Τεράστιες αποζημιώσει πλήρωσε και συνεχίζει να πληρώνει το Δημόσιο στους αναδόχους κατασκευαστές του μετρό Θεσσαλονίκης, καθ' υπέρβαση των προϋπολογισμών και για διάφορους λόγους και αιτίες. Το αποτέλεσμα είναι να μη γνωρίζει κανείς πόσο θα κοστίσει τελικά το μεγάλο έργο, που πρόκειται να εγκαινιαστεί στις 30 Νοεμβρίου.
Υπολογίζεται ότι από την έναρξη των εργασιών κατασκευής μέχρι τώρα, στην ανάδοχο κοινοπραξία Ακτωρ- Webuild -Hitachi και σε υπεργολάβους έχουν δοθεί συνολικά 500 εκατ. ευρώ υπό μορφή αποζημιώσεων και συμπληρωματικών δαπανών ενώ μόνο την τελευταία πενταετία ανέρχεται στα 200 εκατ. ευρώ.
Πρόσφατα, στις 6 Νοεμβρίου και 4 Οκτωβρίου, εγκρίθηκαν πρόσθετες καταβολές προς την κοινοπραξία 68,1 εκατ. ευρώ και 25,6 εκατ. αντίστοιχα. Τα δύο ποσά αφορούν αποζημιώσεις και τόκους υπερημερίας.
Υπολογίζεται ότι μόνον για καθυστερήσεις που αποδίδονται σε υπαιτιότητα του Δημοσίου, έχουν δοθεί συνολικές αποζημιώσεις της τάξεως των 100 εκατ. ευρώ.
Σημαντικές καθυστερήσεις σημειώθηκαν και λόγω μη έγκαιρης εκταμίευσης κονδυλίων.
Μιλώντας σε εκδήλωση στην Αθήνα ο Αλέξανδρος Εξάρχου, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της «Ακτωρ» που είναι επικεφαλής της κοινοπραξίας, είχε πει ότι «εάν η “Ακτωρ δεν είχε τη οικονομική δυνατότητα να χρηματοδοτήσει άμεσα το έργο με 40 εκατ. ευρώ, αυτό δεν θα τελείωνε ούτε τον Νοέμβριο του 2026».