Επιχειρήσεις

Τρία φαβορί για ΟΛΘ, ερωτηματικό η στάση των Ρώσων


Δεσμευτικές προσφορές στις 24 Ματίου

Εν μέσω αντιδράσεων από τοπικούς συλλογικούς φορείς προχωρούν οι διαδικασίες ιδιωτικοποίησης του ΟΛΘ (Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης),, για τον οποίο υπάρχει δεδηλωμένο ενδιαφέρον από κορυφαίες εταιρείες του κλάδου παγκοσμίως. Δεσμευτικές προσφορές θα κατατεθούν μέχρι τις 24 Μαρτίου.

Με σημερινή του απόφαση το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ παρέτεινε την προθεσμία υποβολής προσφορών, προς διευκόλυνση υποψήφιων αγοραστών που είχαν διατυπώσει σχετικό αίτημα.

Δικαίωμα συμμετοχής σ’ αυτή την τελική φάση του διαγωνισμού έχουν 8 διεθνείς και μία ελληνική εταιρεία, που είχαν υποβάλει δηλώσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος και «προκρίθηκαν» στη δεύτερη φάση.
Ως επικρατέστεροι υποψήφιοι για την εξαγορά του 67% των μετοχών  του ΟΛΘ εμφανίζονται:

• Η εδρεύουσα στην Ολλανδία εταιρεία διαχείρισης σταθμών κοντέινερς APM Terminals, θυγατρική της δανέζικης Maersk, που είναι η μεγαλύτερη παγκοσμίως εταιρεία διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων

• Η βρετανική P&O Steam Navigation, η οποία θα υποβάλει προσφορά μέσω της θυγατρικής DP World

• Η φιλιππινέζικη International Container Terminal Services (ICTS), κορυφαία εταιρεία του κλάδου στην Απω Ανατολή

Ερωτηματικό αποτελεί η στάση των Ρώσων, οι οποίοι ήταν οι πρώτοι που είχαν εκφράσει ενδιαφέρον για τον ΟΛΘ, συνδυάζοντας την εξαγορά του με την απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τη διασύνδεση του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου με το ρωσικό.

Δηλωση ενδιαφέροντος έχει υποβάλει η ρωσική κρατική εταιρεία σιδηροδρόμων μέσω της θυγατρικής Russian Railways JSC αλλά είναι αμφίβολο αν θα προσέλθει στην τελική φάση με δεσμευτική προσφορά., 

Οι άλλοι υποψήφιοι είναι η γιαπωνέζικη Mitsui, ο γερμανικός όμιλος Deutsche Invest Equity Partners, η λουξεμβουργιανή χόλντινγκ Duferco Participations, η τουρκική εταιρεία διαχείρισης λιμένων Yilport (θυγατρική του Yildirim Group) και η ελληνική ΓΕΚ Τέρνα, η οποία αρχικά είχε εμφανισθεί συνεργαζόμενη με τη ρωσική εταιρεία σιδηροδρόμων.

Από την προηγούμενη εβδομάδα στη διάθεση των υποψηφίων βρίσκεται το κείμενο της σύμβασης παραχώρησης, με βάση την οποία ο επενδυτής θα λειτουργήσει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Στη σύμβαση προβλέπεται ότι ο αγοραστής του ΟΛΘ αναλαμβάνει δύο υποχρεώσεις:

• Να πραγματοποιήσει επενδύσεις 180 εκατ. ευρώ σε ορίζοντα 7ετίας, για τον εκσυγχρονισμό του λιμανιού και την αύξηση της δυναμικότητας του.

• Να αυξήσει τον ετήσιο όγκο διακινούμενων εμπορευματοκιβωτίων σε 550 χιλιάδες ΤΕU σε ορίζοντα 9 ετών.

Επισημαίνεται ότι μετά την παραχώρηση του 67% του ΟΛΘ, το Δημόσιο θα παραμείνει ως δεύτερος βασικός μέτοχος, καθώς το ΤΑΙΠΕΔ θα εξακολουθήσει να κατέχει 7,24% των μετοχών της εταιρείας

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις