Η κινεζική Geely Holding, ο κύριος ιδιοκτήτης των Volvo Cars, Lotus και άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών, διόρισε νέο πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου στην βασική ευρωπαϊκή επενδυτική εταιρεία της για να αντικαταστήσει τον ιδρυτή της, Έρικ Λι.
Η Δανή βετεράνος επιχειρηματίας Λόνε Φονς Σρέντερ θα αναλάβει τα ηνία του Διοικητικού Συμβουλίου της Geely Sweden Holding, η οποία επιβλέπει τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις του κινεζικού ομίλου, όπως ανέφερε η Geely σε ανακοίνωσή της.
Αντικαθιστά τον Έρικ Λι, γνωστό και ως Λι Σουφού και κύριο μέτοχο της Geely, ο οποίος θα παραμείνει στο Διοικητικό Συμβούλιο. Ο Λι είναι, επίσης, πρόεδρος της Volvo Cars.
«Η Λόνε Φονς Σρέντερ είναι ενεργό μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Geely Sweden Holding τα τελευταία έξι χρόνια, παίζοντας ολοένα και πιο καθοριστικό ρόλο στην ευρωπαϊκή επιχειρηματική ανάπτυξη του ομίλου», δήλωσε στο Reuters εκπρόσωπος της Geely Sweden.
«Ο διορισμός της Λόνε Φονς Σρέντερ ως προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου αποτελεί φυσική εξέλιξη, που της επιτρέπει να συνεργάζεται στενά περαιτέρω με την ομάδα διοίκησης της Geely Sweden, ιδίως καθώς η περιφερειοποίηση του ομίλου αποκτά μεγαλύτερη σημασία», πρόσθεσε.
Πέρυσι, ο Λι Σουφού προέτρεψε για μεγαλύτερη στρατηγική εστίαση στην Geely Holding με στόχο τη βελτίωση των συνεργειών και την εξάλειψη του εσωτερικού ανταγωνισμού, σύμφωνα με το Reuters.
Μέχρι στιγμής, αυτό έχει περιλάβει συγχωνεύσεις ομάδων και αναδιάρθρωση ορισμένων από τις μάρκες της, όπως οι Zeekr, Geely Auto και Lynk & Co, καθώς και μετακίνηση ή απόλυση στελεχών και μελών του Διοικητικού Συμβουλίου των σουηδικών μαρκών Volvo Cars και Polestar.
Η ζημιογόνος Polestar, όπου ο Λι Σουφού είναι ο πλειοψηφικός μέτοχος μέσω της Geely Sweden και ιδιωτικών συμμετοχών, θα αντικαταστήσει, επίσης, δύο μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Geely στη Γενική Συνέλευση των μετόχων στις 30 Ιουνίου.
Η Σρέντερ θα αποχωρήσει από το Διοικητικό Συμβούλιο της Volvo Cars, όπου είναι μέλος από το 2010, και αντ' αυτού θα αναλάβει θέση στην επιτροπή υποψηφιοτήτων της αυτοκινητοβιομηχανίας που είναι υπεύθυνη για τους διορισμούς μελών του Διοικητικού Συμβουλίου.
Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Volvo Cars, Χάκαν Σάμουελσον, επέστρεψε απροσδόκητα στη διοίκηση της Volvo τον Μάρτιο, σε μία ταραγμένη περίοδο για την αυτοκινητοβιομηχανία, που χαρακτηρίστηκε από πιέσεις στους δασμούς και αβεβαιότητα στην αγορά.
Η Λόνε Φονς Σρέντερ εντάχθηκε στο Διοικητικό Συμβούλιο της Volvo Cars το 2010 και έγινε αντιπρόεδρος το 2018. Επιπλέον, διετέλεσε πρόεδρος της Επιτροπής Ελέγχου. Κατά τη διάρκεια της θητείας της στο Διοικητικό Συμβούλιο της Volvo Cars διαδραμάτισε ζωτικό ρόλο στις διάφορες αρμοδιότητές της εντός του ΔΣ.
«Εκ μέρους του Διοικητικού Συμβουλίου, εκφράζω τις ειλικρινείς ευχαριστίες μας στη Lone για τα 15 χρόνια εξαιρετικής αφοσίωσης και τις πολύτιμες συνεισφορές της στο Διοικητικό Συμβούλιο της Volvo Cars», σημείωσε ο Λι Σοφού, πρόεδρος του ΔΣ της Volvo Cars.
Ο Λι Σουφού ίδρυσε την Geely τον Νοέμβριο του 1986. Σήμερα είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος ιδιωτικός κατασκευαστής αυτοκινήτων στην Κίνα. Στις 28 Μαρτίου 2010, η Geely υπέγραψε συμφωνία αξίας 1,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ για την αγορά της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας Volvo Cars από την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Ford Motor Company. Ήταν η μεγαλύτερη ξένη αγορά από Κινέζο κατασκευαστή αυτοκινήτων. Μαζί με 900 εκατομμύρια δολάρια κεφαλαίου κίνησης από την Geely και μία δέσμευση για την κατασκευή ενός εργοστασίου της Volvo στην Κίνα, ο Λι Σουφού είχε ως στόχο να αυξήσει τις πωλήσεις σε 600.000 έως το 2015 στην εγχώρια αγορά.
Το 2013, η Hurun Report κατέταξε τον Λι Σουφού ως τον 63ο πλουσιότερο άνθρωπο στην ηπειρωτική Κίνα, με καθαρή περιουσία 2,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ.
Ο Λι Σουφού ανακοίνωσε τον Νοέμβριο του 2018 ότι είχε συνάψει συμφωνία με την China Aerospace Science and Industry Corp. για την κατασκευή μίας νέας σειράς υπερηχητικών τρένων-σφαίρες. Το σχέδιο είναι τα τρένα να λειτουργούν χρησιμοποιώντας πρόσφατα αναπτυγμένη τεχνολογία. Ο Λι Σουφού είπε: «Η βασική τεχνολογία δεν μπορεί να αγοραστεί. Όσο περισσότερο χρησιμοποιείς την τεχνολογία των άλλων τόσο πιο εξαρτημένος γίνεσαι. Πρέπει να καινοτομήσουμε μόνοι μας. Το ταξίδι θα είναι δύσκολο, αλλά οι προοπτικές είναι πολλά υποσχόμενες».
Το 2018, σύμφωνα με τους Financial Times, ο Λι Σουφού έγινε ο μεγαλύτερος μέτοχος της Daimler, με μερίδιο 9,7% στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.
Τον Μάρτιο του 2020 ο Λι Σουφού βρισκόταν σε συνομιλίες για τη συγχώνευση της Volvo με την Geely, σε μία προσπάθεια δημιουργίας μίας παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Τόσο η Volvo όσο και η Geely ανήκαν στο επενδυτικό κεφάλαιο του Λι, τη Zhejiang Geely Holding Group, αλλά λειτουργούσαν ως ξεχωριστές οντότητες.
Τον Σεπτέμβριο του 2022, ο όμιλος του Λι Σουφού απέκτησε μερίδιο 7,6% στην Aston Martin. Τον Μάιο του 2023, η Geely αύξησε το μερίδιό της στο 17%, καθιστώντας την τον τρίτο μεγαλύτερο μέτοχο.
πηγή:ΑΠΕ