Ο δισεκατομμυριούχος μεγιστάνας των media και πρόεδρος της Liberty Media, John Malone, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο πώλησης της Formula 1, εφόσον προκύψει η κατάλληλη προσφορά.
Μιλώντας στο podcast "Opening Bid Unfiltered" του Yahoo Finance, ο Malone χαρακτήρισε το οικονομικό μοντέλο της F1 «εξαιρετικά υγιές», υπογραμμίζοντας ότι πρόκειται για έναν «πολύ μεγάλο παραγωγό ελεύθερων ταμειακών ροών» με δυνατότητες για περαιτέρω ανάπτυξη και συνέργειες.
Όπως τόνισε: «Η Formula 1 είναι εισηγμένη εταιρεία. Αν κάποιος θελήσει να την αγοράσει και είναι διατεθειμένος να πληρώσει περισσότερο από αυτό που θεωρεί το διοικητικό συμβούλιο ότι μπορεί να προσφέρει στους μετόχους, τότε θα την πουλούσαμε. Αυτό είναι το ζητούμενο».
Η Liberty Media απέκτησε τα εμπορικά δικαιώματα της Formula 1 το 2017 έναντι 301 εκατ. δολαρίων, επιδιώκοντας να ενισχύσει τη δημοτικότητα του σπορ πέρα από την Ευρώπη, όπου κυριαρχούσε από τη δεκαετία του 1950. Από τότε, η F1 έχει γνωρίσει θεαματική άνοδο, ιδιαίτερα στις Ηνωμένες Πολιτείες, με νέους αγώνες σε Λας Βέγκας και Μαϊάμι, αλλά και χάρη στη διάθεση περιεχομένου μέσω της πλατφόρμας F1 TV και υπηρεσιών streaming.
Καθοριστικό ρόλο στην εκτόξευση της απήχησης διαδραμάτισε και η σειρά-ντοκιμαντέρ του Netflix "Formula 1: Drive to Survive" (2019), η οποία μετέτρεψε τη F1 σε φαινόμενο ποπ κουλτούρας. Οι τηλεθεατές αυξήθηκαν από 490 εκατ. το 2018 σε 1,6 δισ. σωρευτικά το 2024, ενώ την ίδια χρονιά οι θεατές στις πίστες ξεπέρασαν τα 6,5 εκατ., σημειώνοντας ιστορικό ρεκόρ προσέλευσης.
Η χρηματιστηριακή αξία των ομάδων της Formula 1 εκτιμήθηκε κατά μέσο όρο σε 2,31 δισ. δολάρια το 2023, με τις αποτιμήσεις να ενισχύονται περαιτέρω φέτος χάρη και στην ταινία της Apple με πρωταγωνιστή τον Brad Pitt, η οποία πυροδότησε νέο κύμα ενδιαφέροντος.
Η Apple εμφανίζεται μάλιστα να εξετάζει την απόκτηση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων της F1, με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για συμφωνία που μπορεί να ξεπεράσει τα 150 εκατ. δολάρια.
Η πορεία της Liberty Media και του Malone στον χώρο των media είναι μακρά. Ο ίδιος ίδρυσε την εταιρεία το 1991, μετά τη διάσπαση της Tele-Communications Inc., την οποία είχε πουλήσει στην AT&T έναντι 50 δισ. δολαρίων. Έκτοτε, διατήρησε συμμετοχές σε μεγάλες επιχειρήσεις όπως η Live Nation, η SiriusXM και η QVC.
Στην επενδυτική πλευρά, η JPMorgan διατηρεί θετική στάση για τη μετοχή της Liberty Media, αναβαθμίζοντας τον στόχο τιμής στα 120 δολάρια από τα 108, με τον αναλυτή David Karnovsky να επισημαίνει ιδιαίτερα την προοπτική μιας μεγάλης συμφωνίας τηλεοπτικών δικαιωμάτων για τη Formula 1.