Η Disney προχώρησε σε αύξηση των τιμών της συνδρομητικής της υπηρεσίας, και οι συνδρομητές του Disney+ απάντησαν αποχωρώντας. Για πρώτη φορά από την έναρξη της υπηρεσίας το 2019, η εταιρεία κατέγραψε μείωση συνδρομητών, γεγονός που εγείρει ερωτήματα για τα όρια ανοχής του κοινού σε αυξήσεις τιμών σε μια ήδη κορεσμένη αγορά streaming.
Η Walt Disney Company ανακοίνωσε τα οικονομικά της αποτελέσματα για το πρώτο τρίμηνο του 2025 την Τετάρτη, σημειώνοντας συνολικά κέρδη που ξεπέρασαν τις προσδοκίες. Ωστόσο, η εταιρεία επιβεβαίωσε την εκτιμώμενη απώλεια συνδρομητών στο Disney+, με 700.000 αποχωρήσεις τους τελευταίους τρεις μήνες του 2024.
Συνολικά, οι συνδρομητές του Disney+ διαμορφώθηκαν πλέον σε 124,6 εκατομμύρια, μειωμένοι από τα 125,3 εκατομμύρια στο τέλος του προηγούμενου τριμήνου. Παρόμοια πτώση σημείωσε και το ESPN+, χάνοντας 700.000 συνδρομητές και πέφτοντας στα 24,9 εκατομμύρια. Αντίθετα, το Hulu κατέγραψε αύξηση στις συνδρομές του, φτάνοντας τα 53,6 εκατομμύρια, από 52 εκατομμύρια το προηγούμενο τρίμηνο.
Η μείωση των συνδρομητών ήρθε αμέσως μετά την αύξηση των τιμών που ανακοίνωσε η Disney τον Αύγουστο του 2024. Το κόστος συνδρομής αυξήθηκε στα 9,99 δολάρια με διαφημίσεις και στα 15,99 δολάρια χωρίς διαφημίσεις, με την εταιρεία να προωθεί νέες δυνατότητες, όπως συνεχείς playlists και επέκταση του περιεχομένου της.
«Η απροσδόκητη πτώση των συνδρομητών του Disney+ —η πρώτη από την κυκλοφορία της υπηρεσίας— αποτελεί προειδοποιητική ένδειξη για τον κορεσμό της αγοράς και τις συνέπειες της στρατηγικής τιμολόγησης της Disney», δήλωσε ο Jesse Cohen, ανώτερος αναλυτής του Investing.com.
Οι ταινίες και τα σπορ ενισχύουν τα έσοδα
Παρά την πτώση στις συνδρομές του Disney+, η εταιρεία σημείωσε αύξηση των συνολικών της εσόδων, με τα κέρδη να ενισχύονται από την επιτυχία των κινηματογραφικών της παραγωγών. Οι τρεις πιο επιτυχημένες ταινίες του 2024 - Inside Out 2, Deadpool & Wolverine και Moana 2—ήταν όλες της Disney, με τη Moana 2 να ξεπερνά το 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε εισπράξεις κατά το πρώτο τρίμηνο.
Στον αθλητικό τομέα, η Disney σημείωσε αύξηση 13% στα έσοδα από τη μετάδοση αθλητικών διοργανώσεων, κυρίως λόγω των κολεγιακών πρωταθλημάτων, ενός επιπλέον αγώνα NFL και της αποχώρησής της από το Venu Sports, την προγραμματισμένη αθλητική streaming υπηρεσία που τελικά δεν προχώρησε.
Η εταιρεία σχεδιάζει να λανσάρει τη δική της απευθείας συνδρομητική υπηρεσία streaming για το ESPN το φθινόπωρο, όπως ανέφεραν στελέχη της σε τηλεδιάσκεψη με επενδυτές.
Οι προκλήσεις στο streaming συνεχίζονται
Παρά τη βελτίωση της κερδοφορίας στον τομέα του streaming, η Disney παραδέχεται ότι η απώλεια συνδρομητών αποτελεί πρόβλημα, ειδικά καθώς ανταγωνιστές όπως το Netflix και το Amazon Prime συνεχίζουν να προσελκύουν κοινό.
«Η μείωση των συνδρομητών δείχνει ότι οι αυξήσεις τιμών ή η έλλειψη νέου ελκυστικού περιεχομένου ενδέχεται να ωθούν το κοινό να αποχωρεί», σχολίασε ο Cohen.
Η Disney προειδοποίησε τους επενδυτές ότι αναμένει νέα μείωση των συνδρομητών και στο δεύτερο τρίμηνο του 2025, γεγονός που δείχνει ότι η στρατηγική της εταιρείας θα τεθεί υπό δοκιμασία τους επόμενους μήνες.