Επιχειρήσεις

Στρατηγική αντεπίθεση Ikea: Μειώσεις τιμών, νέα καταστήματα, φαγητό και "ασημένια οικονομία"


Κλιμακώνοντας την επιθετική παγκόσμια στρατηγική της, η Ikea προχωρά σε γενναίες μειώσεις τιμών στα εστιατόριά της, άνοιγμα δεκάδων νέων καταστημάτων και επέκταση σε τομείς όπως η ασιατική γαστρονομία και η «ασημένια οικονομία» της Κίνας. Αντιμέτωπη με μειωμένη καταναλωτική εμπιστοσύνη και πληθωριστικές πιέσεις, η σουηδική εταιρεία επενδύει σε λύσεις που στοχεύουν στον πιο ευαίσθητο στις τιμές καταναλωτή, χωρίς να θυσιάζει την παγκόσμιά της παρουσία.

Ο σουηδικός όμιλος μειώνει τις τιμές έως και 50% σε πολλά από τα εστιατόριά του παγκοσμίως, ενώ θα προσφέρει δωρεάν γεύματα για παιδιά και σημαντικές εκπτώσεις στα μενού των καθημερινών, χωρίς να διευκρινίσει την ημερομηνία εφαρμογής. «Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών έχει υποχωρήσει. Οι άνθρωποι κρατούν τα χρήματά τους», δήλωσε ο Tolga Öncü, COO της Ikea Retail.

Η εταιρεία είχε ήδη μειώσει κατά 15% τις τιμές χονδρικής πέρυσι, διευκολύνοντας τις περαιτέρω μειώσεις για τους καταναλωτές. Ωστόσο, οι πρωτοβουλίες αυτές είχαν κόστος 2,1 δισ. ευρώ για την Ikea, με αποτέλεσμα να σημειωθεί πτώση 9% στα έσοδα και 5,3% στις λιανικές πωλήσεις.

Η Ikea σκοπεύει επίσης να ανοίξει 58 νέα καταστήματα παγκοσμίως μέχρι τον Αύγουστο, μεταξύ αυτών και το πρώτο της κατάστημα στη Σεούλ, που εγκαινιάστηκε τον Απρίλιο.

Η στρατηγική αυτή έρχεται σε αντίθεση με άλλες δυτικές αλυσίδες λιανικής, όπως η Walmart, η Target και η Nike, που έχουν ήδη αυξήσει ή σχεδιάζουν αυξήσεις τιμών, επικαλούμενες τις επιπτώσεις από τους αμερικανικούς δασμούς εισαγωγής. Αν και και η Ikea επηρεάζεται από τους υψηλότερους δασμούς, δηλώνει ότι έχει καταφέρει να απορροφήσει μέρος του κόστους, χωρίς να το μετακυλίσει εξ ολοκλήρου στους πελάτες στις ΗΠΑ.

Η πιο επιθετική τιμολογιακή πολιτική εφαρμόζεται κυρίως στην Κίνα, μια αγορά-κλειδί για την Ikea, όπου οι τοπικοί ανταγωνιστές μειώνουν τιμές σε μια προσπάθεια να παραμείνουν ανταγωνιστικοί, εν μέσω μειωμένης ζήτησης. Η συμμετοχή της Κίνας στις παγκόσμιες πωλήσεις της Ikea υποχώρησε στο 3,5% για το οικονομικό έτος 2023-24, ενώ οι καταναλωτές εμφανίζονται απρόθυμοι να δαπανήσουν για ακριβά προϊόντα.

Για να ενισχύσει τη θέση της στην αγορά αυτή, η Ikea επενδύει επίσης στον τομέα της εστίασης, ένα από τα λίγα σημεία φυσικής παρουσίας που διατηρούν ακόμα τη δυναμική τους στην Κίνα, και αναπτύσσει προϊόντα που απευθύνονται στη λεγόμενη «ασημένια οικονομία», δηλαδή τους πολίτες άνω των 60 ετών. Εκτιμάται ότι έως το 2040, το 30% του κινεζικού πληθυσμού θα είναι άνω των 60 ετών, ποσοστό υπερδιπλάσιο σε σχέση με το 2024.

«Οι πολυγενεακές κατοικίες αυξάνονται. Έτσι εισάγουμε νέα προϊόντα κλινοστρωμνής και άλλες λύσεις για να καλύψουμε τις ανάγκες της τρίτης ηλικίας», δήλωσε ο Öncü.

Στο μέτωπο της εστίασης, η Ikea ανακοίνωσε επίσης την εισαγωγή νέων πιάτων με γεύσεις εμπνευσμένες από την ασιατική κουζίνα, ενώ θα κυκλοφορήσει και το πρώτο της φαλάφελ, το οποίο θα διατίθεται τόσο στα εστιατόρια όσο και στα food markets της εταιρείας.

«Το φαλάφελ είναι μόνο η αρχή. Στόχος μας είναι να προσελκύσουμε 8 εκατομμύρια νέους πελάτες με προτάσεις που αντανακλούν τις τοπικές κουλτούρες», δήλωσε η Lorena Lourido Gomez, global food manager του Ομίλου Ingka, κύριου διαχειριστή της Ikea παγκοσμίως.

Παρά τις προκλήσεις, η Ikea δείχνει αποφασισμένη να διατηρήσει τον προσιτό της χαρακτήρα, ακόμη και σε περιβάλλον πληθωριστικών πιέσεων και εμπορικής αβεβαιότητας.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα