Επιχειρήσεις

T. Potocnik/Εurosender: Η Ελλάδα υπόσχεται ανάπτυξη


Στα πλεονεκτήματα της Eurosender η συνεργασία με την ERGO η οποία είναι και μέτοχος

Τα σχέδια της Eurosender περιλαμβάνουν και άνοιγμα τοπικού γραφείου στην Ελλάδα, αν η αγορά μεγαλώσει δηλώνει σήμερα σε συνέντευξη του στο Sofokleousin o Γενικός Διευθυντής της Eurosender Tim Potocnik, τονίζοντας την πρόθεση της εταιρείας να επεκτείνει την ελληνική ομάδα στην Eurosender στην Λιουμπλιάνα, το Βερολίνο, το Λονδίνο και το Γκντάνσκ. Ο Tim Potocnik εξηγεί το λόγο που η πλατφόρμα έχει επιτύχει ανάπτυξη, υπογραμμίζοντας ότι οι ιδιώτες και οι εταιρείες μπορούν να παραγγέλνουν την αποστολή τους εντός των ευρωπαϊκών χωρών σε 3 λεπτά. Το σύστημα υπολογίζει αυτόματα την καλύτερη επιλογή της σχέσης κόστους-πακέτου/ποιότητας, ενώ στην συνέχεια τα πακέτα παραδίδονται στο δίκτυο συνεργατών που είναι όλα τα μεγάλα ονόματα, μεταξύ αυτών οι: DHL, DPD, Kuehne Nagel, GLS.

Πλεονέκτημα για την εταιρεία, ο ίδιος διευκρινίζει η συνεργασία της Eurosender με την ERGO από τους μεγαλύτερους Ευρωπαϊκούς Ομίλους ασφαλειών, η οποία δεν είναι απλά ένας συνεργάτης, είναι και μέτοχος.

Συνέντευξη στην Ελενα Ερμείδου

- Η ελληνική αγορά βρίσκεται στο επίκεντρο των σχεδίων της Eurosender. Τον περασμένο Φεβρουάριο, ως Eurosender δηλώσατε ενδιαφέρον και ανάπτυξη επενδύσεων. Ποιοι είναι οι λόγοι που σας κάνουν τόσο «δημοφιλείς» στην αγορά μας;

Πιστεύω ότι είναι ένας συνδυασμός πολλών πραγμάτων που συμβάλλουν στην επιτυχία της ελληνικής αγοράς. Πρώτον, έχουμε τρεις ανθρώπους, Έλληνες, οι οποίοι εργάζονται σχεδόν αποκλειστικά για την τοπική αγορά. Αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να παρέχουμε πελατειακή υποστήριξη και υποστήριξη πωλήσεων στα ελληνικά. Και είναι πάντα ευχάριστο να ακούς και να μιλάς τη γλώσσα σου όταν αγοράζεις κάτι. Με αυτό τον τρόπο, είναι περισσότερο πιθανό να χτίσεις μία σχέση εμπιστοσύνης.

Ο δεύτερος λόγος που η Ελλάδα τα πηγαίνει τόσο καλά είναι η δυνατή και πιστή βάση πελατών. Οι Έλληνες φοιτητές και expats που ζουν στην Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία και άλλες χώρες χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες μας για να στέλνουν πακέτα στους φίλους και τους συγγενείς τους (και το ανάποδο) – και αφού προφανώς είναι ικανοποιημένοι με την Eurosender, επανέρχονται. Ο βαθμός διατήρησης του πελατολογίου μας στην Ελλάδα είναι από τους υψηλότερους στην Eurosender.

-Σε τι τομείς θα επεκτείνετε τις δραστηριότητες σας στην Ελλάδα. Τον ανταγωνισμό πώς τον βλέπετε;

Θα θέλαμε να επεκτείνουμε την ελληνική ομάδα στην Eurosender στην Λιουμπλιάνα, το Βερολίνο, το Λονδίνο και το Γκντάνσκ. Σχεδιάζουμε να προσλάβουμε 40 με 60 άτομα τους ερχόμενους μήνες και οι ελληνόφωνοι υποψήφιοι βρίσκονται στη λίστα προτεραιότητάς μας -ειδικά μιας και είμαστε ιδιαίτερα ευχαριστημένοι με τη δουλειά που κάνουν οι Έλληνες συνάδελφοί μας. Εάν η αγορά μεγαλώσει όπως δείχνουν οι προβλέψεις, μπορεί να εξετάσουμε και το άνοιγμα τοπικού γραφείου.

Επιπλέον, σχεδιάζουμε την επέκταση του marketing budget μας για τη χώρα και αναζητούμε δυνητικούς εταίρους -πανεπιστήμια, ενώσεις φοιτητών και expats ή ακόμα και εταιρείες διανομών/μεταφορικές. Σχετικά με τον ανταγωνισμό: πάντα τον καλωσορίζουμε –και στην Ελλάδα. Ο ανταγωνισμός μάς κινητοποιεί ώστε να κάνουμε τη δουλειά μας ακόμα καλύτερα.
 
  - Τι έχει επιτύχει η καινοτόμος αυτή πλατφόρμα που χρησιμοποιεί η Eurosender; πώς δουλεύει αυτή η πλατφόρμα;

- Στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της Eurosender, οι ιδιώτες και οι εταιρείες μπορούν να παραγγέλνουν την αποστολή τους εντός των ευρωπαϊκών χωρών σε λιγότερα από 3 λεπτά. Είναι πολύ εύκολη στη χρήση: μπαίνεις στο Eurosender.gr, επιλέγεις χώρα παραλαβής και παράδοσης, καθώς και αριθμό πακέτων ή παλετών που θέλεις να στείλεις. Στο επόμενο βήμα, απλά συμπληρώνεις όλες τις απαραίτητες λεπτομέρειες αναφορικά με τις διαστάσεις. Το σύστημα έπειτα υπολογίζει αυτόματα την καλύτερη επιλογή της σχέσης κόστους-πακέτου/ποιότητας -ήμασταν οι πρώτη ευρωπαϊκή πλατφόρμα με αυτού του είδους την επιλογή- και έπειτα πληρώνεις με πιστωτική κάρτα, Paypal ή κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό. Στη συνέχεια, τα πακέτα παραδίδονται στους συνεργάτες μας/εταιρείες courier. Όλα τα μεγάλα και αξιόπιστα ονόματα αποτελούν μέρος του δικτύου μας -DHL, DPD, Kuehne Nagel, GLS, είναι μόνο μερικά από αυτά.

Μπορούμε να μεγαλώνουμε και να επεκτεινόμαστε γιατί επενδύουμε πολλή ενέργεια στο να κάνουμε την εμπειρία του καταναλωτή όσο πιο φιλική γίνεται. Η παραγγελία μιας αποστολής υπήρξε για πολύ καιρό χαώδης και πολύπλοκη (και σε αρκετές περιπτώσεις είναι ακόμα). Έχουμε απλοποιήσει τα πάντα και τα έχουμε κάνει πολύ πιο διαφανή και φθηνά. Επειδή μπορούμε να συγκεντρώνουμε τη ζήτηση από χιλιάδες μικρούς πελάτες (φοιτητές, expats και μικρομεσαίες επιχειρήσεις) μπορούμε και να διαπραγματευόμαστε καλύτερες τιμές με τις μεταφορικές/εταιρείες courier και έπειτα να μεταφέρουμε αυτή την έκπτωση στους πελάτες μας.

-Σε τι βάσεις στηρίζεται οι συνεργασίες σας με τις μεγάλες διεθνείς εταιρείες ταχυμεταφορών;

Οι μεταφορικές/εταιρείες courier, οι συνεργάτες μας, παραδοσιακά εστιάζουν σε μεγαλύτερους πελάτες, κατασκευαστικές εταιρείες, για παράδειγμα. Η Eurosender από την άλλη μεριά, θέλει να προσφέρει το ίδιο -ή καλύτερο- επίπεδο υποστήριξης στους ιδιώτες και τις μικρές εταιρείες. Η σχέση μας με τις εταιρείες courier είναι συμβιωτική -γιατί εμείς τους προσφέρουμε μια αγορά που δεν έπιαναν καθόλου στο παρελθόν ενώ ταυτόχρονα εμείς επωφελούμαστε από την εδραιωμένη και αξιόπιστη υποδομή τους.

