (49%) και τα ψηφιακά πορτοφόλια όπως το Apple Pay και το Google Pay, τα οποία αυξήθηκαν κατά 12%.

  • Σημαντικοί παράγοντες: Οι καταναλωτές δίνουν έμφαση στην ασφάλεια (71%), την ταχύτητα (56%) και την ευκολία χρήσης (49%).

  • Προϊοντικές Κατηγορίες: Η μόδα βρίσκεται στην κορυφή των προτιμήσεων (50%), ακολουθούμενη από το φαγητό σε πακέτο (45%) και τα είδη φαρμακείου (37%).

Στροφή σε ελληνικά E-shops

Η έρευνα δείχνει μια εντυπωσιακή στροφή προς τα εγχώρια ηλεκτρονικά καταστήματα, με το 78% των χρηστών να τα προτιμά. Το ποσοστό αυτό ανέβηκε κατά 29% από το 2023.

Επίσης, το 64% των χρηστών λαμβάνει υπόψη τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των online αγορών του, εστιάζοντας στη μείωση των συσκευασιών και σε πιο φιλικές προς το περιβάλλον διαδικασίες επιστροφών.

Οικονομικό αποτύπωμα

Η συνολική αξία των ηλεκτρονικών δαπανών για το 2024 εκτιμάται στα 29,4 δισ. ευρώ, καθιστώντας το ηλεκτρονικό εμπόριο έναν σημαντικό πυλώνα της ελληνικής οικονομίας. Οι δαπάνες αυτές κατανέμονται ως εξής:

  • Ταξίδια και διαμονή: 9,1 δισ. ευρώ

  • Υπηρεσίες: 6,5 δισ. ευρώ

  • Μόδα και ένδυση: 5,6 δισ. ευρώ

  • Οικιακά είδη: 5,1 δισ. ευρώ

  • Προϊόντα καθημερινής χρήσης: 3,1 δισ. ευρώ

Η Ελένη Αργυροπούλου από τη Nexi Ελλάδος επιβεβαίωσε ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει καθιερωθεί ως ο κυρίαρχος τρόπος αγορών στην Ελλάδα.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις