Πολιτική

Βουλή: Ψηφίστηκαν από τη ΝΔ τα ν/σ Απολογισμού του 2020 και προσβασιμότητας σε προϊόντα - υπηρεσίες


Καταψήφισε η Αντιπολίτευση

Κατά πλειοψηφία από τη ΝΔ ψηφίσθηκαν τα δύο νομοσχέδια για την «Κύρωση του Απολογισμού του Κράτους, οικονομικού έτους 2020» και την «Κύρωση του Ισολογισμού και των λοιπών Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων της Κεντρικής Διοίκησης, περιόδου αναφοράς 01/01/2020 έως 31/12/2020», στην αρμόδια Επιτροπή Απολογισμού και Ισολογισμού Προϋπολογισμού του Κράτους της Βουλής. Αντίθετα, τα κόμματα της αντιπολίτευσης καταψήφισαν και τα δύο σχέδια νόμου, που εισάγονται τη Δευτέρα για ψήφιση στην Ολομέλεια.

«Η πολιτική ουσία του Απολογισμού του 2020 είναι ότι διαχειριστήκαμε πολύ καλά την τεράστια οικονομική κρίση που προκάλεσε η πανδημία και είμαστε υπερήφανοι γι' αυτό. Η πρόβλεψη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι πως η οικονομία μας θα πάει καλύτερα από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο και το 2023 και το 2024», τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, κ. Θόδωρος Σκυλακάκης, κατά τη συζήτηση των δύο νομοσχεδίων για την «Κύρωση του Απολογισμού του Κράτους, οικονομικού έτους 2020» και την «Κύρωση του Ισολογισμού και των λοιπών Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων της Κεντρικής Διοίκησης, περιόδου αναφοράς 01/01/2020 έως 31/12/2020», στην αρμόδια Επιτροπή Απολογισμού και Ισολογισμού Προϋπολογισμού του Κράτους της Βουλής.

Ο απολογισμός του 2020, επισήμανε ο κ. Σκυλακάκης, καταγράφει μια πολύ σημαντική αύξηση των δαπανών, η οποία μας οδήγησε σε ένα αυξημένο έλλειμμα που καλύφθηκε με δανεισμό. Το έλλειμμα αυτό και η αύξηση του χρέους από την πανδημία -παρατήρησε ο αναπληρωτής υπουργός- καλύφθηκε στη συνέχεια, επειδή ακολουθήσαμε μια πολύ δυναμική πολιτική κινήτρων και βελτίωσης του επιχειρηματικού περιβάλλοντος. Και έτσι, δεν κατέληξε σε κρίση και σε αύξηση του δημοσίου χρέους.

Αναφερόμενος στο δημόσιο χρέος, είπε ότι ενώ το 2019 ως ποσοστό του ΑΕΠ ήταν άνω του 181%, φέτος θα πέσει στο 169% του ΑΕΠ και το 2023 στο 161% του ΑΕΠ και ίσως ακόμα χαμηλότερα. Μια μείωση χρέους που επιτυγχάνεται, εν μέσω τεράστιων κρίσεων.

Ο κ. Σκυλακάκης αναφέρθηκε, παράλληλα, στην τρίτη κρίση «MEGA κρίση» -όπως την χαρακτήρισε- που ακολούθησε αυτήν της πανδημίας και αποτελείται από ένα «πακέτο», που περιλαμβάνει την αύξηση του πληθωρισμού, την ενεργειακή κρίση και τον πόλεμο στην Ουκρανία, που αντανακλούν αυτά σε πολλά επίπεδα της οικονομίας μας.

Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών σημείωσε πως η χώρα, τόσο στην κρίση της πανδημίας όσο και στη σημερινή, είναι πολύ περισσότερο εκτεθειμένη, έναντι άλλων Ευρωπαϊκών χωρών. Κι αυτό, διότι η κρίση της πανδημίας ήταν κρίση υπηρεσιών, που η δική μας οικονομία έχει μεγάλο ποσοστό, ενώ ταυτόχρονα είμαστε μια χώρα βαριά εξαρτημένη από τα εισαγόμενα καύσιμα.

Παρόλα αυτά, εξήγησε ο κ. Σκυλακάκης πετυχαίνουμε μείωση του δημοσίου χρέους, επειδή έχουμε έναν πολύ μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης της οικονομίας μας, σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Ανέφερε ότι η Κομισιόν για φέτος προβλέπει για την Ελλάδα ρυθμό ανάπτυξης 6%, όταν η πρόβλεψη για το μέσο όρο στην Ευρωζώνη είναι 3,2%. Μια ανάπτυξη, που προέρχεται μέσα από ένα κύμα επενδύσεων και σε κάποιο βαθμό και έναρξης της επιστροφής ανθρώπινου δυναμικού, που έρχονται να αντικαταστήσουν το επενδυτικό κενό και το brain drain των προηγούμενων ετών.

Ο κ. Σκυλακάκης απέρριψε τις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης περί μη αποτελεσματικής βοήθειας του κράτους στην πανδημία, λέγοντας ότι αντιθέτως ήταν «πρωτοφανώς αποτελεσματική». Το μεγαλύτερο εργαλείο, είπε, ήταν η «επιστρεπτέα προκαταβολή» που μεγάλο της τμήμα έγινε «μη επιστρεπτέο», καθώς, για πρώτη φορά, οι συνεπείς ανταμείφθηκαν, πολύ περισσότερο, από τους ασυνεπείς. Γι' αυτό και όταν τους δόθηκε η δυνατότητα να επιστρέψουν τα χρήματα, από τα 3,3 δισ. ευρώ που είναι να επιστραφούν, έφεραν στα Ταμεία πάνω από 800 εκατ. ευρώ απευθείας, παρότι υπήρχε η δυνατότητα των 96 άτοκων δόσεων και βρισκόμαστε σε περίοδο αυξημένου πληθωρισμού.

Τέλος, υπογράμμισε πως μετά την πανδημία, σε αντίθεση με τις προβλέψεις, είχαμε μείωση της ανεργίας, μεγάλη αύξηση των καταθέσεων των νοικοκυριών και δημιουργία νέων επιχειρήσεων.

Ο υφυπουργός Οικονομικών Απόστολος Βεσυρόπουλος, από τη δική του πλευρά ανέφερε πως «οι προεκλογικές δεσμεύσεις της ΝΔ για μείωση συγκεκριμένων φορολογικών επιβαρύνσεων, όπως καταγράφεται και από τους απολογισμούς, τις κάναμε 100% πράξη. Μειώσαμε τους άμεσους και έμμεσους φόρους. Απαντώντας στις παρατηρήσεις της εισηγήτριας του ΣΥΡΙΖΑ Κατερίνας Παπανάτσιου ειδικά για τον ΕΝΦΙΑ, ο υφυπουργός της είπε ότι «η δέσμευσή μας ήταν για μείωση κατά 30% στα φυσικά πρόσωπα, εμείς, συνολικά μειώσαμε κατά 35% αθροιστικά και 8 στους 10 πολίτες πήραν μειωμένα εκκαθαριστικά».

Η ειδική εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ Κατερίνα Παπαναστασίου καταψήφισε τα δύο σχέδια νόμου λέγοντας πως το 2020 ο προϋπολογισμός έκλεισε με έξοδα 70 δισ. ευρώ και έσοδα 47 δισ. ευρώ εκ των οποίων από φόρους προέρχονται τα 37,7 δισ. ευρώ επηρεασμένα σαφώς από την πανδημία. Μειωμένα ήταν και τα έσοδα από τον Φ.Π.Α. και προφανώς αυξημένο και το έλλειμμα. Κατατέθηκαν 6 συμπληρωματικοί προϋπολογισμοί με το Ελεγκτικό Συνέδριο να προσθέτει σειρά ερωτηματικών, γιατί 4 συμπληρωματικοί προϋπολογισμοί δεν πέρασαν από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Ανέφερε πως τίθενται σοβαρά ερωτηματικά για το Ειδικό Αποθεματικό, καθώς ποσά του έκτακτου προϋπολογισμού κατευθύνθηκαν στο υπουργείο Οικονομικών, αλλά δεν δαπανήθηκαν σε δράσεις που ορίζει το Ειδικό Αποθεματικό. Αντίθετα, ανακατευθύνθηκαν σε άλλες δαπάνες, όπως η επιχορήγηση Παρόχου Ταχυδρομικής Υπηρεσίας. Καταλόγισε στην κυβέρνηση ότι μείωσε τον φόρο των κερδών και των μερισμάτων των νομικών προσώπων ξοδεύοντας δημοσιονομικό χώρο πάνω από 600 εκατ. ευρώ. Το 80% του οφέλους της μείωσης του φορολογικού συντελεστή από το 28% στο 24% το καρπώθηκαν οι πολύ μεγάλες επιχειρήσεις. Τα οφέλη που αποκόμισε η χώρα από την έξοδο της από τα μνημόνια και η διαρκής ανάπτυξη επί 10 συνεχή τρίμηνα που πέτυχε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ εξανεμίστηκε το 2020 πριν ακόμη ξεσπάσει η πανδημία στην Ελλάδα. Το τέταρτο τρίμηνο του 2019 η μείωση του Α.Ε.Π. ήταν ήδη στο 0,9% σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο του 2019 και αντίστοιχα, το πρώτο τρίμηνο του 2020 παρουσίασε μείωση κατά 0,7% σε σχέση με το τέταρτο τρίμηνο του 2019. Δεν είχε ξεκινήσει η πανδημία ακόμη. Η μείωση των επενδύσεων έφτασε στο 8,4% το πρώτο τρίμηνο του 2020 πριν ξεκινήσει η πανδημία. Στον προϋπολογισμό του 2020 βλέπουμε το πιο επιθετικό ετήσιο πλάνο αποκρατικοποιήσεων δημόσιας περιουσίας από το ΤΑΙΠΕΔ. Είδαμε υπέρμετρη μείωση της κατηγορίας αγορές αγαθών και υπηρεσιών, στις οποίες, περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων οι αγορές φαρμάκων και εμβολίων, οι αγορές συγγραμμάτων για σπουδαστές, εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, οι αγορές καυσίμων θέρμανσης και βλέπουμε μείωση των δαπανών για την πρόνοια. Για τη διαχείριση της πανδημίας είπε πως αυτή ήταν καταστροφική. Η Eurostat, παρατήρησε, πως εμφάνιζε τη χώρα μας να έχει τη δεύτερη μεγαλύτερη μείωση εισοδημάτων και την τρίτη μεγαλύτερη μείωση στα εισοδήματα των εργαζομένων.

Ο ειδικός αγορητής του ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ Κώστας Σκανδαλίδης καταψηφίζοντας τον απολογισμό και των ισολογισμό του 2020, ανέφερε πως ο προϋπολογισμός του 2020 που ήταν και ο πρώτος που καταρτίστηκε από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, καταρτίστηκε ακριβώς με την ίδια λογική των προϋπολογισμών των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ: Ήταν ένας προϋπολογισμός που υπηρετούσε απολύτως τις δεσμεύσεις του κ. Τσίπρα τις οποίες δεν τόλμησε να αμφισβητήσει ο κ. Μητσοτάκης όπως είχε υποσχεθεί. Δεν επαναδιαπραγματεύτηκε καμία από τις βαριές κληρονομίες του ΣΥΡΙΖΑ όπως το παράλογο πρωτογενές πλεόνασμα του 3,5%. Την υπέρογκη αύξηση των φόρων κατανάλωσης. Την υποθήκευση της δημόσιας περιουσίας μέσω του Υπερταμείου για 99 χρόνια. Την κατάργηση του ΕΚΑΣ. Την άρση της προστασίας της πρώτης κατοικίας μετά την κατάργηση του νόμου ΠΑΣΟΚ και τη διαχείριση των κόκκινων δανείων. Οι πολυδιαφημισμένες φοροελαφρύνσεις δεν αφορούσαν τα εισοδήματα όσων υπέστησαν τη μεγάλη φορολογική αφαίμαξη των προηγούμενων ετών. Παρατήρησε μεταξύ άλλων πως ο προϋπολογισμός ανατράπηκε λόγω της έξαρσης της πανδημίας αλλά δεν ανατράπηκαν οι άξονες του παρά μόνο οι στόχοι του. Ψηφίστηκαν έξι συμπληρωματικοί προϋπολογισμοί συνολικού ποσού περίπου 15 δισ. ευρώ. Υπήρξε μια απόκλιση της τάξης περίπου 30% επί των προϋπολογισθέντων εξόδων του αρχικού προϋπολογισμού, ποσού 50 δισ. ευρώ που συνοδεύεται από εισπραχθέντες φόρους 20% των προϋπολογισθέντων και αυτά αποτελούν μια ανατροπή του προϋπολογισμού,ανέφερε. Σχετικά με τα μέτρα της πανδημίας, τόνισε, πως εμείς βάλαμε πλάτη αλλά δεν πάρθηκαν έγκαιρα, δεν είχαν σωστή στόχευση και έτσι τα 47 δισ. ευρώ που δαπανήθηκαν εάν και αντιστοιχεί σε ένα από τα μεγαλύτερα δημοσιονομικά πακέτα παγκοσμίως ήταν χαμηλής απόδοσης. Ειδικότερα, ανέφερε πως το 2020 ενώ τα έκτακτα μέτρα λόγω Covid υπολογίζονταν στα 24 δισ. ευρώ, το έλλειμμα της χώρας ήταν το δεύτερο μεγαλύτερο σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση των 27 και η Ελλάδα τελικά σημείωσε τη δεύτερη υψηλότερη ύφεση στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Μια υστέρηση που αποτυπώνεται ιδιαίτερα στους κοινωνικούς δείκτες με αποτέλεσμα 100.000 επιπλέον συμπολίτες να βρεθούν κάτω από το όριο της φτώχειας δίπλα στα 2,8 εκατ. του 2018. Οι άξονες του προϋπολογισμού, ανέφερε ο κ. Σκανδαλίδης, βασίζονται και σήμερα στην υπερφορολόγηση των νοικοκυριών μέσα από φόρους κατανάλωσης και τα αυξημένα φορολογικά έσοδα χρησιμοποιούνται για την επιδότηση ενεργειακών υπερκερδών και υπερμπόνους μετατρέποντας τον προϋπολογισμό σε έναν μηχανισμό αντίστροφης αναδιανομής εισοδήματος.

Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος, δήλωσε πως καταψηφίζει και τον απολογισμό και τον ισολογισμό του 2020 και το κόμμα του θα αναφέρει εκτενώς τους λόγους στην συζήτηση και ψήφιση του νομοσχεδίου στην Ολομέλεια.

Ο ειδικός αγορητής της Ελληνικής Λύσης Βασίλης Βιλιάρδος, καταψήφισε τονίζοντας πως η αποτίμηση των συμμετοχών και των παγίων του δημοσίου πρέπει να ολοκληρωθεί άμεσα. Τόνισε πως μόνο και μόνο ότι καταγράφηκε νέα μείωση στην Καθαρή Θέση των Πολιτών, αυτό είναι αρκετό να καταψηφίσουμε τον απολογισμό. Επίσης, υπάρχουν και θέματα σε κάποιες εγγραφές, απαιτήσεις και συμμετοχές. Ο προϋπολογισμός του 2020, είπε ο βουλευτής, κατέληξε στα σκουπίδια, όπως είχαμε προβλέψει, κυρίως λόγω του κακού χειρισμού της οικονομίας μας και των αχρείαστων lockdowns. Υπήρξε υποαπόδοση εσόδων κατά 6,3 δισ. και υπέρβαση εξόδων κατά 13,6 δισ. ευρώ. Το έλλειμμα καλύφθηκε με την εκτόξευση του δανεισμού. Παρατήρησε πως το Τακτικό Αποθεματικό, συνεχίζει δυστυχώς να χρησιμοποιείται για να κλείνει κενά, «τρύπες» των υπουργείων, αντί για έκτακτες και μη προβλέψιμες δαπάνες.

Ο ειδικός αγορητής του ΜέΡΑ25 Γιώργος Λογιάδης καταψήφισε υποστηρίζοντας ότι η κυβέρνηση το 2020 προέβη σε τρεις εκδόσεις ομολογιακού χρέους, συνολικής αξίας 13,9 δισ. ευρώ, βάσει των στοιχείων του Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους. Το χρέος αυτό επιδότησε άπαξ επιδοματικές πολιτικές και ορισμένου χρόνου συμβάσεις και επ' ουδενί δεν κατευθύνθηκε για την ουσιαστική και μόνιμη ενίσχυση του ΕΣΥ, με τα ολέθρια αποτελέσματα και τις μακάβριες πρωτιές της χώρα μας στους θανάτους, λόγω Covid. Το δημόσιο χρέος ξεπέρασε το 205% του ΑΕΠ. Όσον αφορά στα φορολογικά έσοδα, οι έμμεσοι φόροι είχαν την τιμητική τους, για άλλη μια φορά. Ο ΦΠΑ έφτασε τα 12,6 δισ. ευρώ είπε και κατέληξε «εμείς, το ΜέΡΑ25 είμαστε ξεκάθαροι. Δεν πάει άλλο. Ρήξη. Μπροστά στα δήθεν διλήμματα που θέτουν τα συνθηκολογημένα κόμματα διαχείρισης της δυστοπίας, από τη σκληρή Νέα Δημοκρατία, μέχρι τον καλό δήμιο ΣΥΡΙΖΑ, προτάσσουμε τη ρήξη. Προτάσσουμε το σχέδιο ΔΗΜΗΤΡΑ -δημοσιονομικών συναλλαγών. Προτάσσουμε την απελευθέρωση της Ελλάδας από τα δεσμά της χρεοδουλοπαροικίας. Προτάσσουμε την αντιπροσωπευτική και αμεσοδημοκρατική αντιμετώπιση των μεγάλων ζητημάτων, με ευρείες κοινωνικές συναινέσεις και μακροπρόθεσμο σχεδιασμό, με την καινοτόμο πρόταση, που μόνο το ΜέΡΑ25 καταθέτει για τη δημιουργία διαβουλευτικών συμβουλίων κληρωτών και εκλεγμένων πολιτών».

Προσβασιμότητα σε προϊόντα και υπηρεσίες

Με τις ψήφους της ΝΔ εγκρίθηκε, από την επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, το σχέδιο νόμου για την προσβασιμότητα σε προϊόντα και υπηρεσίες. Επιφύλαξη για την τελική τους στάση στην Ολομέλεια δήλωσαν τα κόμματα της αντιπολίτευσης, εκτός από το ΚΚΕ που δήλωσε ότι καταψηφίζει.

Η ανεμπόδιστη προσβασιμότητα των ΑμεΑ σε προϊόντα και υπηρεσίες, συμβάλλει στις προσπάθειες για την ισότιμη συμπερίληψή τους στην οικονομική και κοινωνική ζωή, αναγνώρισαν οι φορείς που είχαν κληθεί σε ακρόαση στην κοινοβουλευτική επιτροπή. Οι εκπρόσωποι κυρίως των επιχειρήσεων, πάντως, επισήμαναν ότι η Πολιτεία θα πρέπει να σταθεί αρωγός, με μέτρα οικονομικού ή φορολογικού χαρακτήρα, για να προχωρήσουν στις απαιτούμενες προσαρμογές.

«Η ενσωμάτωση της Οδηγίας στοχεύει στην προώθηση της ανεξάρτητης διαβίωσης και της αυτόνομης επιλογής των ατόμων με αναπηρία, και στην ενίσχυση της προσπάθειας για την ισότιμη συμπερίληψή τους στην οικονομική και κοινωνική ζωή», ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκος Παπαθανάσης.

Ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης επισήμανε εξάλλου ότι η Οδηγία που ενσωματώνεται στην ελληνική έννομη τάξη εντάσσεται και στις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει και η Ελλάδα, στο πλαίσιο της σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών, για τα δικαιώματα των ατόμων αναπηρία.

«Για εμάς η ενσωμάτωση της Οδηγίας είναι πάρα πολύ σημαντική. Αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι η χρησιμοποίηση των υπηρεσιών και των προϊόντων είναι μια ικανή και αναγκαία συνθήκη για την κοινωνική ένταξη των ατόμων με αναπηρία και τη συμμετοχή τους στην κοινωνική ζωή», είπε ο Βασίλης Κούτσιανος, γενικός γραμματέας της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ). Ο γγ της ΕΣΑμεΑ, επισήμανε εξάλλου ότι «θα πρέπει επιτέλους να θεσπιστεί το Εθνικό Σήμα Προσβασιμότητας τόσο για τα αγαθά, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες όσο και για τα τεχνικά έργα».

«Ένα μέσο για να απαλλαγούν οι μεγάλες ή οι μικρές επιχειρήσεις από την υποχρέωση να εξασφαλίζουν την προσβασιμότητα στα προϊόντα και στις υπηρεσίες τους είναι, δυστυχώς, η διάταξη που λέει ότι αν το κόστος είναι υπερβολικό και αν μπορούν αυτό να το τεκμηριώσουν, τότε για εμάς δυστυχώς απαλλάσσονται από την υποχρέωση αυτή», επισήμανε ο Γιώργος Χρηστάκης, γενικός γραμματέας του Πανελλήνιου Συλλόγου Παραπληγικών.

«Μιλάμε για προσβασιμότητα των διαφόρων προϊόντων όταν αυτή τη στιγμή δεν έχει εξασφαλίσει το κράτος για τους ανάπηρους τα άκρως απαραίτητα τεχνολογικά βοηθήματα που είναι για την καθημερινή τους ζωή, την εκπαίδευσή τους την ένταξή τους στην παραγωγή», ανέφερε ο Χαράλαμπος Χουρδάκης, εκπρόσωπος Γραμματείας της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα Ανάπηρων (ΣΕΑΑΝ). «Για ένα αμαξίδιο σήμερα για τον κινητικά ανάπηρο, το κράτος δεν δίνει φράγκο. Καλύπτεται μόνο για τους ασφαλισμένους από τον ΕΟΠΥΥ και μόνο κατά 50%. Ένα μαξιλάρι για να μπορεί να προστατεύεται από κατακλίσεις ένας κινητικά ανάπηρος, ενώ το κόστος ξεπερνάει τα 800 ευρώ καλύπτεται γύρω στα 200», ανέφερε ενδεικτικά ο κ. Χουρδάκης.

«Αναμφισβήτητα τασσόμαστε υπέρ στις βασικές μεταβολές που πρέπει να προκύψουν στην προσβασιμότητα όσον αφορά την καθημερινότητα του πολίτη με ειδικές ανάγκες, όσον αφορά τις μετακινήσεις, την επικοινωνία, τα θέματα υγείας, προσβασιμότητα στο διαδίκτυο. Αυτά είναι πολύ βασικά στοιχεία τα οποία πρέπει να γίνουν από τις εταιρείες», είπε ο Στέφανος Γεωργιάδης, εκ μέρους της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος (ΚΕΕΕ). Σημείωσε ωστόσο ότι «η ελληνική αγορά στηρίζεται στη μικρομεσαία και μικρή επιχειρηματικότητα, η οποία θα πρέπει ουσιαστικά, είτε με την θέληση της, αλλά και μέσα από χρηματοδοτικά εργαλεία, να δίνει πρόσβαση στον άνθρωπο που έχει ανάγκη». Ο κ. Γεωργιάδης επικαλέστηκε την περίπτωση των διανομέων και επισήμανε: «Είναι δυσανάλογο να ζητάμε από έναν διανομέα ή ουσιαστικά έναν διακινητή προϊόντος, να ελέγχει τις τεχνικές προδιαγραφές. Αυτό, δεν μπορεί να γίνει. Αυτό γίνεται μόνο από τους κατασκευαστές και κυρίως είναι ευθύνη που ανήκει στον ελεγκτικό μηχανισμό του κράτους».

Ο Νίκος Τσεμπερλίδης, πρόεδρος του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών, υπογράμμισε ότι πρέπει κυρίως οι δήμοι να υλοποιήσουν όλα τα αναγκαία έργα για την ανεμπόδιστη κυκλοφορία των ΑμεΑ, στις πόλεις.

Ο Αντώνης Μέγγουλης, νομικός σύμβουλος και διευθυντής της ΕΣΕΕ, είπε ότι το νομοσχέδιο είναι πολύ σημαντικό για την ένταξη των ΑμεΑ στην κοινωνική ζωή και την ανάλογη προσαρμογή των επιχειρήσεων. Σε σχέση με τους κλάδους που εκπροσωπεί η ΕΣΕΕ, ο κ. Μέγγουλης επισήμανε ότι «σωστά, στο νομοσχέδιο αναγνωρίζεται ότι, οι απαιτήσεις προσβασιμότητας δεν εφαρμόζονται όταν συνεπάγονται ουσιαστική μεταβολή τού χαρακτήρα των προϊόντων και μη αναλογική επιβάρυνση των επιχειρήσεων που εμπλέκονται στη διακίνηση. Σωστά επίσης, τίθενται εξαιρέσεις για τις πολύ μικρές επιχειρήσεις οι οποίες ούτως η άλλως εκ του χαρακτήρα τους, δεν έχουν πάντοτε την οικονομική ευχέρεια την ευελιξία, ώστε να ενσωματώνουν άμεσα τις νέες προϋποθέσεις, στον τρόπο με τον οποίο ασκούν την επιχειρηματικότητα τους».

Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών, σε υπόμνημά του αναφέρει ότι πρέπει να στηριχθούν οι επιχειρήσεις για να εκπληρωθούν οι απαιτήσεις προσβασιμότητας σε προϊόντα και επιχειρήσεις.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα