Ξεκίνησε να πουλήσει 25.000 παπούτσια Nike στην Ελλάδα, όταν η αμερικανική φίρμα ήταν ακόμη “στα σπάργανα” και δεν είχε βγει από τα σύνορα των ΗΠΑ. Την έκανε “πρώτο όνομα” στην ελληνική αγορά, δημιουργώντας στην ουσία έναν καινούργιο κλάδο. Πάνω σ' αυτή την επιτυχία έκτισε μεθοδικά μιά μικρή “αυτοκρατορία”, που κυριάρχησε τα επόμενα χρόνια στην ελληνική αγορά ειδών αθλητικού ιματισμού και επεκτάθηκε σταδιακά σε πολλούς τομείς.
Είναι εν συντομία η επιχειρηματική ιστορία του Σάμι Φαις και της Elmec Sport, που γιγαντώθηκε στις 10ετίες του '80 και του ΄90, πουλήθηκε το 2007 στο αποκορύφωμα της ακμής της και σε τρεις μήνες ξαναπουλήθηκε με τίμημα +33%.
Ο τρίτος κύκλος
Μία 10ετία αργότερα, η πείρα, το ταλέντο και ταμπεραμέντο μετουσιώθηκαν σε ένα νέο επιχειρηματικό σχήμα: Γεννήθηκε το Fais Group, ένας όμιλος με πολυσχιδείς δραστηριότητες στο χονδρικό και λιανικό εμπόριο ενδυμάτων, υποδημάτων, καλλυντικών και αξεσουάρ, στην αξιοποίηση και εκμετάλλευση ακινήτων, στην αντιπροσώπευση διεθνών brands κλπ
Τώρα η εταιρεία βρίσκεται προ των πυλών του ΧΑ, σχεδιάζοντας να αντλήσει περί τα 80 εκατ. ευρώ, για να κάνει το επόμενο μεγάλο βήμα ανάπτυξης.
Είναι ο τρίτος επιχειρηματικός κύκλος της οικογένειας Φάις.
- Ο πρώτος ξεκίνησε το 1953 με την εταιρεία ηλεκτρολογικού υλικού “Elmec- Ινο Φάις”.
- Δεύτερο βήμα ήταν η δημιουργία το 1981 της Elmec Sport από τον Σάμι και την Λούσυ Φάις, που είχαν ξεκινήσει τρια χρόνια νωρίτερα την επιχειρηματική τους δραστηριότητα με τα παπούτσια της Nike, υπό την σκέπη της οικογενειακής εταιρείας ηλεκτρολογικού υλικού. Αυτός ο κύκλος ολοκληρώθηκε το 2007 με τον διαχωρισμό των οικογενειακών επιχειρήσεων και την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου (51,8%) της Elmec Sport στον όμιλο Λασκαρίδη, έναντι 69 εκατ. ευρώ.
- Ο τρίτος ξεκίνησε το 2017 με τη δημιουργία του Fais Group και συνεχίζεται.
Η εισαγωγή του ομίλου στο χρηματιστήριο δεν είναι το επιστέγασμα και η επιβράβευση της επιχειρηματικής του πορείας, αλλά ένα στάδιο στη φάση ανάπτυξης, επέκτασης και μετασχηματισμού.
126 καταστήματα, 110 δυνατά brands
Με ετήσιο τζίρο περίπου 230 εκατ. ευρώ, δίκτυο 126 καταστημάτων – στα οποία θα προστεθούν τουλάχιστον 50 την επόμενη τριετία, πάνω από 110 brands στο χαρτοφυλάκιο του και 20 αντιπροσωπείες διεθνών οίκων, το Fais Group είναι πλέον μια ηγετική και ταυτόχρονα ανερχόμενη δύναμη στο εμπόριο σπορ ιματισμού, καλλυντικών, ειδών ευεξίας κλπ, με αξιόλογη παρουσία σε άλλους κλάδους που θα αποτελέσουν μελλοντικές πηγές εσόδων.
Στο χαρτοφυλάκιο του περιλαμβάνονται παγκόσμιες μάρκες όπως οι Levi’s, Puma, Kiko Milano, DKNY, TOD’S, Michael Kors, Mango, Under Armour, Wilson, Harley Davidson (την οποία ανέκτησε πρόσφατα), η ελληνικη φίρμα υποδημάτων Kalogirou, η ιταλική Ferragamo, καθώς και ευρύ φάσμα αποκλειστικών διανομών αθλητικών brands.
Ο όμιλος, έχει επεκτείνει τις δραστηριότητές του και σε άλλους τομείς, όπως η διανομή σκαφών και μοτοσυκλετών.
Και στα καλλυντικά
Στον τομέα της λιανικής λειτουργεί αυτόνομα καταστήματα-ναυαρχίδες. αλλά και corner shops σε όλα τα μεγάλα πολυκαταστήματα, outlets και ηλεκτρονικά καταστήματα στην Ελλάδα, την Κύπρο, τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία και πρόσφατα στην Τσεχία και τη Σλοβακία. Στο εξωτερικό διαθέτει 17 καταστήματα.
Σε εξέλιξη βρίσκεται η οργανική ανάπτυξη με επίκεντρο την χονδρική και λιανική πώληση ειδών ένδυσης και υπόδησης.
Εμφαση δίνεται στην επέκταση της αλυσίδας καταστημάτων καλλυντικών Kiko Milano, μετά και την απόκτηση των δικαιωμάτων δικαιόχρησης (franchise) για την Τσεχία και την Σλοβακία. Ηδη λειτουργούν 30 καταστήματα και υπάρχει σχεδιασμός για να ανοίξουν άλλα 70 την επόμενη τριετία. Νέα καταστήματα σχεδιάζονται το επόμενο διάστημα σε Ρουμανία (3), Βουλγαρία (2) και στην Κύπρο.
Επέκταση του δικτύου δρομολογείται και για την Levi’s. Στα τρία καταστήματα που λειτουργούν στην Αθήνα αναμένεται να προστεθεί ακόμη ένα στο Factory Outlet της Πειραιώς και ένα άλλο στο The Athens Mall στο Μαρούσι. Στα σχέδια είναι επίσης η λειτουργία καταστήματος της αμερικάνικης φίρμας στη Θεσσαλονίκη και στην Κύπρο.
Επιχειρηματικές μονάδες
Ο όμιλος είναι διαρθρωμένος κατά επιχειρηματικές μονάδες, με βάση δραστηριότητες και προϊόντα.
- Το Business Unit διαθέτει πάνω από 15 πολυκαταστήματα και σημεία πώλησης πολυτελών ειδών πολλαπλών εμπορικών σημάτων, ηλεκτρονικά καταστήματα, monobrand boutiques και Shop-in-Shop corners.
- Το Luxury Fashion Business Unit δημιουργήθηκε το 2017, με την μεταβίβαση τμήματος της εταιρείας υποδημάτων «Λεμονής ΑΕΕ» στην «Καλογήρου ΑΕ», στο πλαίσιο συμφωνίας εξυγίανσης της πρώτης. Δραστηριοποιείται στη διανομή ειδών ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ για γυναίκες, άνδρες και παιδιά, διακινώντας προϊόντα περισσότερων από 100 γνωστών σχεδιαστών και οίκων του εξωτερικού.
- Το Lifestyle Fashion Business Unit προσφέρει επιλογή προϊόντων μόδας και lifestyle υψηλής ποιότητας από τις κορυφαίες διεθνείς μάρκες. Εχει ισχυρή παρουσία τόσο στη χονδρική διανομή όσο και στα καταστήματα λιανικής πώλησης.