Media

Η Alphabet αναμένει κάμψη διαφημιστικών εσόδων


Παρότι είναι ακόμη νωρίς για να εκτιμηθεί πλήρως ο αντίκτυπος των εμπορικών πολέμων στην παγκόσμια οικονομία, η Alphabet, μητρική της Google, προειδοπoιεί για πιθανή μείωση της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης, η οποία θα πλήξει τα έσοδα της στην τρέχουσα χρήση.

Μείωση εσόδων αναμένεται ιδιαίτερα από την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού (APAC), όπως ανέφεραν στελέχη της εταιρείας κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των οικονομικών αποτελεσμάτων για το πρώτο τρίμηνο.

Οι αναλυτές κατέκλυσαν τους επικεφαλής της εταιρείας με ερωτήσεις γύρω από το «μακροοικονομικό περιβάλλον», στον απόηχο νέων εμπορικών πολιτικών που έχει προωθήσει ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ. Αν και ο όρος «δασμοί» δεν αναφέρθηκε ρητά κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης, οι αναφορές σε «μακροοικονομικές» πιέσεις ήταν συνεχείς.

Διεθνές εμπόριο και νέοι δασμοί

Η διαφημιστική αγορά βρίσκεται σε αναβρασμό, καθώς υπάρχει αβεβαιότητα για το πώς θα επηρεάσουν οι δασμοί την οικονομία και τις επιχειρηματικές δαπάνες. Ορισμένοι αναλυτές μάλιστα αύξησαν τις πιθανότητες ύφεσης μετά την απόφαση του Τραμπ στις 2 Απριλίου να επιβάλει δασμούς σε εισαγόμενα αγαθά από δεκάδες χώρες, αν και στις 9 Απριλίου τους μείωσε προσωρινά στο 10% για περίοδο τριών μηνών.

Ιδιαίτερα ανησυχητική είναι η επίπτωση στους προϋπολογισμούς διαφήμισης εταιρειών που πλήττονται έμμεσα από περιορισμούς στη ρευστότητα ή αυξημένα κόστη. Παράλληλα, η Alphabet ενδέχεται να επηρεαστεί και άμεσα, λόγω κόστους για εξοπλισμό που απαιτείται για την τεχνική της υποδομή — όπως τα κέντρα δεδομένων που στηρίζουν την τεχνητή νοημοσύνη.

Διαβάστε επίσης: Google: Κέρδη-ρεκόρ, αύξηση μερίσματος και επαναγορά μετοχών $70 δισ.

«Ήπιοι αντίθετοι άνεμοι» από την Ασία

Ο Philipp Schindler, επικεφαλής επιχειρησιακής λειτουργίας της Google, δήλωσε ότι η αλλαγή στην απαλλαγή de minimis (όριο κάτω από το οποίο οι εισαγωγές δεν φορολογούνται) «αναμένεται να δημιουργήσει έναν ήπιο αντίθετο άνεμο για την αγορά διαφημίσεων το 2025, κυρίως λόγω της επίπτωσης σε λιανοπωλητές με έδρα την Ασία».

Η αλλαγή αυτή προέκυψε από προεδρικό διάταγμα που υπέγραψε ο Τραμπ στις αρχές Απριλίου, το οποίο προβλέπει επιβολή δασμού 30% της αξίας (ή $25 ανά προϊόν) για αποστολές κάτω των $800 από τις 2 Μαΐου. Ο δασμός αυξάνεται σε $50 από την 1η Ιουνίου. Η κατάργηση του καθεστώτος αφορολόγητων μικροπακέτων που ίσχυε από τη δεκαετία του ’30 δημιουργεί σημαντικές υλικοτεχνικές προκλήσεις.

Το λιανεμπόριο παραμένει κρίσιμο, αλλά κινδυνεύει

Σύμφωνα με την Oppenheimer & Co., το λιανεμπόριο συμβάλλει με τουλάχιστον 21% στα διαφημιστικά έσοδα της Google. Οι κινεζικές εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου χαμηλού κόστους, όπως οι Temu και Shein, έχουν παίξει σημαντικό ρόλο στη διαφημιστική ανάπτυξη στις ΗΠΑ, αλλά τώρα εμφανίζουν σαφή μείωση στις δαπάνες τους.

«Δεν είμαστε φυσικά απρόσβλητοι από το μακροοικονομικό περιβάλλον», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Schindler, απαντώντας σε ερωτήσεις επενδυτών.

Επενδύσεις $75 δισ. με έμφαση στην αποδοτικότητα

Παρά τις πιέσεις, η οικονομική διευθύντρια της Alphabet, Anat Ashkenazi, επιβεβαίωσε πως η εταιρεία σχεδιάζει να συνεχίσει επενδύσεις ύψους $75 δισ. για το 2025, αν και σημείωσε ότι οι ροές των κεφαλαίων μπορεί να διαφέρουν ανά τρίμηνο, ανάλογα με την πρόοδο σε παραδόσεις εξοπλισμού και κατασκευαστικά χρονοδιαγράμματα.

Οι επενδύσεις αυτές εστιάζουν κυρίως σε τεχνική υποδομή, όπως διακομιστές, κέντρα δεδομένων και δίκτυα. Παράλληλα, η εταιρεία συνεχίζει να δίνει έμφαση στην «αποδοτικότητα και παραγωγικότητα», όπως είπε η Ashkenazi, παραπέμποντας σε προηγούμενες δηλώσεις της ότι η Alphabet «πάντα μπορεί να πιέσει λίγο παραπάνω» σε θέματα μείωσης κόστους — κάτι που έχει ήδη περιλάβει περικοπές προσωπικού και ακινήτων.

Ο CEO της Alphabet, Sundar Pichai, τόνισε επίσης την ανάγκη για μια ευέλικτη και «λεπτή» οργανωτική δομή, ικανή να αντέξει τυχόν μεταβλητές ή αρνητικές μακροοικονομικές συνθήκες.

«Αν το μακροοικονομικό περιβάλλον γίνει πιο ασταθές, πώς πρέπει να σκεφτούν οι επενδυτές ποιες επενδύσεις είναι σχεδόν σταθερές και ποιες έχουν περιθώριο ευελιξίας;» ρώτησε ο Eric Sheridan από τη Goldman Sachs.

Ο Pichai απάντησε πως η εταιρεία θα συνεχίσει να ενοποιεί ομάδες και να περιορίζει κόστη όπου μπορεί, έτσι ώστε να διατηρήσει την ανθεκτικότητά της, ανεξαρτήτως των εξελίξεων στην παγκόσμια οικονομία.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα