Άλλο ένα βήμα προς τη μετατροπή του ChatGPT σε μια «πύλη» για ολόκληρο το ψηφιακό οικοσύστημα έκανε η OpenAI, παρουσιάζοντας τη δυνατότητα σύνδεσης με τρίτες εφαρμογές μέσα από το ίδιο το chatbot.
Όπως ανακοινώθηκε στη διάρκεια του ετήσιου συνεδρίου προγραμματιστών της εταιρείας, οι χρήστες μπορούν πλέον να ζητήσουν από το ChatGPT να δημιουργήσει μια λίστα μουσικής για το Σαββατοκύριακο και το chatbot θα συνδέεται αυτόματα με το Spotify. Αντίστοιχα, μπορούν να αναζητήσουν ένα σπίτι τριών υπνοδωματίων μέσω Zillow, χωρίς να βγουν από την εφαρμογή.
Η νέα λειτουργία, που ονομάζεται "talking to apps", επιτρέπει την απευθείας διασύνδεση με υπηρεσίες όπως Figma, Expedia και Booking.com, αφού πρώτα ο χρήστης συνδεθεί μία φορά στους λογαριασμούς του.
«Υπάρχει τεράστια ευκαιρία για δημιουργούς να αναπτύξουν νέες εφαρμογές εγγενώς μέσα στο ChatGPT», δήλωσε ο Brad Lightcap, COO της OpenAI, στο Bloomberg TV.
Ένας “ψηφιακός κόμβος” υπηρεσιών
Η πρωτοβουλία αυτή εντάσσεται στη στρατηγική της OpenAI να μετατρέψει το ChatGPT από εργαλείο συνομιλίας σε "super assistant", μια πλατφόρμα που ενώνει υπηρεσίες, περιεχόμενο και εμπορικές συναλλαγές σε ένα ενιαίο περιβάλλον.
Ο επικεφαλής του ChatGPT, Νικ Τάρλεϊ, δήλωσε:
«Δεν είχαμε σκοπό να φτιάξουμε απλώς ένα chatbot. Θέλαμε να δημιουργήσουμε έναν υπερβοηθό - απλώς στην πορεία ξεχαστήκαμε λίγο».
Ανάπτυξη-ρεκόρ και εκτόξευση εσόδων
Η OpenAI ανακοίνωσε ότι το ChatGPT έχει πλέον 800 εκατομμύρια εβδομαδιαίους χρήστες, ενώ η ετήσια ανάπτυξή του έχει εκτοξεύσει τα έσοδα της εταιρείας.
Η CFO Σάρα Φρίαρ αποκάλυψε ότι η OpenAI αναμένεται να φτάσει τα 13 δισ. δολάρια σε έσοδα το 2025, από 4 δισ. το 2024.
Παρά τη ραγδαία αύξηση, η εταιρεία παραμένει μη κερδοφόρα, καθώς επενδύει δισεκατομμύρια σε υπολογιστική ισχύ, ερευνητική δραστηριότητα, chips και data centers.
«Κάποια στιγμή θα πρέπει να γίνουμε κερδοφόροι - και είμαστε υπομονετικοί γι’ αυτό», δήλωσε ο Σαμ Άλτμαν. «Προς το παρόν, είμαστε σε φάση έντονης επένδυσης και ανάπτυξης».
Νέα εργαλεία και στρατηγικές συνεργασίες
Παράλληλα, η OpenAI παρουσίασε το AgentKit, ένα λογισμικό που επιτρέπει σε προγραμματιστές να δημιουργούν και να λανσάρουν AI agents, εφαρμογές που εκτελούν αυτόνομα σύνθετες εργασίες χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση.
Μεγάλες εταιρείες όπως Albertsons, Box και Canva έχουν ήδη χρησιμοποιήσει το εργαλείο:
«Λογισμικό που παλαιότερα χρειαζόταν μήνες ή χρόνια για να φτιαχτεί, τώρα μπορεί να δημιουργηθεί μέσα σε λίγα λεπτά», τόνισε ο Άλτμαν.
Η εταιρεία ανακοίνωσε επίσης νέα μικρότερα μοντέλα φωνής και εικόνας, βελτιστοποιημένα για ταχύτητα και χαμηλότερο κόστος, καθώς και πρόοδο στο πρόγραμμα open models, το οποίο έχει ήδη ξεπεράσει τα 23 εκατ. downloads στην πλατφόρμα Hugging Face.
Η επίδραση στην αγορά και η “έκρηξη” της επιρροής
Το event είχε άμεσο αντίκτυπο στο χρηματιστήριο: οι μετοχές των Figma, Expedia και Booking Holdings σημείωσαν άνοδο μετά την αναφορά τους στο συνέδριο.
«Είναι κάτι καινούργιο που βλέπουμε να συμβαίνει», παραδέχτηκε ο Σαμ Άλτμαν. «Προσπαθούμε να καταλάβουμε πώς να διαχειριστούμε αυτή τη νέα πραγματικότητα».
Στην ίδια εκδήλωση μίλησε και ο Τζόνι Άιβ (Jony Ive), ο θρυλικός σχεδιαστής των προϊόντων της Apple, ο οποίος αποκάλυψε ότι μαζί με τον Άλτμαν αναπτύσσουν μια νέα συσκευή AI, με 15 έως 20 ιδέες υπό αξιολόγηση.
Μέσα στους επόμενους έξι μήνες, το ChatGPT αναμένεται να εξελιχθεί σε λειτουργικό σύστημα για την ψηφιακή ζωή, προσφέροντας πρόσβαση σε πληθώρα εφαρμογών και υπηρεσιών, από ψυχαγωγία και κρατήσεις, έως σχεδιασμό, εργασία και αγορές.