Επιχειρήσεις

Το αυτοκίνητο «βόμβα»(;) σε χέρια τρομοκρατών


Λαμπρό πεδίο δράσης για τους χάκερς ανοίγεται με το που θα κυκλοφορήσουν στους δρόμους τα αυτοματοποιημένα οχήματα. Η υψηλή διασυνδεσιμότητα τους σε όλα τα επίπεδα αποτελεί πρόκληση για τις ασφαλιστικές και ευκαιρία για του χάκερς. Σύμφωνα με τον Δρ. Άγγελο Αμδίτη  Διευθυντή Έρευνας, ΕΠΙΣΕΥ-ΕΜΠ και τα όσα ανέφερε σε εκδήλωση που πραγματοποίησε η ΕΑΕΕ για το αυτοκίνητο, τα αυτοματοποιημένα οχήματα μπορούν να μετατραπούν ακόμα και σε όπλο από τους τρομοκράτες κατά κρατών.

της Ελενας Ερμείδου

Ολιστικές αλλαγές και νέα ασφαλιστικά μοντέλα επιφυλάσσει το μέλλον. Σταδιακά μετατοπίζεται η ασφάλιση από τον ιδιοκτήτη αυτοκινήτου στην ασφάλιση υποδομών και από το κλειστό περιβάλλον ενός οχήματος στο ανοικτό περιβάλλον δια-δικτυωμένων συστημάτων μεταφοράς. Ουσιαστικά πρόκειται για την επανάσταση της τεχνολογίας στις οδικές μεταφορές η οποία αλλάζει το τοπίο ασφάλισης δηλώνει ο Δρ. Άγγελος Αμδίτης.

Αυτοματοποιημένη οδήγηση, συνδεσιμότητα, / τηλεπικοινωνίες, internet of Thing, κινητικότητα σαν υπηρεσία, cloud computing, κυβερνοασφάλεια, big data είναι μερικά από τα στοιχεία που θα συμπεριληφθούν στο νέο μοντέλο ασφάλισης.

Από την Συνθήκη της Βιέννης σε νέο νομοθετικό πλαίσιο

Το νομοθετικό πλαίσιο αλλάζει και πλέον δεν θα είναι υπεύθυνος ο οδηγός σε περίπτωση ατυχήματος όταν το αυτοκίνητο είναι πλήρως αυτοματοποιημένο. Οι ευθύνες μετατοπίζονται στην κατασκευάστρια εταιρεία του οχήματος, στον πάροχο του εξοπλισμού, στον προγραμματιστή.

Ταυτόχρονα λόγω την υψηλής διασυνδεσιμότητας των νέων οχημάτων αυξάνονται οι πιθανότητες των κακόβουλων επιδρομών από τους χάκερς. Ισως να είναι και το πιο έντονο πρόβλημα στην περίπτωση των συνδεδεμένων οχημάτων. Τα οχήματα αυτά με μη εξουσιοδοτημένες παρεμβάσεις μπορούν να μετατραπούν σε όπλα των τρομοκρατών κατά κρατών.

Ποιος έχει την ευθύνη στην περίπτωση μεταφοράς ευαίσθητων φορτίων;

Τα ερωτήματα που θα πρέπει να απαντηθούν είναι το ποιος ευθύνεται σε περίπτωση που προκληθεί ένα ατύχημα μεγάλου βεληνεκούς από επίθεση των χάκερς.

Πώς διαμορφώνεται ένα πακέτο ασφάλισης κατά τέτοιων φαινομένων τόσο στην περίπτωση ιδιωτικών όσο και δημοσίων μεταφορών και τι γίνεται στην περίπτωση μεταφοράς επικίνδυνων φορτίων και μη;

Νέο στοιχείο η ηθική μηχανική

Στο χτίσιμο του νέου μοντέλου θα πρέπει να συμπεριληφθούν και ζητήματα ηθικής μηχανικής. Διαφορετικά δρα κάποιος ενστικτωδών από το να είναι κάτι προγραμματισμένος εν ψυχρώ μπροστά σε ένα Η/Υ.

Ένα άλλο θέμα που θα πρέπει να μελετηθεί είναι οι τεχνολογικέ αστοχίες όχι άμεσα συνδεδεμένες με το όχημα. Για παράδειγμα αν πέσει το δίκτυο ενέργειας επειδή προσπαθούν φορτίσουν ταυτόχρονα πολλά οχήματα και δεν μπορεί να παραδοθεί ένα φορτίο, ποιος ευθύνεται;

Υπό αυτές τις συνθήκες εισέρχεται και ένα νέο παράγοντας προς μελέτη η ηθική μηχανική.


Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις