Η Ελλάδα διατηρεί την πρωτοκαθεδρία στα δεξαμενόπλοια, με την αξία του ελληνόκτητου στόλου να αγγίζει τα 71,3 δισ. δολάρια, σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Κίνα, με στόλο αξίας 47,9 δισ., ενώ τρίτη έρχεται η Ιαπωνία (35,3 δισ.).
Παράλληλα, η Ελλάδα ενισχύει τη θέση της στα LNG carriers, καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση παγκοσμίως με στόλο 32,4 δισ. δολαρίων, πίσω από την Ιαπωνία (40,9 δισ.). Στα bulk carriers, οι Έλληνες πλοιοκτήτες βρίσκονται στην τρίτη θέση, πίσω από Κίνα και Ιαπωνία, με αξία στόλου 54,4 δισ. δολαρίων.
Συνολικά, ο ελληνικός στόλος αποτιμάται στα 188,1 δισ. δολάρια, κατατάσσοντας τη χώρα τρίτη παγκοσμίως, μετά την Κίνα (255,2 δισ.) και την Ιαπωνία (231,4 δισ.). Η δυναμική ανάπτυξη του κινεζικού στόλου, με ρυθμό 100-120 νέα πλοία μηνιαίως, επιβεβαιώνει τη στενή «αναμέτρηση» μεταξύ Ελλάδας και Κίνας σε όρους μεταφορικής ικανότητας (dwt).
Σημαντική είναι και η πορεία των Ελλήνων στα LPG carriers, όπου κατατάσσονται τέταρτοι, καθώς και στα containerships και τα πλοία μεταφοράς οχημάτων, όπου βρίσκονται στην πέμπτη και έβδομη θέση αντίστοιχα.
Οι εξελίξεις αυτές υπογραμμίζουν τη στρατηγική σημασία της ελληνικής ναυτιλίας, που συνεχίζει να ηγείται στην ενεργειακή μεταφορά, διατηρώντας τα σκήπτρα παρά τις διεθνείς προκλήσεις.