Τουρισμός

Θεσσαλονίκη: Καλοσώρισμα σε νέα κρουαζιερόπλοια


Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης δεν μένει αγκυροβολημένο στο χθες, κινείται μπροστά, στοχεύει ψηλότερα και χτίζει νέες συνεργασίες με εξωστρέφεια, ταχύτητα και συνέπεια, επισημαίνουν μιλώντας στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΠΕ-ΜΠΕ) ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Δρ. Ιωάννης Τσάρας και ο επικεφαλής κρουαζιέρας και ακτοπλοϊας, Άγγελος Φραντζέτης, υπογραμμίζοντας ότι το μήνυμα είναι ξεκάθαρο: Business as usual και πιο φιλόδοξο από ποτέ.

Έτσι, όπως επισημαίνουν εμφατικά, η αποχώρηση της Celestyal Cruises κλείνει έναν κύκλο, αλλά δεν βάζει τελεία και το επόμενο κεφάλαιο γράφεται ήδη, με νέους «παίκτες» να πλησιάζουν τον ορίζοντα και τον ΟΛΘ να παραμένει έτοιμος να υποδεχτεί κάθε εταιρεία κρουαζιέρας.

Με σταθερή πορεία προς το μέλλον και στρατηγική στόχευση που υπερβαίνει τον ορίζοντα του 2026, ο οργανισμός με πολυεπίπεδες πρωτοβουλίες και διαρκή επιχειρησιακή ετοιμότητα, διαμορφώνει ένα σύγχρονο, εξωστρεφές λιμάνι, έτοιμο να ανταποκριθεί στις προκλήσεις του αύριο, πάντα με γρήγορα αντανακλαστικά και καθαρό προσανατολισμό στη βιώσιμη ανάπτυξη. 

      Η αναμενόμενη αποχώρηση της Celestyal Cruises και οι νέες συνεργασίες

Η αποχώρηση της Celestyal Cruises από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, από το πρόγραμμα προσεγγίσεων της για το 2026, ήταν ήδη γνωστή και σε καμία περίπτωση δεν αιφνιδίασε τον ΟΛΘ, ο οποίος είχε κινηθεί έγκαιρα και στοχευμένα, ενισχύοντας την εξωστρέφεια και τις επαφές με νέες εταιρείες, όπως επισημαίνει μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού, Δρ. Ιωάννης Τσάρας.

Έτσι, η αποχώρησή της, δεν σηματοδοτεί το τέλος της κρουαζιέρας για τη Θεσσαλονίκη, «αντιθέτως, για τον ΟΛΘ, η δραστηριότητα συνεχίζεται με συνέπεια και στρατηγική συνέχεια - business as usual», επισημαίνει χαρακτηριστικά.

Το 2026 δεν περιλαμβάνει τη Θεσσαλονίκη στον προγραμματισμό της Celestyal Cruises, αλλά η εξέλιξη αυτή δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να επιστρέψει στο άμεσο μέλλον, μας αναφέρει.Για του λόγου το αληθές, όπως μας υπενθυμίζει, η ίδια η εταιρεία ξεκαθάρισε ότι η απουσία του προορισμού από τον σχεδιασμό της το 2026, δεν σηματοδοτεί αποχώρηση οριστική, αλλά προσωρινή, καθώς η πόλη παραμένει προορισμός στρατηγικής σημασίας στο πλάνο της για τη Βόρεια Ελλάδα.

Άλλωστε, η επιλογή των προορισμών, όπως έχουν αναφέρει το προηγούμενο διάστημα κύκλοι της εταιρείας, δεν είναι στατική, αλλά διαμορφώνεται δυναμικά, ανάλογα με τη ζήτηση, τις επιχειρησιακές δυνατότητες και τις αναπτυξιακές στοχεύσεις της κάθε περιόδου. Μάλιστα, όπως πρόσθεσαν, γίνονται ήδη προσπάθειες ώστε η Θεσσαλονίκη να επανενταχθεί στο πρόγραμμά τους, μόλις οι συνθήκες το επιτρέψουν.

Χαρακτηριστικά, ο ιδιοκτήτης του ταξιδιωτικού γραφείου Tsakiridis Loukas Travel, Λουκάς Τσακιρίδης, σταθερός συνεργάτης της Celestyal Cruises στη Β. Ελλάδα, έχει ήδη επιβεβαιώσει πως τέτοιες διακυμάνσεις είναι συνηθισμένες στον χώρο της κρουαζιέρας. Εκτίμησή του μάλιστα αποτελεί ότι η πιθανότητα επιστροφής της Celestyal Cruises στη Θεσσαλονίκη είναι υπαρκτή, εφόσον ευθυγραμμιστούν τρεις κρίσιμοι παράγοντες: το κόστος, η ζήτηση και οι στρατηγικές προτεραιότητες της εταιρείας.

H παρουσία της Celestyal Cruises στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης την 5ετία από το 2021

Η Celestyal Cruises, αποτέλεσε σταθερό και σημαντικό συνεργάτη της πόλης τα τελευταία χρόνια, με μέσο όρο σχεδόν το 40% των συνολικών ετήσιων προσεγγίσεων, σύμφωνα με τα στοιχεία που διέθεσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο επικεφαλής κρουζιέρας και ακτοπλοϊας της ΟΛΘ ΑΕ, Άγγελος Φραντζέτης.

Την 5ετία από το 2021 η Celestyal Cruises εκτέλεσε και έχει προγραμματίσει να πραγματοποιήσει μέχρι και φέτος συνολικά 119 προσεγγίσεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, σε σύνολο των 298 που εκτελέστηκαν και πραγματοποιούνται μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.

Συγκεκριμένα, το 2021 η Celestyal Cruises έριξε άγκυρα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης εννέα φορές σε σύνολο 17 προσεγγίσεων που υποδέχθηκε ο ΟΛΘ, αντιπροσωπεύοντας το 52,9% επί του συνόλου, το 2022 τα αντίστοιχα νούμερα ήταν 30 σε 61 (49,52%), το 2023 28 σε 68 (41,2%), το 2024 30 σε 81 (37%) και φέτος 22 σε 71 (31%).

Νέες εταιρείες - Νέες προοπτικές: Το βλέμμα στο 2026

Η απάντηση του οργανισμού είναι ξεκάθαρη: ποιοτικές υπηρεσίες, εξωστρέφεια και στρατηγική επέκταση, υπογραμμίζει εμφατικά ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Δρ. Ιωάννης Τσάρας. Όπως εξηγεί, ήδη, νέες συνεργασίες «τρέχουν», με σημαντικότερη εκείνη με την Crystal Cruises, η οποία ξεκίνησε φέτος προσεγγίσεις στη Θεσσαλονίκη. Παράλληλα, ενισχύεται η παρουσία άλλων εταιρειών, όπως της Explora Journeys, μέλος του MSC Group, που αύξησε σημαντικά τις αφίξεις της για το 2025 σε έξι από μία το 2024.

Επίσης, τον Μάιο του 2025, πραγματοποιήθηκε επίσημη επίσκεψη της ηγεσίας της TUI (Sebastian Ebel, Thomas Ellerbeck, Peter Kruegel) στη Θεσσαλονίκη, όπου εκφράστηκε ενδιαφέρον για ανάπτυξη συνδυαστικών πακέτων με κρουαζιέρες. Οι συζητήσεις αυτές, όπως τονίζει, είχαν ως στόχο να παρουσιαστούν οι υποδομές, τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και οι δυνατότητες homeporting της Θεσσαλονίκης, στοχεύοντας στην ανάδειξη της πόλης ως σταθερού κόμβου στην Ανατολική Μεσόγειο.

«Ο ΟΛΘ, διατηρεί συνεχείς διαύλους ανοιχτής επικοινωνίας με τις εταιρείες κρουαζιέρας έχοντας ως στόχο την ένταξη της Θεσσαλονίκης στα δρομολόγια τους», επισημαίνει και προσθέτει ότι «η προώθηση του προορισμού δεν σταματά ποτέ».

   Οι υποδομές υπάρχουν - Το στοίχημα είναι η αξιοποίηση-Επένδυση στην εξωστρέφεια

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης διαθέτει σήμερα υποδομές που ανταποκρίνονται πλήρως στις σύγχρονες ανάγκες της διεθνούς κρουαζιέρας, σημειώνει ο ίδιος και διευκρινίζει ότι ο Προβλήτας 2 και ο Σταθμός Κρουαζιέρας «Μέγας Αλέξανδρος» υποστηρίζουν ταυτόχρονη εξυπηρέτηση δύο πλοίων και περισσότερων από 6.000 επιβατών και πληρωμάτων σε μία ημέρα.

Η στρατηγική του ΟΛΘ βασίζεται: στη διατήρηση και διεύρυνση υπαρχουσών συνεργασιών, στην προσέλκυση νέων εταιρειών και στη δικτύωση με φορείς του κλάδου, όπως οι CLIA, MedCruise, καθώς και η συστηματική συμμετοχή σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις (π.χ. Seatrade Cruise Global, Posidonia Sea Tourism Forum).

   Στρατηγική τοποθεσία, αυθεντική εμπειρία: η Θεσσαλονίκη στο προσκήνιο της κρουαζιέρας

Η γεωγραφική θέση της Θεσσαλονίκης δεν είναι απλώς πλεονέκτημα, είναι το μεγάλο της χαρτί στον ανταγωνιστικό χάρτη της κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο. Στην «καρδιά» της Βόρειας Ελλάδας, με απευθείας πρόσβαση σε γειτονικές χώρες, το λιμάνι της πόλης λειτουργεί ως ιδανική πύλη εισόδου και εξόδου για εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες.

Μόλις λίγα λεπτά από το ιστορικό κέντρο, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης προσφέρει μια σπάνια πολυτέλεια: τη δυνατότητα στον επιβάτη να «ζήσει» την πόλη αμέσως, χωρίς μετακινήσεις.Από τα 15 μνημεία UNESCO και τα 30+ μουσεία μέχρι τη ζωντανή αγορά, την πολιτιστική δραστηριότητα και τη βραβευμένη γαστρονομία (πόλη UNESCO για τη γαστρονομία), κάθε άφιξη μετατρέπεται σε εμπειρία.

Και καθώς η πόλη εισήλθε και στη νέα της εποχή με το μετρό, ένα έργο-ορόσημο για την αστική κινητικότητα, η δυναμική της ως home port γίνεται όλο και πιο ορατή. Η Θεσσαλονίκη διαθέτει το «πακέτο»: πολιτισμό, χαρακτήρα, αυθεντικότητα και κορυφαία εξυπηρέτηση. Στοιχεία που κάνουν τη διαφορά στις στρατηγικές επιλογές των εταιρειών κρουαζιέρας.

Σε αυτήν την κατεύθυνση, ο ΟΛΘ δεν πορεύεται μόνος του. Με συνέργειες και σταθερές συνεργασίες με τον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης, τον Δήμο και την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, προωθεί το τουριστικό προϊόν της περιοχής ως σύγχρονο και ανταγωνιστικό. Με στρατηγική εξωστρέφειας και ενιαίο αφήγημα, η πόλη "τοποθετείται" ως προορισμός υψηλής προστιθέμενης αξίας για την παγκόσμια βιομηχανία της κρουαζιέρας. Για τον ΟΛΘ και τη Θεσσαλονίκη, η κρουαζιέρα δεν είναι ευκαιρία, είναι στρατηγική προτεραιότητα.

   Η Θεσσαλονίκη δεν βγαίνει από τον χάρτη της κρουαζιέρας - Το παιχνίδι μόλις ξεκινά

Η αποχώρηση της Celestyal Cruises δεν σημαίνει «τέλος εποχής», ούτε αποτελεί ήττα για τη Θεσσαλονίκη όπως ξεκαθαρίζει ο πρόεδρος του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων, Βασίλης Καμπάκης, λέγοντας ότι πρόκειται για μια εμπορική απόφαση που δεν κλείνει καμία πόρτα.Μάλιστα, σημειώνει ότι η αποχώρησή της δεν ήρθε λόγω απωλειών, αφού όπως εξηγεί, αν υπήρχε οικονομικό πρόβλημα, θα είχαν σταματήσει χρόνια πριν.

«Ο χάρτης του 2026 δεν έχει γραφτεί ακόμη», τονίζει και προσθέτει ότι οι διαβουλεύσεις συνεχίζονται αθόρυβα αλλά έντονα. Ο ΟΛΘ επενδύει στο αύριο, με στοχευμένες υποδομές και αναβαθμισμένες υπηρεσίες και στόχο, όπως τονίζει εμφατικά, η Θεσσαλονίκη να γίνει μόνιμος κόμβος διεθνών κρουαζιερόπλοιων.

Στο πλαίσιο αυτό, λέγοντας ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι με την κρουαζιέρα φορείς στην Θεσσαλονίκη κινούνται σαν μια «γροθιά», υπογραμμίζει την επιτακτική ανάγκη για τουριστική αναβάθμιση της Β. Ελλάδας. «Δεν είναι δυνατόν να "πουλάμε" μόνο Ακρόπολη και Σαντορίνη. Η Μακεδονία έχει ανεκτίμητο πλούτο και δεν υπάρχει ούτε μία φωτογραφία του Λευκού Πύργου στα φυλλάδια», σημειώνει και μας εξηγεί ότι η Θεσσαλονίκη έχει όλα τα συστατικά: σύγχρονο λιμάνι, πλούτο πολιτισμού και ανθρώπους με τεχνογνωσία. Χαρακτηριστικά κάνει αναφορά στον επικεφαλής της Royal Caribbean Cruises, ο οποίος όπως μας λέει επισκέφθηκε αυθόρμητα τη Θεσσαλονίκη και εντυπωσιάστηκε από τις δυνατότητες που έχει.

Δηλώνοντας αισιόδοξος για την επόμενη ημέρα της κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη, σημειώνει ότι το 2026 πλησιάζει, και η πόλη όχι μόνο δηλώνει παρούσα, αλλά θα είναι κιόλας. «Η κρουαζιέρα δεν τελείωσε, εξελίσσεται δυναμικά. Και η πόλη είναι έτοιμη να ακολουθήσει», ξεκαθαρίζει και επισημαίνει ότι η κρίσιμη περίοδος για τις οριστικές αποφάσεις των εταιρειών είναι ο Μάρτιος - Απρίλιος του 2026. «Μέχρι τότε, οι θεσμικοί φορείς της πόλης, το λιμάνι και η τοπική αυτοδιοίκηση συνεχίζουμε την εντατικότατη προσπάθειά μας για την ενίσχυση της θέσης της Θεσσαλονίκης στον παγκόσμιο χάρτη της κρουαζιέρας», σημειώνει.

   «Η κρουαζιέρα δεν τελειώνει - απλώς αλλάζει»

Η τουριστική πράκτορας από το γραφείο MKS, Βούλα Τσακίρη, που εξειδικεύεται στον εισερχόμενο τουρισμό και συνεργάζεται με κορυφαίες εταιρείες όπως η Celebrity Cruises και η Azamara Cruises, επισημαίνει ότι η αποχώρηση της Celestyal Cruises δεν συνιστά πισωγύρισμα. «Όλα τα τουριστικά προϊόντα κάνουν κύκλο και η Celestyal πιθανότατα θα επιστρέψει», σημειώνει.

Οι luxury κρουαζιέρες που εξυπηρετεί το γραφείο της βασίζονται σε εμπειρίες υψηλού επιπέδου, με εκδρομές που σχεδιάζονται ειδικά για να αναδείξουν την πόλη και τη Β. Ελλάδα. «Οι managers των εταιρειών επισκέπτονται τη Θεσσαλονίκη και μένουν εντυπωσιασμένοι, οι εκδρομές μας έχουν πια 15-16 λεωφορεία, από 5-6 που είχαμε τα πρώτα χρόνια», λέει χαρακτηριστικά.

Το λιμάνι, με δυνατότητα εξυπηρέτησης έως τριών πλοίων ταυτόχρονα, αποτελεί ισχυρό πλεονέκτημα, αν και προσθέτει ότι χρειάζονται ακόμη αστικές βελτιώσεις, όπως καθαριότητα, τουαλέτες, πάρκινγκ λεωφορείων και, κυρίως, προβολή της πόλης ως home port.

Η κ. Τσακίρη υπογραμμίζει ότι η Θεσσαλονίκη έχει όλα τα χαρακτηριστικά για να εξελιχθεί σε σταθερό προορισμό κρουαζιέρας: πολιτισμό, γαστρονομία, στρατηγική θέση. «Το ζητούμενο είναι στρατηγική, συνέργειες και σοβαρή εξωστρέφεια. Η στιγμή είναι τώρα», σημειώνει εμφατικά.

   Η Θεσσαλονίκη αξίζει να είναι home port -Έχουμε τα φόντα 

«Η Θεσσαλονίκη αξίζει να είναι home port, έχουμε τα φόντα, χρειάζεται στρατηγική εξωστρέφεια», είναι το ξεκάθαρο μήνυμα του Director of Operation & Sales της Dolphins of Greece, Αναγνώστη Θεοχαρόπουλου. Με πολυετή εμπειρία στον τομέα των shore excursions, επισημαίνει πως η Θεσσαλονίκη έχει ήδη αποδείξει την αξία της.

«Η Celestyal τριπλασίασε τη ζήτηση σε λίγα χρόνια. Ο οινοτουρισμός, η γαστρονομία, οι εκδρομές σε Βεργίνα και Μετέωρα έχουν εκτοξευθεί. Το κοινό αναζητά αυθεντικές εμπειρίες κι εδώ τις βρίσκει», τονίζει.

Για την αποχώρηση της εταιρείας κρατά ψύχραιμη στάση: «Δεν είναι τέλος, είναι παύση. Υπάρχουν ήδη συζητήσεις για επιστροφή». Αναγνωρίζει, βέβαια, ότι η απουσία της θα επηρεάσει μεταφορές, ξεναγούς και εστίαση, όμως βλέπει ήδη θετικά σημάδια από άλλες εταιρείες.

Το βασικό ζητούμενο, όπως λέει, δεν είναι οι υποδομές, αλλά η διεθνής προβολή, η στρατηγική εξωστρέφεια και η συνεργασία των φορέων. «Η Θεσσαλονίκη έχει αεροδρόμιο, πολιτισμό, γεύσεις και εμπειρίες μοναδικές. Αρκεί να τις δείξουμε έξω σωστά και με σχέδιο», επισημαίνει. Το στοίχημα είναι ξεκάθαρο: να καθιερωθεί η Θεσσαλονίκη ως home port στη Μεσόγειο. Και όπως λέει ο ίδιος, «το έχουμε, απλώς πρέπει να το πιστέψουμε και να το διεκδικήσουμε».

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα