Επιχειρήσεις

Η Apple χάνει $1 δισ. ετησίως από το streaming, καθώς αυξάνονται τα ποσοστά αποχωρήσεων


Ακολουθεί διαφορετική στρατηγική περιεχομένου από τους ανταγωνιστές της

Η υπηρεσία streaming της Apple καταγράφει ζημίες 1 δισ. δολαρίων ετησίως, καθώς η εταιρεία αντιμετωπίζει έντονο ανταγωνισμό και καταναλωτές που γίνονται όλο και πιο επιλεκτικοί.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του The Information, η Apple – η οποία έχασε περίπου 700 δισ. δολάρια από τη χρηματιστηριακή της αξία λόγω της πρόσφατης πτώσης των τεχνολογικών μετοχών – επένδυε πάνω από 5 δισ. δολάρια ετησίως για να ενισχύσει τον κατάλογο περιεχομένου της από το 2019, όταν και λανσαρίστηκε η πλατφόρμα. Ωστόσο, το ποσό αυτό μειώθηκε δραστικά στα 500 εκατομμύρια δολάρια το περασμένο έτος.

Ο ανταγωνισμός και τα αυξανόμενα ποσοστά αποχωρήσεων

Η ενημέρωση έρχεται σε μια περίοδο όπου πολλές εταιρείες μέσων ενημέρωσης μειώνουν τις επενδύσεις τους, δίνοντας προτεραιότητα στην κερδοφορία. Παράλληλα, περισσότερες streaming πλατφόρμες αυστηροποιούν τους κανόνες κοινής χρήσης κωδικών και προχωρούν σε στρατηγικές συγχωνεύσεων υπηρεσιών για να μειώσουν την απώλεια συνδρομητών.

Το 2023, η Apple συνεργάστηκε με Netflix και Peacock της Comcast για τη δημιουργία ενός νέου πακέτου με την ονομασία StreamSaver, αποκλειστικά για συνδρομητές ευρυζωνικού διαδικτύου της Comcast, με κόστος 15 δολάρια τον μήνα. Η μηνιαία συνδρομή του Apple TV+ ανέρχεται αυτή τη στιγμή στα 9,99 δολάρια, ενώ οι χρήστες μπορούν να το συνδυάσουν με άλλες υπηρεσίες της Apple, όπως το Apple Arcade και το Apple News+.

Ωστόσο, δεν είναι σαφές αν αυτά τα πακέτα έχουν βοηθήσει στη μείωση της αποχώρησης συνδρομητών.

Σύμφωνα με δεδομένα της Antenna, πλατφόρμας ανάλυσης συνδρομών, το Apple TV+ είχε το υψηλότερο ποσοστό αποχωρήσεων από όλες τις μεγάλες streaming υπηρεσίες – με εξαίρεση το Starz. Συγκεκριμένα, τον Φεβρουάριο, 7% των χρηστών ακύρωσαν τη συνδρομή τους, έναντι 2% για το Netflix και 4% για το Disney+.

Μια διαφορετική στρατηγική περιεχομένου

Η Apple ακολουθεί διαφορετική στρατηγική από τους ανταγωνιστές της. Το περιεχόμενό της είναι πιο περιορισμένο, αλλά περιλαμβάνει βραβευμένες σειρές όπως τα “Severance”, “Shrinking” και “Ted Lasso”. Ήταν, επίσης, η πρώτη streaming πλατφόρμα που κέρδισε Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, χάρη στο “CODA”.

Συνολικά, οι παραγωγές του Apple TV+ έχουν συγκεντρώσει πάνω από 2.500 υποψηφιότητες και 538 νίκες, όπως ανέφερε ο CEO Tim Cook στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων του Ιανουαρίου.

Η Apple δεν αποκαλύπτει τον ακριβή αριθμό των συνδρομητών της, αλλά αναλυτές εκτιμούν ότι το Apple TV+ έχει μεταξύ 30 και 40 εκατ. χρηστών. Συγκριτικά, το Netflix διαθέτει πάνω από 300 εκατομμύρια συνδρομητές, αξιοποιώντας την ισχυρή παγκόσμια παρουσία του. Αντίθετα, το Apple TV+ δεν έχει διεισδύσει στις αναδυόμενες αγορές, οι οποίες είναι πλέον καθοριστικές για την ανάπτυξη των streaming υπηρεσιών, καθώς οι ΗΠΑ και ο Καναδάς πλησιάζουν σε επίπεδα κορεσμού.

Ο Santosh Rao, επικεφαλής έρευνας της Manhattan Venture Partners, δήλωσε στο Yahoo Finance ότι η Apple δεν είχε ποτέ στόχο να γίνει η νούμερο ένα πλατφόρμα. “Η Apple ξέρει το παιχνίδι που παίζει, αλλά δεν στοχεύει στη μαζική απήχηση. Θέλει να είναι δημιουργός ποιοτικών ιστοριών. Εστιάζει περισσότερο στην τέχνη”, τόνισε.

Οι οικονομικές επιδόσεις της Apple

Παρά τις προκλήσεις, ο τομέας υπηρεσιών της Apple – στον οποίο περιλαμβάνονται το Apple TV+, το App Store και το Apple Music – σημείωσε ιστορικό ρεκόρ εσόδων το πρώτο τρίμηνο του 2024. Τα έσοδα της κατηγορίας αυτής ανήλθαν στα 26,34 δισ. δολάρια, από 23,12 δισ. το προηγούμενο έτος.

Παρότι η Apple καταγράφει υψηλά ποσοστά αποχωρήσεων από το Apple TV+, η συνολική της στρατηγική παραμένει προσανατολισμένη στη διατήρηση ενός premium brand και όχι στην κατάκτηση της κορυφής της αγοράς streaming.

Το ερώτημα, ωστόσο, παραμένει: Μπορεί η Apple να διατηρήσει αυτή τη στρατηγική σε μια συνεχώς μεταβαλλόμενη αγορά;

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα