Επιχειρήσεις

Aeroflot: Πρόγραμμα-μαμούθ $3 δισ. για την παραγγελία 300 νέων αεροσκαφών


Η κρατική ρωσική αεροπορική εταιρία Aeroflot, που βρίσκεται αντιμέτωπη με την βαριά πίεση των δυτικών κυρώσεων, αλλά και τις απαγορεύσεις στη χρήση εναέριου χώρου, προγραμματίζει να συγκεντρώσει 3 δισεκατομμύρια δολάρια (2,81 δισεκατομμύρια ευρώ) προχωρώντας στην έκτακτη έκδοση μετοχών, όπως ανακοίνωσε.

Η Aeroflot, που τελεί υπό τον έλεγχο του ρωσικού δημοσίου, ανακοίνωσε ότι οι μέτοχοί της στην ετήσια συνέλευσή της ενέκριναν την έκδοση 5,42 δισεκατομμυρίων νέων μετοχών, οι οποίες μπορούν να αγοραστούν σε μία τιμή 34,29 ρουβλίων (0,52 ευρώ) η καθεμιά, σε μία διαδικασία προεγγραφής για τη διάθεσή τους.

Η αναφερόμενη αεροπορική εταιρία προγραμματίζει να παραγγείλει 300 αεροσκάφη από την United Aircraft Corporation, η πλειοψηφία της οποίας, ανήκει στην Rostec, τη ρωσική κοινοπραξία αεροδιαστημικής και άμυνας, σύμφωνα με την επιχειρηματική εφημερίδα "Vedomosti.”

Η εφημερίδα, επικαλείται δύο πηγές, σύμφωνα με τις οποίες η Aeroflot εξετάζει το ενδεχόμενο αγοράς του αεροσκάφους μεσαίων αποστάσεων MS-21, το οποίο είναι γνωστό και ως MC-21, με μεταφορική ικανότητα άνω των 200 επιβατών. Το αεροσκάφος αυτό αναμένεται να εισέλθει σε ενεργό υπηρεσία τη χρονιά που διανύουμε.

Η Aeroflot επιθυμεί επίσης να αποκτήσει το αεροσκάφος Sukhoi Superjet 100, το οποίο είναι το κύριο επιβατικό αεροσκάφος που κατασκευάζεται στη Ρωσία, με ικανότητα μεταφοράς περίπου 100 επιβατών. Μία παραγγελία για μικρότερο αριθμό αεροσκαφών θα γίνει για το Tu-214 της Tupolev που μπορεί να μεταφέρει γύρω στους 200 επιβάτες, σύμφωνα με τη ρωσική αεροπορική εταιρία.

Με τους αριθμούς των επιβατών να βρίσκονται ακόμη στο 1/3 του επιπέδου της επιβατικής κίνησης πριν από την πανδημία, η Aeroflot, ήρθε στη συνέχεια αντιμέτωπη με τις συνέπειες της επιβολής των κυρώσεων από τη Δύση.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση, οι ΗΠΑ, η Βρετανία και ο Καναδάς έχουν κλείσει τον εναέριο χώρο τους στα ρωσικά επιβατικά αεροσκάφη, αποκόπτοντας την Aeroflot από επικερδείς πτήσεις στις δυτικές αγορές.

Η Airbus και η Boeing αριθμούσαν μόνο δέκα από το σύνολο των 187 αεροσκαφών της Aeroflot στις αρχές του 2022, ενώ έχουν διακόψει την προμήθεια ανταλλακτικών, αλλά και τεχνικής υποστήριξης προς τις ρωσικές αεροπορικές εταιρίες.

Αντιδρώντας η Aeroflot προσανατολίζεται στην μη καταβολή μερισμάτων από τα κέρδη της για το 2021, ενώ δεν προχώρησε στη δημοσιοποίηση του οικονομικού αποτελέσματος της για τη χρονιά που διανύουμε, ώστε να μην αποκαλύψει τη ζημιά που έχει υποστεί από την εφαρμογή των κυρώσεων της Δύσης.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα