Πολιτική

Οι προτεραιότητες Τζάκρη για την Εφοδιαστική Αλυσίδα και τα Logistics


Τον Νοέμβριο ολοκληρώνεται το σχέδιο για την αδειοδότηση των κέντρων αποθηκών

Τις βασικές προτεραιότητες της Εθνικής Στρατηγικής για την Εφοδιαστική Αλυσίδα τόνισε κατά την ομιλία της στο 20ο Πανελλήνιο Συνέδριο Logistics «Manage the Change» χορηγός του οποίου είναι το Sofokleousin.gr η Θεοδώρα Τζάκρη, Υφυπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού. Η ολοκλήρωση του θεσμικού πλαισίου για τον εκσυγχρονισμό της αδειοδότησης των κέντρων αποθήκευσης, η ανάδειξη του Πειραιά σε διακομετακομιστικό κόμβο διεθνούς εμβέλειας,  μεταφορές, η εκπαίδευση και τα logistics outsourcing είναι στις επιλογές του υπουργείου, τόνισε η Υφυπουργός.

της Ελενας Ερμείδου

«Η ενίσχυση των logistics συνδέεται άμεσα με την πολιτική μας για την ανάπτυξη της βιομηχανικής παραγωγής στην Ελλάδα η οποία επικεντρώνεται στην υποστήριξη των συντελεστών παραγωγής», είπε ξεκινώντας την ομιλία της.

Συγκεκριμένα μέχρι το τέλος Νοεμβρίου ολοκληρώνεται αυτό το ζήτημα για τον εκσυγχρονισμό της αδειοδότησης των κέντρων αποθήκευσης και διανομής το οποίο παραμένει ανεπίλυτο για χρόνια, δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στην λειτουργία του κλάδου.

Μέσα δε, από την προώθηση και ενίσχυση της αγοράς των logistics με συγκεκριμένες δράσεις τόνισε «προωθούμε την εξωστρέφεια, τα logistics outsourcing και αναδεικνύουμε το Πειραιά σε διακομετακομιστικό κόμβο διεθνούς εμβέλειας».

Σχετικά με τον 4302 / 2014 για την ρύθμιση των θεμάτων εφοδιαστικής αλυσίδας το υπουργείο έχει ολοκληρώσει τις προτάσεις προς τους θεσμούς. Θα αρκεί μία υπεύθυνη δήλωση προς τις αρμόδιες αρχές για τις διαδικασίες εγκατάστασης και λειτουργίας κέντρων αποθήκευσης και διανομής.

Κεντρικός στόχος  μεταξύ των άλλων  είναι η αναβάθμιση του Πειραιά ως διεθνές διακομετακομιστικό κόμβο μετά την πρόσφατη αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ. 

Η Θ. Τζάκρη διευκρίνισε ότι η ανάπτυξη των logistics συνδέεται άμεσα με την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Ηδη υλοποιείται το πρόγραμμα «κατάρτιση πιστοποίηση και συμβουλευτική με τα στόχο των ενδυνάμωση των δεξιοτήτων των νέων 18-24 σε ειδικότητες του τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας – και των logistics.

Περαιτέρω, σκοπός του Υπουργείου  η ενίσχυση του outsourcing τόσο στην αποθήκευση όσο και στην μεταφορά όπου υπερτερούν τα φορτηγά ιδιωτικής χρήσης αντί των φορτηγών δημοσίας χρήσης. Tέλος υπογράμμισε πως η αναβάθμιση των υπηρεσιών των Logistics εξαρτάται και από την αναβάθμιση των μεταφορικών υποδομών ειδικά αυτών που συνδέονται με τις πύλες εισόδου εξόδου της χώρας.

Παράλληλα προχωρά και η δημιουργία σιδηροδρομικού διαδρόμου από το λιμάνι του Πειραιά προς την Κεντρική Ευρώπη ο οποίος θα δώσει μεγάλη ώθηση στις εμπορευματικές μεταφορές. 
«Θέλουμε να ενισχύσουμε 7000 επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην αποθήκευση και την διαχείριση φορτίων και τις 20.000 μεταφορικές που δημιουργούν έναν κύκλο εργασιών πάνω από 2,5 δισεκ ευρώ σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat».

Διαβεβαίωσε, τέλος, ότι η πολιτεία  παρακολουθεί στενά τις νέες τάσεις στο κλάδο των υπηρεσιών Εφοδιαστικής Αλυσίδας στον οποίο δραστηριοποιούνται στην ΕΕ περισσότερο από ένα εκατομμύριο επιχειρήσεις και απασχολούν 9 εκατομμύρια εργαζόμενους. Δεν φοβάται τις αλλαγές αντίθετα τις υπερασπίζεται και τις προωθεί. Η διαχείριση της αλλαγή στα logistics περνά μέσα από τον ιδιωτικό τομέα, σε ό,τι αφορά την διασφάλιση της ποιότητας

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις