«Το μετρό είναι εδώ για να ενώσει τους Θεσσαλονικείς. Ήρθε για να πιστοποιήσει ότι μπορούμε -όπως υπογράμμισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης πατώντας το κουμπί της εκκίνησης- να ξεπερνούμε τις παθογένειες του παρελθόντος. Ήρθε για ν' αλλάξει την καθημερινότητά μας και να συμβάλλει στην ισόρροπη ανάπτυξη ολόκληρου του πολεοδομικού ιστού και στη βιώσιμη αστική κινητικότητα», αναφέρει ο γγ της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας και βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης, Σταύρος Καλαφάτης, σε άρθρο του στην ιστοσελίδα «voria.gr».
O γγ της ΚΟ της ΝΔ σημειώνει πως τα έργα του πρώτου από τα 13 Σχέδια Περιφερειακής Ανάπτυξης που ξεκίνησαν να υλοποιούνται με εντολή του πρωθυπουργού για τη Θεσσαλονίκη του 2030 βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη ενώ τονίζει ότι με το έργο του μετρό, που είναι «το μεγαλύτερο από τα 30+ έργα» που είχε σχεδιάσει η κυβέρνηση, η Θεσσαλονίκη ξεκινά «τη δική της διαδρομή προς το μέλλον».
Όπως επισημαίνει, μετά από πολλά χρόνια δοκιμασιών και καθυστερήσεων, με τη λειτουργία του μετρό, η Θεσσαλονίκη περνά σε μία νέα εποχή και «βγαίνει από το τούνελ της εσωστρέφειας, της μιζέριας και των χαμένων ευκαιριών», αλλά και από όλα όσα σηματοδότησαν ένα παρελθόν που δίχασε την πόλη. Έτσι, η Θεσσαλονίκη «εκκινεί για νέες διαδρομές στις γραμμές ενός πρωτοπόρου και σύγχρονου έργου που αναδεικνύει τη φωτεινή της πλευρά, τη μακραίωνη ιστορία της, την ταυτότητα και τον πολιτισμό της, κυρίως, όμως, το ευρωπαϊκό της μέλλον», προσθέτει.
«Με το εμβληματικό αυτό έργο -σύμβολο προόδου της Μακεδονίας και ολόκληρης της Ελλάδας όπως το χαρακτήρισε ο πρωθυπουργός- η Θεσσαλονίκη αλλάζει level στην κλίμακα των μεγάλων "έξυπνων" ευρωπαϊκών πόλεων. Χωρίς καμιά διάθεση θριαμβολογίας, το μετρό είναι εδώ για να ενώσει τους Θεσσαλονικείς. Ήρθε για να πιστοποιήσει ότι μπορούμε -όπως υπογράμμισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης πατώντας το κουμπί της εκκίνησης- να ξεπερνούμε τις παθογένειες του παρελθόντος. Ήρθε για ν' αλλάξει την καθημερινότητά μας και να συμβάλλει στην ισόρροπη ανάπτυξη ολόκληρου του πολεοδομικού ιστού και στη βιώσιμη αστική κινητικότητα», υπογράμμισε ο βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης και χαρακτήρισε το μετρό της πόλης «όμορφο, σύγχρονο, ασφαλές και φιλικό προς τα Άτομα με Αναπηρία, μητροπολιτικό μέσο σταθερής τροχιάς που αναμένεται να εξυπηρετεί καθημερινά περισσότερους από 250.000 επιβάτες».
Ανέφερε, δε, ότι το συγκεκριμένο έργο ήρθε να δώσει ανάσα στις μετακινήσεις των κατοίκων της πόλης, να συντομεύσει τις αποστάσεις, να μειώσει την ταλαιπωρία και να περιορίσει την περιβαλλοντική επιβάρυνση, βελτιώνοντας τις κυκλοφορικές συνθήκες στο κέντρο της πόλης. Ταυτόχρονα εξέφρασε την άποψη πως το έργο θα «αναδείξει διεθνώς το brand name "Θεσσαλονίκη" και θα τονώσει τον εισερχόμενο τουρισμό».
Κρυμμένος αρχαιολογικός θησαυρός
«Το μετρό της Θεσσαλονίκης ήρθε να αποκαλύψει έναν κρυμμένο αρχαιολογικό θησαυρό, να αποκαλύψει κρίσιμα στοιχεία της ταυτότητας και της ιστορίας της πόλης, συνδυάζοντας αυτό που από την πρώτη στιγμή υποστήριξε η κυβέρνηση "και Μετρό και αρχαία"», συμπλήρωσε ο κ. Καλαφάτης και σημείωσε: «Aυτό το βλέπουμε, πλέον, σ' ένα ζωντανό μουσείο στην καρδιά της Θεσσαλονίκης, πρωτοποριακό παγκοσμίως. Με πέντε από τους δεκατρείς σταθμούς να λειτουργούν ως σταθμοί-μουσεία, έναν αρχαιολογικό χώρο στην πλατεία Αγίας Σοφίας, αλλά και τον μεγαλύτερο παγκοσμίως αρχαιολογικό χώρο που είναι ενταγμένος σε τεχνικό έργο, στον σταθμό της Βενιζέλου. Το μετρό ήρθε για να λειτουργήσει ως εργαστήρι αυτογνωσίας που αναδεικνύει την ισχυρή ταυτότητα της μητροπολιτικής Θεσσαλονίκης συνδέοντας το παρελθόν με το παρόν και παραδίδοντας τη σκυτάλη στη Θεσσαλονίκη του πολιτισμού που επιμένει, που διεκδικεί, που κερδίζει».
«Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη μιλάει με έργα που αλλάζουν την καθημερινότητα των συμπολιτών μας. Χωρίς διάθεση θριαμβολογίας, αφήνουμε στο παρελθόν τα εγκαίνια με τους μουσαμάδες και φέρνουμε παραδοτέα, μιλάμε με πεπραγμένα. Στο τέλος του 2025, το μετρό επεκτείνεται προς την Καλαμαριά δίνοντας σε λειτουργία πέντε ακόμη νέους σταθμούς και εξυπηρετώντας 95.000 επιβάτες. Ακολουθούν οι επεκτάσεις του σε δήμους της βορειοδυτικής Θεσσαλονίκης με έντονη αναπτυξιακή δυναμική, όπως ο Εύοσμος και το Κορδελιό, παράλληλα με τον σχεδιασμό για τις επεκτάσεις προς Τούμπα και Χαριλάου. Με το έργο του μετρό, το μεγαλύτερο από τα 30+ έργα που είχαμε σχεδιάσει, η Θεσσαλονίκη ξεκινά τη δική της διαδρομή προς το μέλλον. Τα έργα του πρώτου από τα 13 Σχέδια Περιφερειακής Ανάπτυξης -που αρχίσαμε να υλοποιούμε με εντολή του πρωθυπουργού για τη Θεσσαλονίκη του 2030- βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη», τόνισε ο γγ της ΚΟ της ΝΔ.
«Η πόλη μας κερδίζει μία ισχυρή θέση στο νέο γεωπολιτικό σκηνικό που διαμορφώνεται ως μητροπολιτικό κέντρο των Βαλκανίων και της ΝΑ Ευρώπης. Θέση που όχι μόνο αξίζει αλλά και δικαιούται μπροστά στις νέες προκλήσεις του αύριο», κατέληξε ο βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης.