Εξονυχιστικούς ελέγχους σε φορολογούμενους που δήλωσαν ετήσια εισοδήματα έως 10.000 ευρώ, αλλά οι δαπάνες τους ήταν πολλαπλάσιες διενεργεί η ΑΑΔΕ, ενώ στο στόχαστρο μπήκαν και οι Influencers.
Παράλληλα, προσεχώς θα λειτουργήσει η εφαρμογή του ηλεκτρονικού πελατολογίου, αλλά με… εκπτώσεις, καθώς περιορίζεται ο αριθμός των επιχειρήσεων που θα κάνουν πρεμιέρα.
Αναλυτικότερα, όπως ανακοίνωσε ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, οι ελεγκτικές φορολογικές υπηρεσίες διενεργούν τακτικούς φορολογικούς ελέγχους σε περίπου 800 άτομα, τα οποία δήλωσαν εισοδήματα κάτω των 10.000 ευρώ, αλλά από τις διασταυρώσεις της ΑΑΔΕ, διαπιστώθηκε πως οι δαπάνες τους ήταν πολύ περισσότερες και δεν δικαιολογούνται τουλάχιστον από τα δηλωθέντα εισοδήματα και γενικά από τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η ΑΑΔΕ.
Με τόσο χαμηλά εισοδήματα ήταν αφορολόγητοι, εάν πρόκειται για μισθωτούς ή συνταξιούχους ή πλήρωναν ελάχιστο φόρο εισοδήματος, αν είναι ελεύθεροι επαγγελματίες.
Στο πλαίσιο αυτό, καλούνται για εξηγήσεις, για να αποδείξουν την προέλευση των επιπλέον χρημάτων που δαπάνησαν, πέραν των δηλωθέντων.
Στην περίπτωση που δεν πείσουν την ΑΑΔΕ για τη νομιμότητα των χρημάτων που φέρονται ότι δαπάνησαν, στη διαφορά μεταξύ των δηλωθέντων εισοδημάτων και εκείνων που προσδιόρισε η Εφορία, θα επιβληθεί φόρος 33%, καθώς και πρόστιμο 50% στη διαφορά των φόρων, όπως επίσης και προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής.
Οι φορολογούμενοι μπορούν να αποφύγουν τους φόρους και τα πρόστιμα, εάν αποδείξουν ότι οι δαπάνες πάνω από το εισόδημά τους προέρχονται από πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων, από εισοδήματα προηγουμένων ετών ή από δωρεές. Σημειώνεται πως ελέγχονται διεξοδικά και οι τραπεζικοί τους λογαριασμοί.
Οι influencers
Επίσης στο επίκεντρο των ελέγχων της ΑΑΔΕ βρίσκονται και 20 influencers, με έντονη δραστηριότητα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με τις ελεγκτικές υπηρεσίες να τσεκάρουν εάν έχουν δηλώνουν τα εισοδήματα που αποκομίζουν από τις διαφημιστικές υπηρεσίες που παρέχουν ή τις πωλήσεις προϊόντων.
Στο στόχαστρο είναι οι πιστώσεις, οι αναλήψεις και οι πληρωμές τους μέσω των τραπεζικών τους λογαριασμών και αν συμβαδίζουν με τις φορολογικές δηλώσεις που υποβάλουν.
Η δραστηριότητα των influencers, προσδιορίζεται από την Εφορία με βάση τον αριθμό των ακολούθων και τον αριθμό του κοινού που βλέπει τις αναρτήσεις τους.
e-πελατολόγιο για λίγους
Η εφαρμογή του «ψηφιακού πελατολογίου» θα καθυστερήσει και αρχικά θα λειτουργήσει μόνο για επιχειρήσεις που έχουν σχέση με αυτοκίνητα.
Οι επαγγελματίες στους οποίους θα εφαρμοστεί, θα υποχρεωθούν να εγγραφούν σε μια ηλεκτρονική πλατφόρμα, η οποία θα είναι online με την ΑΑΔΕ και στην οποία θα καταγράφουν τα στοιχεία των πελατών που εισέρχονται στο χώρο της επιχείρησης για να εξυπηρετηθούν στην επιχείρησή τους.
Με τον τρόπο αυτό, η εφορία θα έχει τη δυνατότητα στη συνέχεια, να διασταυρώνει άμεσα, αν, για τις «επισκέψεις» που καταγράφονται στο ηλεκτρονικό πελατολόγιο, εκδόθηκαν στη συνέχεια αποδείξεις για τις αμοιβές που εισέπραξαν και αν διαβιβάστηκαν τα στοιχεία στο myDATA.
Όμως, ενώ αρχικά επρόκειτο να εφαρμοστεί σε ιδιωτικά σχολεία, κλινικές και θεραπευτήρια, διαγνωστικά κέντρα, γιατρούς, δικηγόρους, επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των εκδηλώσεων (κτήματα και αίθουσες) μέχρι εταιρείες catering και εταιρείες διοργάνωσης, θα εφαρμοστεί μόνο στον κλάδο των αυτοκινήτων.
Όπως δήλωσε ο κ. Πιτσιλής, στο πρώτο στάδιο θα ενταχθούν επαγγελματίες που σχετίζονται με την παροχή υπηρεσιών σε οχήματα όπως συνεργεία οχημάτων, ηλεκτρολογεία αυτοκινήτων, βουλκανιζατέρ, φανοποιεία, επιχειρήσεις πώλησης ανταλλακτικών και αξεσουάρ οχημάτων, χώροι στάθμευσης οχημάτων, πλυντήρια αυτοκινήτων, επιχειρήσεις ενοικίασης οχημάτων, επιχειρήσεις πώλησης καινούργιων και μεταχειρισμένων οχημάτων.