- Ο τομέας της ασφάλισης λειτουργιών όπως διακοπή λειτουργιών από απρόοπτα γεγονότα, διακοπή λειτουργιών της εφοδιαστικής αλυσίδας, συνδέεται με εσάς. Με άλλα λόγια έχετε στο χαρτοφυλάκιο σας μορφές συνεργασιών με ασφαλιστικές είτε στην Ελλάδα είτε με στην Ευρώπη;

Είμαστε σε θέση να προσφέρουμε την πλέον προσιτή ασφάλιση για πακέτα εκεί έξω. Συνεργαζόμαστε με την ERGO (έναν από τους μεγαλύτερους ευρωπαϊκούς ομίλους ασφαλειών) πράγμα που σημαίνει ότι η βασική μας ασφάλιση για πακέτα μέχρι 200€ δεν έχει κανένα κόστος. Επίσης, προσφέρουμε επιπλέον πακέτα ασφάλισης για αποστολές μέχρι 2000€ που είναι διαθέσιμα σε μειωμένη τιμή.

Θα θέλαμε επίσης να σημειώσουμε ότι η ERGO δεν είναι απλά ένας συνεργάτης, είναι και μέτοχος. Επειδή υπάρχει έλλειψη του ποιοτικού ασφαλιστικού προϊόντος στην αγορά (πριν να το εισαγάγουμε εμείς), αποφασίσαμε να συνεργαστούμε με την ERGO σε διάφορα επίπεδα.

Εκτός από την ασφάλιση, χρησιμοποιούμε επίσης μία πιο «ήπια» προσέγγιση αλλά και συστήματα στο να εγγυόμαστε ότι τα πράγματά σας πηγαίνουν από το σημείο Α το σημείο Β με ασφάλεια. Πρώτον, έχουμε δημιουργήσει ένα εξαιρετικά λεπτομερές εγχειρίδιο σχετικά με το πώς πακετάρονται τα διάφορα αντικείμενα, από πού αγοράζονται κουτιά, τις διαστάσεις, την προετοιμασία της αποστολής για τον οδηγό… Επίσης, γράφουμε στο blog (το οποίο έχει ψηφιστεί ως ένα από τα καλύτερα στην αγορά μας) επί συγκεκριμένων θεμάτων, για παράδειγμα μπορείς να μάθεις πώς να στείλεις ένα iphone, τί να κάνεις εάν το πακέτο σου δεν φτάσει, πώς να χρησιμοποιείς τα tracking numbers κ.τ.λ.

Και έπειτα, χρησιμοποιούμε συνεχώς ακόμα πιο αποτελεσματικά τη διαδικασία μεγάλων δεδομένων για να αξιολογούμε την απόδοση των συνεργατών μας-εταιρειών logistics. Αυτό σημαίνει ότι η πλατφόρμα μας συνεχώς μαθαίνει και για αυτό είμαστε σε θέση να προσφέρουμε ακόμα πιο αξιόπιστες υπηρεσίες.

- Πείτε μας δύο λόγια για τον επενδυτή σας, την Post Luxembourg

Η Post Luxembourg είναι ταχυδρομική εταιρεία τηλεπικοινωνιών που απασχολεί περισσότερους από 4000 ανθρώπους και θεωρείται ο μεγαλύτερος εργοδότης στο Λουξεμβούργο. Υπήρξε «παραδοσιακό» ταχυδρομείο για δεκαετίες, αλλά τώρα εργάζονται όλο και περισσότερο στην αγορά των διεθνών logistics. Σκέφτονται πολύ μπροστά και συνέχεια αναπτύσσουν νέες υπηρεσίες. Τα τελευταία δύο χρόνια έχουν ξεκινήσει να προσφέρουν υπηρεσίες αποθήκευσης, συσκευασίας και υπηρεσίες αποστολών για τα online shop.

Ωστόσο, το να τα κάνεις όλα μόνος σου, ειδικά στο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, δεν είναι σοφή απόφαση. Γι΄αυτό η Post Luxembourg αναζητάει συνεργασίες με καινοτόμες εταιρείες ενώ θέλουμε τα επεκτείνουμε περαιτέρω το δίκτυό μας και να ισχυροποιήσουμε τη θέση μας ως έμπιστος πάροχος online υπηρεσιών αποστολής. Έχουμε εντοπίσει κοινά συμφέροντα και κοινές αξίες για αυτό και η απόφαση να συνεργαστούμε ήταν εύκολη. 

-Με βάση τις επιδόσεις των πωλήσεων σας και την κερδοφορία σας, τι στόχους βάζετε για το 2018;

Όπως κάθε χρόνο και στο παρελθόν, θέλουμε τουλάχιστον να διπλασιάσουμε την απόδοσή μας και την ομάδα μας.


 

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις