Με Άποψη

Στα βήματα του ΚΕΕΛΠΝΟ η καμπάνια για την πανδημία


Με αφορμή την πανδημία κορωνοϊού η ιστορία του σκανδάλου ΚΕΕΛΠΝΟ επαναλαμβάνεται: Κρατικό χρήμα διοχετεύεται επιλεκτικά σε  ΜΜΕ, με πρόσχημα την ενημέρωση του κοινού για τους κινδύνους και τα μέτρα προστασίας.
Περίπου 11 εκατ. ευρώ διατίθενται από τον  προϋπολογισμό για την προβολή μηνυμάτων, τα οποία βάσει του νόμου πρέπει να μεταδίδονται δωρεάν – τουλάχιστον από τα τηλεοπτικά κανάλια.

Στις επικρίσεις που διατυπώθηκαν από την αντιπολίτευση, η κυβέρνηση απάντησε δια του εκπροσώπου της Στ. Πέτσα ότι η ενημέρωση των πολιτών «δεν μπορεί να βασίζεται μόνο στο φιλότιμο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και των εργαζομένων σε αυτά».

Θεωρεί λοιπόν όχι μόνον σκόπιμη αλλά απολύτως  αναγκαία την πληρωμένη καμπάνια ενημέρωσης.
Η οποία όμως καταλήγει να γίνεται τρόπος προνομιακής χρηματοδότησης ορισμένων ΜΜΕ, σε βάρος άλλων που αποκλείονται από την καμπάνια.
Παρ' ότι ζητήθηκε από την αντιπολίτευση και από αποκλεισθέντα ΜΜΕ, δεν  έχει αναρτηθεί ακόμη στη “Διαύγεια” που δόθηκαν αυτά τα χρήματα, πώς έγινε η κατανομή, πόσα πήρε το καθένα από τα ευνοηθέντα media.

Και δεν γνωστοποιήθηκε βέβαια με ποιά κριτήρια έγινε η επιλογή, ούτε γιατί σε πολλές περιπτώσεις προτιμήθηκαν  ΜΜΕ χαμηλής “εμβέλειας” (κυκλοφορίας, επισκεψιμότητας, τηλεθέασης), ενώ αποκλείσθηκαν άλλα με πολύ μεγαλύτερη.

Αρμόδιοι κυβερνητικοί παράγοντες ρίχνουν την ευθύνη στη διαφημιστική εταιρεία που ανέλαβε κατ' ανάθεση να “τρέξει” το πρόγραμμα. “ Αυτή έκανε τις επιλογές και μοίρασε το διαθέσιμο κονδύλι”, λένε. “Δεν υπήρξε παρέμβαση από κυβερνητικής πλευράς, ούτε δόθηκαν κατευθύνσεις και οδηγίες”.

Το περίεργο  είναι ότι αυτή η διαφημιστική - η Initiative Media - μοίρασε το δημόσιο χρήμα σαν να ήταν χρήμα της ΝΔ. Με τα κριτήρια που θα χρησιμοποιούσε ένας στενοκέφαλο στέλεχος της κομματικής γραφειοκρατίας: Τις πολιτικές σκοπιμότητες και το πόσο  “φιλικό” προς την κυβέρνηση είναι  κάθε μέσο.

Αν είναι αλήθεια ότι δεν υπήρξε παρέμβαση  κυβερνητικών μηχανισμών, ούτε δόθηκαν οδηγίες για την κατανομή των κονδυλίων, φαίνεται ότι η διαφημιστική εταιρεία έκανε πολύ καλά αυτή τη δουλειά, χωρίς να εκθέσει τους εργοδότες της. Δείχνοντας  απλώς βασιλικότερη του βασιλέως

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις