Αθλητικά

Τα πλεονεκτήματα της Κίνας στη διαμόρφωση της τιμής των μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα


Σήμερα η Κίνα παράγει πάνω από τo 75% των μπαταριών που προορίζονται για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παγκοσμίως. Πέρσι οι τιμές των μπαταριών σημείωσαν περίπου 30% πτώση σε σχέση με το 2023, ενώ αυτές που κατασκευάστηκαν στην Κίνα ήταν φθηνότερες κατά 30% με τις αντίστοιχες που κατασκευάστηκαν στην Ευρώπη και 20% με αυτές της Βόρειας Αμερικής.

Η μείωση των τιμών των μπαταριών τα τελευταία χρόνια αποτέλεσε σημαντικό κριτήριο για την μείωση του κόστους των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτός άλλωστε αποτελεί ένας βασικός λόγος που τα κινέζικα αυτοκίνητα είναι φθηνότερα από τα αντίστοιχα συμβατικά. Ωστόσο το πλεονέκτημα της τιμής των Kινέζων κατασκευαστών μπορεί να αποδοθεί σε πέντε κύριους παράγοντες.

Πάνω από το 70% όλων των μπαταριών που χρησιμοποιήθηκαν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν στην Κίνα. Αυτό είχε ως συνέπεια οι Κινέζοι να αποκτήσουν μεγαλύτερη τεχνογνωσία στον τομέα της κατασκευής. 

Πλέον δύο εταιρείες η CATL και η BYD, διαθέτουν όλη την απαραίτητη τεχνογνωσία στην παραγωγή μπαταριών, ενώ είναι αυτές που οδηγούν τις εξελίξεις. Αυτές οι εταιρείες έχουν κλιμακώσει την παραγωγή γρηγορότερα και πιο αποτελεσματικά από τους ανταγωνιστές και κατέφεραν να πετύχουν υψηλότερες παραγωγικές αποδόσεις.

Η ολοκλήρωση της εφοδιαστικής αλυσίδας οδήγησε στη μείωση του κόστους κατασκευής των μπαταριών. Από έχει ως συνέπεια χαμηλότερο κόστος και καλύτερη διαχείρισηπρώτων υλών. Το κινεζικό σύστημα παραγωγής μπαταριών καλύπτει όλα τα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας, από την εξόρυξη ορυκτών και τη διύλιση έως την παραγωγή εξοπλισμού κατασκευής μπαταριών, καθώς και την τελική παραγωγή μπαταριών και την εφαρμογή τους στα ηλεκτρικά οχήματα.

Οι Κινέζοι παραγωγοί έχουν δώσει προτεραιότητα στο φωσφορικό λίθιο-σίδηρο (LFP),που είναι μια φθηνότερη, ως προς τα στοιχεία, μπαταρία . Αρχικά θεωρήθηκε ακατάλληλη για ηλεκτρικά αυτοκίνητα λόγω της χαμηλότερης ενεργειακής τους πυκνότητας, όμως πολύχρονη έρευνα και παράλληλη ανάπτυξη της τεχνολογίας αποδείχθηκε ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν με επιτυχία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτές μάλιστα είναι 30% φθηνότερες από τις αντίστοιχες μπαταρίες λιθίου νικελίου κοβαλτίου οξειδίου του μαγγανίου (NMC).

Ο έντονος εγχώριος ανταγωνισμός έχει αυξήσει την κινέζικη αγορά μπαταρίας, αφού σήμερα υπάρχουν πάνω από 100 παραγωγοί που μετέχουν στην κατασκευή μπαταριών. Για να διατηρήσουν ή να κερδίσουν μερίδιο αγοράς, αυτές οι εταιρείες μείωσαν αρκετά τα περιθώρια κέρδους τους προς όφελος των αυτοκινητοβιομηχανιών, οι οποίες έχουν πληθώρα προμηθευτών, άρα και καλύτερη διαπραγματευτική ισχύ.

Οι χαμηλοί μισθοί και το πολυπληθές εργατικό δυναμικό στην Κίνα μειώνει περαιτέρω το κόστος μιας μπαταρίας, με αποτέλεσμα να αποκτά ένα ακόμη σημαντικό προβάδισμα έναντι των ανταγωνισμών.

Τέλος, η πτώση των τιμών θα μπορούσε να επιβραδυνθεί στο εγγύς μέλλον. Εν μέσω σκληρού ανταγωνισμού και συρρίκνωσης των περιθωρίων κέρδους, ο αριθμός των εταιρειών που παράγουν μπαταρίες στην Κίνα είναι πιθανό να μειωθεί και ορισμένοι παραγωγοί να αποκτήσουν μεγαλύτερη επιρροή. Ακόμα και σε αυτή την περίπτωση, η Κίνα αναμένεται να παραμείνει ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μπαταριών, φέροντας σε δύσκολη θέση άλλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται ή θέλουν να δραστηριοποιηθούν στον συγκεκριμένο χώρο σε άλλες περιοχές του πλανήτη.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα