Οικονομία

Η ακρίβεια δεν μειώνεται με επικοινωνιακά τρυκ - Αυξήσεις έως 63,7% τον Απρίλιο!


Από τις 12 κατηγορίες αγαθών και υπηρεσιών, οι 10 κατέγραψαν αυξήσεις τον Απρίλιο ενώ μόλις δύο σημείωσαν μειώσεις

Τελικά τις… μειώσεις τιμών που βλέπει μόνο το υπουργείο Ανάπτυξης, δεν τις αισθάνονται ούτε οι καταναλωτές, αλλά ούτε και ο τιμάριθμος που καταρτίζει η Ελληνική Στατιστική Αρχή.

Τα στοιχεία που ανακοίνωσε προ ολίγου η ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν ότι ο πληθωρισμός επιμένει και ειδικά στα τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης είναι ακόμα υψηλότερος, από τον μέσο δείκτη.

Αναλυτικότερα, ο πληθωρισμός τον Απρίλιο διαμορφώθηκε στο 3,1% από 3,2%% που έτρεχε τον Μάρτιο και έναντι 3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2023 με το 2022.

Σε σύγκριση με τον Μάρτιο 2024 παρουσίασε αύξηση 0,5%, έναντι αύξησης 0,6% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος πληθωρισμός του δωδεκαμήνου Μαΐου 2023 - Απριλίου 2024, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Μαΐου 2022 - Απριλίου 2023, παρουσίασε αύξηση 2,8%, έναντι αύξησης 8,6% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Μαΐου 2022 - Απριλίου 2023 με το δωδεκάμηνο Μαΐου 2021 - Απριλίου 2022.

Από τα αναλυτικά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ προκύπτουν αυξήσεις στα είδη διατροφής έως και 63,7% και σημαντικές είναι οι ανατιμήσεις και σε άλλα είδη και υπηρεσίες, στοιχεία που αποτελούν ένδειξη ότι η ακρίβεια επιμένει παρά τα επικοινωνιακά τρυκ στα οποία καταφεύγει το υπουργείο Ανάπτυξης, που δηλώνει ότι υπάρχουν μειώσεις τιμών αλλά δεν τις αισθάνονται οι καταναλωτές!

Αναλυτικότερα, τον Απρίλιο, σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2022, οι υψηλότερες ανατιμήσεις καταγράφηκαν στα ακόλουθα αγαθά και υπηρεσίες!

  • Ελαιόλαδο 63,7%.
  • Ρύζι 8,5%
  • Κρέατα (γενικά) 3,2%.
  • Ψάρια νωπά 10,6%
  • Φρούτα (γενικά) 11,6%.
  • Λαχανικά (γενικά) 6,1%.
  • Ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά 3,4%.
  • Μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμοί φρούτων: 12,5%.
  • Αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα) 5,8%.
  • Ένδυση και υπόδηση 4,0%.
  • Πετρέλαιο θέρμανσης 6,3%
  • Φαρμακευτικά προϊόντα 5,5%.
  • Ασφάλιστρα υγείας 14,0%
  • Ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία 7,3%
  • Εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία 5,2%
  • Κινηματογράφοι-θέατρα 5,0%
  • Εξοπλισμός επεξεργασίας πληροφοριών 6,5
  • Αεροπορικά εισιτήρια 15,1%.

Γιατί καλπάζει η ακρίβεια

Από τις 12 κατηγορίες αγαθών και υπηρεσιών, οι 10 κατέγραψαν αυξήσεις τον Απρίλιο ενώ μόλις δύο σημείωσαν μειώσεις. Αναλυτικότερα, αυξήσεις διαπιστώθηκαν στις ακόλουθες κατηγορίες:

  • 5,4% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ρύζι, κρέατα (γενικά), νωπά ψάρια, ελαιόλαδο, φρούτα (γενικά), λαχανικά (γενικά), ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιμα, μεταλλικό νερόαναψυκτικά-χυμούς φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: ψωμί, ζυμαρικά, γαλακτοκομικά και αυγά, άλλα βρώσιμα έλαια.
  • 2,6% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
  • 4,0% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
  • 0,1% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις οικιακές υπηρεσίες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
  • 3,6% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικές-οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.
  • 3,2% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, καύσιμα και λιπαντικά, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
  • 2,1% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εξοπλισμό επεξεργασίας πληροφοριών, μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, κινηματογράφους-θέατρα, εφημερίδες-βιβλία και χαρτικά είδη, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού.
  • 3,5% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
  • 5,2% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενείακυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
  • 2,3% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, ασφάλιστρα υγείας, ασφάλιστρα οχημάτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.

Μειώσεις σημείωσαν οι κλάδοι:

  • 0,5% στην ομάδα Στέγαση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, πετρέλαιο θέρμανσης.
  • 1,3% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα