Επιχειρήσεις

Ταχυμεταφορές με ρυθμούς ...χελώνας - «Κράσαρε» το σύστημα


Απροετοίμαστες έπιασε το δεύτερο lockdown και η εκτόξευση του ηλεκτρονικού εμπορίου τις ελληνικές εταιρείες ταχυμεταφορών, με αποτέλεσμα το ...κρασάρισμα του συστήματος και τις διεκπεραιώσεις των παραγγελιών σε ...ρυθμούς χελώνας!

Οι εταιρείες υποστηρίζουν ότι ενίσχυσαν τις υποδομές και το προσωπικό τους, αλλά εκ του αποτελέσματος προκύπτει ότι οι όποιες κινήσεις στην προ καραντίνας περίοδο ήταν ανεπαρκείς, μπροστά στον όγκο των παραγγελιών, ο οποίος προφανώς δεν προβλέφθηκε σωστά. Οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις είναι μεγάλες, προκαλώντας τις αντιδράσεις των καταναλωτών και αλυσιδωτές παρενέργειες. 

Χαρακτηριστικά, όπως αναφέρουν εργαζόμενοι στις ταχυμεταφορές, οι κινήσεις και οι προσλήψεις που έγιναν δεν ήταν αρκετές για να αντιμετωπίσουν την αναμενόμενη ίσως εκρηκτική αύξηση της ζήτησης, από τη στιγμή που όλη η αγορά της Black Friday, καθώς και ο επερχόμενος εορταστικός τζίρος θα περνούσε μέσα από τα ηλεκτρονικά κανάλια πωλήσεων και θα έπρεπε να παραδοθεί με κούριερ.

Σύμφωνα με πηγές της ΕΚΠΟΙΖΩ, τις τελευταίες δύο εβδομάδες έχουν γίνει πάρα πολλές καταγγελίες τόσο στην οργάνωση όσο και στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, για καθυστερήσεις στην παράδοση παραγγελιών, που φτάνουν, σε ορισμένες περιπτώσεις, έως και τις τέσσερις εβδομάδες. Το θέμα είναι ότι οι καταναλωτές δεν έχουν λύση αφού ακόμη κι αν αποφασίσουν να ακυρώσουν την παραγγελία, η διαδικασία για να τους επιστραφούν τα χρήματα μπορεί βάσει νόμου να κρατήσει έως και έναν μήνα.

Τι λένε οι εταιρείες 

Σύμφωνα με στοιχεία της ACS, η εταιρεία από την τελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου έχει αύξηση του όγκου αποστολών 80% σε σχέση με πέρυσι και 50% σε σχέση με το προηγούμενο lockdown. Η διοίκηση της εταιρείας υποστηρίζει ότι προχώρησε σε επενδύσεις άνω του 1,5 εκατ. ευρώ σε διάρκεια μερικών μηνών, με αύξηση των αποθηκευτικών χώρων και των χώρων διακίνησης. Αυτή τη στιγμή απασχολεί άμεσα και έμμεσα περισσότερους από 3.000 εργαζόμενους και προκειμένου να εξυπηρετήσει ομαλά την αύξηση του όγκου των αποστολών, θα χρειαζόταν αναλογικά αύξηση των εργαζομένων της κατά 50%, δηλαδή θα έπρεπε να προχωρήσει στην πρόσληψη 1.500 εργαζομένων και να τους εκπαιδεύσει σε διάστημα μίας εβδομάδας. Επίσης, υπογραμμίζει ακόμα ένα δεδομένο, το οποίο θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη για τυχόν καθυστερήσεις που παρατηρούνται, σημειώνοντας ότι ειδικά το τελευταίο διάστημα η κίνηση στους δρόμους είναι μόνο ελαφρά έως μεσαία μειωμένη σε σχέση με την προ lockdown κατάσταση, κάτι που επηρεάζει την κίνηση των βαν και φορτηγών.

Μεγάλη αύξηση παραγγελιών, έως 60%, έχει και η Γενική Ταχυδρομική, η οποία ανακοίνωσε ότι «αναστέλλονται άμεσα όλες οι πρόσθετες υπηρεσίες, πλην της βασικής υπηρεσίας είτε απλής αποστολής είτε αποστολής με αντικαταβολή, ενώ για κάθε επείγουσα περίπτωση μπορεί να χρησιμοποιηθεί η νέα υπηρεσία “VIP αποστολή”, που δημιουργήθηκε γι’ αυτές τις περιπτώσεις, έχει όμως αυξημένο κόστος και παρέχεται σε συγκεκριμένες περιοχές».

Την κατανόηση και την εμπιστοσύνη των πελατών ζητεί η ΕΛΤΑ Courier, που αναφέρει: «Σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, όπου δεν υπήρχαν περιοριστικά μέτρα στην αγορά, το ποσοστό της αύξησης φτάνει έως και το 60,8%, ενώ σε σχέση με την περίοδο της άνοιξης υπάρχει αύξηση κατά 22,5%. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δοκιμάζονται οι υποδομές, τόσο των ηλεκτρονικών καταστημάτων όσο και των ταχυμεταφορών, με συνέπεια να παρατηρούνται, ιδιαίτερα στην Αττική, τροποποιήσεις και αποκλίσεις στους συνήθεις χρόνους διακίνησης και παράδοσης».

Και η Speedex παραδέχεται ότι υπάρχουν προβλήματα, αναφέροντας ότι «παρά τις διαρκείς προσπάθειες ελαχιστοποίησης του μέσου χρόνου παράδοσης, ενδέχεται να σημειωθούν τροποποιήσεις και πιθανές αποκλίσεις από τους συνήθεις χρόνους διακίνησης και παράδοσης για συγκεκριμένο αριθμό προορισμών, κυρίως στα αστικά κέντρα».

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις