Με την απονομή των Βραβείων Grammy να πλησιάζει, το Spotify υπενθύμισε στη μουσική βιομηχανία ότι βρίσκεται στην καρδιά της αναγέννησής της. Ο κολοσσός του streaming ανακοίνωσε την Τρίτη ότι το 2024 κατέβαλε στη μουσική βιομηχανία 10 δισ. δολάρια, σημειώνοντας νέο ρεκόρ.
Συνολικά, από την ίδρυσή του πριν από μια δεκαετία, το Spotify έχει καταβάλει 60 δισεκατομμύρια δολάρια.
«Για πολλούς, αυτά τα νούμερα μπορεί να μπαίνουν από το ένα αυτί και να βγαίνουν από το άλλο. Και ίσως να αναρωτιούνται γιατί το Spotify συνεχίζει να το διατυμπανίζει», έγραψε ο αντιπρόεδρος του τμήματος μουσικής επιχειρηματικότητας του Spotify, Ντέιβιντ Κάεφερ, σε ανάρτηση στο blog της εταιρείας. «Είναι επειδή το σύστημα που χτίσαμε μαζί λειτουργεί και αυτό είναι μόνο η αρχή. Σήμερα, υπάρχουν πάνω από 500 εκατομμύρια συνδρομητές σε όλες τις υπηρεσίες μουσικού streaming. Ένας κόσμος με 1 δισεκατομμύριο συνδρομητές είναι ένας ρεαλιστικός στόχος που πρέπει να θέσουμε συλλογικά».
Η εταιρεία επισημαίνει ότι το 2014, τα συνολικά έσοδα της παγκόσμιας μουσικής βιομηχανίας ανέρχονταν σε 13 δισεκατομμύρια δολάρια και ότι, χάρη σε μεγάλο βαθμό στο Spotify, την Apple και το YouTube, η βιομηχανία κατάφερε να αντιστρέψει την πορεία της και να αναπτυχθεί ξανά.
Ωστόσο, η εταιρεία έχει δεχθεί επικρίσεις για τις πληρωμές της προς τους καλλιτέχνες, καθώς πολλοί που δεν βρίσκονται στην κορυφή της βιομηχανίας εκφράζουν συχνά παράπονα για τις απολαβές τους. Ο Κάεφερ υπερασπίστηκε τη θέση του Spotify στην ανάρτησή του.
«Υπολογίζουμε ότι το 2014, περίπου 10.000 καλλιτέχνες κέρδιζαν τουλάχιστον 10.000 δολάρια ετησίως από το Spotify», έγραψε. «Σήμερα, πολύ περισσότεροι από 10.000 καλλιτέχνες κερδίζουν πάνω από 100.000 δολάρια ετησίως μόνο από το Spotify. Αυτό είναι υπέροχο».
«Στόχος μας είναι να βοηθήσουμε τους καλλιτέχνες να φέρουν τη δουλειά τους μπροστά στους υφιστάμενους και μελλοντικούς θαυμαστές τους, να συνεχίσουμε να καινοτομούμε για λογαριασμό τους και να διανέμουμε τη μουσική τους με τρόπο που εμπνέει τους ανθρώπους να πληρώσουν γι’ αυτήν», πρόσθεσε. «Η αύξηση των συνδρομητών στις υπηρεσίες επί πληρωμή είναι ακριβώς αυτό που εκτόξευσε τις πληρωμές μας —στο δεκαπλάσιο— την τελευταία δεκαετία».