Θέμα ημερών φαίνεται πως είναι πλέον η υπογραφή της σύμβασης με την κοινοπραξία ΜΕΤΚΑ-ΤΕΚΑΛ για την ανάθεση του έργου επέκτασης της 6ης προβλήτας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Το σχέδιο της σύμβασης θα συζητηθεί αργότερα σήμερα, κατά τη διάρκεια συνεδρίασης του διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ), όπως επιβεβαίωσε ο διευθύνων σύμβουλος Γιάννης Τσάρας, με την ευκαιρία της σημερινής έκτακτης γενικής συνέλευσης της εταιρείας.
«Σχετικά με το έργο του έκτου προβλήτα έχει σημειωθεί εξαιρετικά σημαντική πρόοδος, (έπειτα από) μια πολύ σκληρή διαπραγμάτευση, που κατέληξε σε σχέδιο σύμβασης, το οποίο θα συζητηθεί σήμερα, στο διοικητικό συμβούλιο. Δεν ξέρουμε αν θα είμαστε έτοιμοι σε μία ή δύο εβδομάδες, για να ολοκληρώσουμε όλη αυτή τη διαδικασία. Σε κάθε περίπτωση, (...) είμαστε πάρα πολύ κοντά στο να τελειώνουμε με τη σύμβαση», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τσάρας, απαντώντας σε σχετικό δημοσιογραφικό ερώτημα.
Στη σημερινή γενική συνέλευση, που πραγματοποιήθηκε υπό την προεδρία της Αγγελικής Σαμαρά, προέδρου του διοικητικού συμβουλίου της ΟΛΘ ΑΕ, με απαρτία 80,82%, υπερψηφίστηκαν και τα τρία θέματα της ημερήσιας διάταξης (έγκριση τροποποίησης της πολιτικής καταλληλότητας των μελών του διοικητικού συμβουλίου της ΟΛΘ Α.Ε, έγκριση τροποποίησης της πολιτικής αποδοχών της ΟΛΘ Α.Ε και προέγκριση καταβολής αμοιβών και αποζημιώσεων των μελών του διοικητικού συμβουλίου και των επιτροπών του για την εταιρική χρήση 2025). Ως προς το τρίτο θέμα, ο εκπρόσωπος του βασικού μετόχου Κώστας Φωτιάδης πρότεινε -μεταξύ άλλων- αμοιβή 5.000 ευρώ (καθαρά, μετά από φόρους και κρατήσεις), για την πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου και 3000 ευρώ για τον επικεφαλής της Επιτροπής Ελέγχου.
Εν αναμονή της υπογραφής της σύμβασης, οι πρόδρομες εργασίες για το έργο της επέκτασης άρχισαν ήδη από το καλοκαίρι, δίνοντας ουσιαστικά το εναρκτήριο λάκτισμα για ένα πολυαναμενόμενο έργο, το οποίο, όταν ολοκληρωθεί, αναμένεται να αλλάξει την προοπτική του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Όπως είχε δηλώσει ο κ. Τσάρας, στο πλαίσιο πρόσφατης (Σεπτέμβριος 2025) συνέντευξής του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η αναμενόμενη πολύ σύντομα υπογραφή της σύμβασης «σηματοδοτεί την ολοκλήρωση αναλυτικής διαδικασίας βελτιστοποίησης των μελετών για τον εξορθολογισμό και τη μείωση του κόστους, με έμφαση στη χρονική διάρκεια, την αλληλουχία των εργασιών και την προέλευση των βασικών υλικών επίχωσης. Τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά και οι προδιαγραφές του έργου παραμένουν αμετάβλητα, όπως ακριβώς προβλέπονται στο Προεδρικό Διάταγμα και στη σύμβαση παραχώρησης. Μέσω της διαδικασίας του value engineering αναπροσαρμόστηκαν τμήματα του έργου, με στόχο την αποτελεσματικότερη υλοποίηση του έργου και την εξοικονόμηση πόρων, χωρίς καμία τεχνική έκπτωση».