Οι σφοδρές αντιδράσεις που προκάλεσε η τηλεοπτική εμφάνιση του πρωθυπουργού για τα Τέμπη και τα νέα στοιχεία που έρχονται στο φως, αναγκάζουν την κυβέρνηση να αλλάζει σιγα-σιγά το αφήγημα για το πολύνεκρο δυστύχημα. Ο κ. Μητσοτάκης και οι υπουργοί του αποδέχονται πλέον ότι βιάστηκαν να "αποφανθούν" και ότι απαιτείται περαιτέρω διερεύνηση.
Στην άποψη αυτή συνηγορεί και η Hellenic Train, που «αδειάζει» την κυβέρνηση και τον υπουργό Δικαιοσύνης, σημειώνοντας σε ανακοίνωσή της ότι υπήρχε 13ο βαγόνι και δίνοντας στοιχεία για το τι μετέφερε κάθε βαγόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας.
Στη γραμμή του πρωθυπουργού του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη ότι τίποτε δεν μπορεί να αποκλειστεί έως ότου ολοκληρωθούν οι έρευνες δικαστικών και εμπειρογνωμόνων, συντάσσεται τώρα και ο υπουργός Δικαιοσύνης Γιώργος Φλωρίδης, δηλώνοντας ότι υπάρχουν πολλές ερμηνείες όσον αφορά το μπάζωμα της περιοχής του δυστυχήματος και την μεταφορά-εξαφάνιση πειστηρίων.
Καθοριστικό ρόλο στην αλλαγή κυβερνητικής γραμμής έπαιξε το τελικό πόρισμα του εμπειρογνώμονα του Μετσόβιου Πολυτεχνείου Βασίλη Κοκοτσάκη, σύμφωνα με το οποίο δεκάδες επιβάτες της επιβατικής αμαξοστοιχίας κατέληξαν από την έκρηξη και τη φωτιά που ακολούθησε. Στο πόρισμα σημειώνεται επίσης πως η έλλειψη οξυγόνου φανερώνει ότι πρόκειται για υγρούς διαλύτες και όχι για έλαιο σιλοκόνης. Οι διαλύτες αυτοί είναι υπεύθυνοι για την καύση του οξυγόνου στο σημείο, καθώς έχουν ταχύτατη καύση που δημιουργεί υψηλή θερμοκρασία, είναι πτητικοί και τοξικοί.
Τώρα η κυβέρνηση και ο υπουργός Δικαιοσύνης πρέπει να απαντήσουν και στην Hellenic Train, που αποκαλύπτει ότι υπήρχε 13ο βαγόνι στην εμπορική αμαξοστοιχία - διαψεύδοντας τον κ. Φλωρίδη
Η ανακοίνωση της εταιρείας σιδηροδρόμων:
Με γνώμονα την πλήρη διαλεύκανση της τραγωδίας στα Τέμπη, η Hellenic Train επαναλαμβάνει τη σταθερή της δέσμευση για συνεργασία, από την πρώτη στιγμή, παρέχοντας όλα τα διαθέσιμα στοιχεία, με απόλυτη διαφάνεια και υπευθυνότητα σε κάθε αρμόδια αρχή.
Με σεβασμό στο αίτημα των οικογενειών των θυμάτων και της κοινωνίας για την αλήθεια, η εταιρεία συνεχίζει να συμβάλλει ενεργά στη διερεύνηση της υπόθεσης.
Η εταιρεία έχει ήδη παραδώσει όλα τα απαιτούμενα δεδομένα στις αρμόδιες αρχές και έχει απαντήσει σε κάθε σχετικό ερώτημα. Το θέμα του φορτίου της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας 63503 έχει ήδη διευκρινιστεί, στο πλαίσιο της Ερώτησης 2506/03.03.2023, που κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων.
Τι μετέφερε η αμαξοστοιχία;
Η σύνθεσή της περιλάμβανε 13 βαγόνια, εκ των οποίων:
Τα τρία πρώτα, που εκτροχιάστηκαν, μετέφεραν πλατιά προϊόντα ελασματοποίησης από σίδηρο (λαμαρίνες).
Τα υπόλοιπα δέκα περιείχαν εμπορευματοκιβώτια με:
Παρασκευάσματα διατροφής (4ο – 7ο βαγόνι)
Μπύρες (8ο – 9ο βαγόνι)
Σύρματα από σίδηρο (10ο – 11ο βαγόνι)
Κενά εμπορευματοκιβώτια (12ο – 13ο βαγόνι)
Σύμφωνα με τα τηρούμενα αρχεία της εταιρείας μας και κατά δήλωση του πελάτη/διαμεταφορέα, το περιεχόμενο των σφραγισμένων εμπορευματοκιβωτίων, όπως προβλέπεται από τους εθνικούς και διεθνείς κανονισμούς για τη σιδηροδρομική μεταφορά εμπορευμάτων, έχει αποτυπωθεί λεπτομερώς στο φύλλο σύνθεσης και έχει τεθεί στη διάθεση των αρχών.
Η Hellenic Train θα συνεχίσει να συνεργάζεται με τις αρμόδιες αρχές, με διαφάνεια και υπευθυνότητα