Καθώς ο κόσμος προετοιμάζεται για την αντιμετώπιση της παραλλαγής Όμικρον του κορονοϊού, μερικοί επενδυτές ενδέχεται να αναμένουν ότι η παγκόσμια αγορά των αεροσκαφών τζετ θα μαραζώσει. Ωστόσο, οι εκτιμήσεις αυτές, φαίνεται ότι απέχουν από την πραγματικότητα.
Η επιχειρηματική δραστηριότητα επέστρεψε ξανά στον αναφερόμενο κλάδο, καθώς οι αεροπορικές εταιρίες επιδιώκουν να αποκτήσουν σύντομα πιο οικολογικά επιβατικά αεροσκάφη, αλλά και αεροσκάφη μεταφοράς εμπορευμάτων, για τα οποία πιστεύουν ότι θα τους δώσουν ένα ξεκάθαρο πλεονέκτημα στην περίοδο ανάκαμψης μετά την πανδημία.
Οι αερομταφορείς προβλέπουν επιστροφή της ταξιδιωτικής ζήτησης, αλλά και μία συνεχιζόμενη αύξηση των αγορών μέσω του διαδικτύου.
Από την Αριζόνα μέσω του Άμστερνταμ μερικοί από τους πιο επιθετικούς πελάτες του κλάδου, ψάχνουν για περισσότερο λειτουργικά αεροσκάφη, τα οποία θα ενταχθούν σε υπηρεσία κατά το δεύτερο μισό της δεκαετίας. Οι αεροπορικές αυτές εταιρίες, επιδιώκουν να μπουν στις πρώτες θέσεις στις σχετικές λίστες αναμονής, για τις οποίες φοβούνται ότι μπορεί να καθυστερήσουν την οικονομική ανάπτυξή τους, αλλά και την υλοποίηση των στόχων που έχουν θέσει για την προστασία του περιβάλλοντος.
Την Τετάρτη η Singapore Airlines έλαβε τρεις κρίσιμες αποφάσεις με την προσωρινή παραγγελία της, αναφορικά με την αντικατάσταση του στόλου των αεροσκαφών μεταφοράς εμπορευμάτων που διαθέτει, με νέα μικρότερου βάρους αεροσκάφη Α350 που κατασκευάζει η ευρωπαϊκή εταιρική κοινοπραξία Airbus.
H Qantas Airways στην Αυστραλία επέλεξε την Airbus για την αντικατάσταση του στόλου των παλιών αεροσκαφών στενής ατράκτου που διαθέτει. Ο Άλαν Τζόις, εκτελεστικός διευθυντής της αεροπορικης εταιρίας, περιέγραψε την απόφαση αυτή ως «μία απόφαση που λαμβάνεται από μία γενιά» και περιλαμβάνει μία στροφή από την αμερικανική Boeing προς την Airbus.
Ο ευρωπαίος κατασκευαστής αεροσκαφών επιδιώκει επίσης να εξασφαλίσει μία παραγγελία αεροσκαφών ευρείας ατράκτου από την ολλανδική αεροπορική εταιρία KLM.
Η Airbus και η Boeing έχουν ξεπουλήσει αναφορικά με την ανταγωνιστική κατηγορία των αεροσκαφών μεσαίας μεταφορικής ικανότητας μέχρι τα μέσα της δεκαετίας, μετά από μία περίοδο μεγάλων παραγγελιών αεροσκαφών που προηγήθηκε, αλλά έχασε τη δυναμική της από την δύσκολη οικονομική κατάσταση που προκάλεσε η COVID-19.
Ωστόσο, με το μεγάλο χρονικό διάστημα που απαιτείται για την παράδοση των αεροσκαφών, αλλά και με τον όγκο των παραγγελιών που έχει ήδη συσσωρευτεί, το επίκεντρο του ενδιαφέροντος στρέφεται τώρα στο δεύτερο μισό της δεκαετίας, αλλά και σε κινήσεις από τις αεροπορικές εταιρίες, που θα τις φέρουν στις πρώτες θέσεις για την παραλαβή των αεροσκαφών τους και τη διαμόρφωση της μελλοντικής μεταφορικής τους ικανότητας για επιβάτες και εμπορεύματα.