Επιχειρήσεις

Ο Ιβάν Σαββίδης θέλει τα λιμάνια Ηρακλείου, Βόλου- “Απαγορευτικό” από ΕΕ-ΗΠΑ


Τι αποκαλύπτει η γερμανική εφημερίδα «Handelsblatt» για το ενδιαφέρον του Σαββίδη και τη στάση Αμερικανών και Ευρωπαίων

Ο Ιβάν Σαββίδης και ο όμιλος του (Belterra) ετοιμάζονται να διεκδικήσουν τα λιμάνια Βόλου και Ηρακλείου που ιδιωτικοποιούνται. Φαίνεται μιά συνήθης επιχειρηματική κίνηση επενδυτικού χαρακτήρα. Ομως η Ουάσιγκτον και η ΕΕ την βλέπουν ως προσπάθεια ρωσικής διείσδυσης, αν και ο ομογενής επιχειρηματίας έχει κόψει προ πολλού τις γέφυρες με τη Μόσχα.

Προσπαθούν λοιπόν να μπλοκάρουν τα σχέδια του, όπως έγινε και στην περίπτωση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, όπου χρησιμοποιήθηκαν όλα τα μέσα ώστε να μη φθάσει καν στην τελική φάση του διαγωνισμού.

Για την Ουάσιγκτον και το Διευθυντήριο των Βρυξελλών ο έλεγχος των λιμανιών δεν είναι ένα απλό επιχειρηματικό θέμα. Συναρτάται με γεωστρατηγικούς σχεδιασμούς  και με ζητήματα αμυντικού ενδιαφέροντος. Με αυτή την οπτική εξετάζονται τώρα και τα σενάρια για το μελλοντικό σχήμα ελέγχου των  δύο μεγάλων λιμανιών που η διαχείριση-εκμετάλλευση τους θα δοθεί σε ιδιώτες.

Handelsbaltt: Το ενδιαφέρον Σαββίδη θα οδηγήσει σε νέα σύγκρουση

Εν μέσω της συνέχισης του πολέμου στην Ουκρανία και της γεωπολιτικής διαμάχης ανάμεσα σε Δύση και Ρωσία, ο Ιβάν Σαββίδης που έχει στην κατοχή τον λιμένα Θεσσαλονίκης, θέλει να διεκδικήσει και άλλα ελληνικά λιμάνια. Όπως αποκαλύπτει η γερμανική εφημερίδα «Handelsblatt», ο ιδιοκτήτης του ΠΑΟΚ ενδιαφέρεται για τα λιμάνια του Ηρακλείου στην Κρήτη και του Βόλου στην κεντρική Ελλάδα.
«Ο ΟΛΘ δεν είναι μόνο ανάμεσα στους πλειοδότες για το Ηράκλειο. Ταυτόχρονα τρέχει και η διαδικασία ιδιωτικοποίησης του λιμανιού του Βόλου στην κεντρική Ελλάδα και σε αυτή την περίπτωση ο Ρώσος ολιγάρχης έχει ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον», αναφέρει χαρακτηριστικά η γερμανική εφημερίδα. 

Ο Ιβάν Σαββίδης και ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) έχουν να ανταγωνιστούν τον ιταλικό όμιλο Grimaldi - που πρόσφατα απέκτησε τον λιμένα Ηγουμενίτσας- και την Attica Group (που ανήκει στη MIG και την Τρ. Πειραιώς). Η περίοδος κατάθεσης προσφορών για την ιδιωτικοποίηση του μεγαλύτερου λιμανιού της Κρήτης στο Ηράκλειο, λήγει τον Απρίλιο. Το λιμάνι είναι σημαντικό για την ακτοπλοϊκή κίνηση μεταξύ του Πειραιά και της Κρήτης, έχοντας κομβικό ρόλο στον ελληνικό τουρισμό και ειδικά για εκατοντάδες χιλιάδες επιβάτες κρουαζιερόπλοιων.

Η Ηandeslblatt επικαλούμενη το πρόσφατο παράδειγμα με τον λιμένα Αλεξανδρούπολης, εκτιμά ότι η συμμετοχή του Ιβάν Σαββίδη στους μνηστήρες για τα λιμάνια του Ηρακλείου και του Βόλου «θα μπορούσε να προκαλέσει πολιτική σύγκρουση». Η γερμανική εφημερίδα αναφέρεται διεξοδικά στις στενές σχέσεις του ιδιοκτήτη του ΠΑΟΚ με τον Βλαντιμίρ Πούτιν, καθώς και τις επιχειρηματικές δραστηριότητές τους στην Ελλάδα,  όπου μεταξύ άλλων έχει εισέλθει στη  μιντιακή αγορά (Open).

Σε κάθε περίπτωση ο Ιβάν Σαββίδης, παρά το γεγονός ότι έχει να επισκεφτεί την Ελλάδα μεγάλο χρονικό διάστημα, παραμένει ζεστός και δραστήριος σε επιχειρηματικό επίπεδο. Προφανώς το ενδιαφέρον για τα λιμάνια Ηρακλείου και Βόλου θα δημιουργήσει τις συνθήκες για την αναζωπύρωση μιας νέας σύγκρουσης γεωπολιτικής φύσεως, με δεδομένη και εκπεφρασμένη την αντίρρηση Αμερικανών και Ευρωπαίων για περαιτέρω επέκταση του Σαββίδη και των ρωσικών συμφερόντων.
 

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα